چند میلیون ایرانی دو و سه دفترچه بیمه دارند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با تشریح راهکارهای برون رفت مشکلات صندوق های بیمه‌ای ایران به وجود چند میلیون نفر که دو و سه دفترچه بیمه دارند، پرداخت.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با تشریح راهکارهای برون رفت مشکلات صندوق های بیمه‌ای ایران به وجود چند میلیون نفر که دو و سه دفترچه بیمه دارند، پرداخت.
به گزارش تسنیم، طاهر موهبتی در همایش بیمه سلامت با اشاره به اینکه بیمه سلامت ایرانیان بالغ بر 41 میلیون نفر تحت پوشش رایگان بیمه کرده است ولی اعتبارات آن را درست پرداخت نمی کنند، اظهار داشت: مشکل اصلی ضعف بیمه ها این است که به آن ماموریت می دهند ولی اعتبارات آن را تخصیص نمی دهند.
وی با گلایه از کسانی که طرح تحول سلامت را نقد غیرکارشناسی می کنند، ادامه داد: هیچ شکی نیست که این طرح هم به مانند هر طرح ملی باید اصلاح شود ولی این درست نیست برخی منتظرند این طرح که 83 درصد مردم راضی هستند به دره سقوط کند و بعد بگویند که دیدید حرفمان درست بود که این طرح کارایی ندارد بنابراین چنین نقدهای به هیچ عنوان اخلاقی و کارشناسی نیست.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در همایش بیمه سلامت بیان داشت: این درست نیست که 11 میلیون نفر را بیمه کنیم ولی اعتبارات را پرداخت نکنند، و حتی اگر شما به سوپر مارکت کوچه تان هم دوبار نسیه خرید کنید بالاخره یک موقعی صدای فروشنده در می‌آید و این در حالی است که ما با چنین وضعیتی انتظار دارند که خرید خدمت هم کنیم درحالیکه قبل از خرید خدمت باید به نهادهای که مطالبات را پرداخت نمی کنند لغو قراداد کنیم که آنها نیز با این بدهی ها اتفاقا استقبال هم می کنند ولی به مردم نمی توان خدمت داد.
موهبتی با بیان اینکه هم اکنون در کشور 8 میلیون نفر چند دفترچه دارند، تصریح کرد: سه راه برای اصلاح و کمک به بیمه سلامت ایرانیان وجود دارد، باید منابع پایدار شود، جمعیت دریافت کننده خدمات بیمه مان واقعی شود و در نهایت سرانه پرداخت بیمه ای به نسبت سرانه بیمه تامین اجتماعی اصلاح شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار