اصفهان پایین‌ترین درآمد ارزش افزوده کشور را به خود اختصاص داده است

شهردار زرین شهر گفت: طبق گزارشات ارایه شده توسط معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور مشخص شد، میانگین تحقق مالیات بر ارزش افزوده در استان اصفهان پایین‌ترین رقم در کشور است.

شهردار زرین شهر گفت: طبق گزارشات ارایه شده توسط معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور مشخص شد، میانگین تحقق مالیات بر ارزش افزوده در استان اصفهان پایین‌ترین رقم در کشور است.

میثم محمدی با اشاره به نشست شهرداران شهرستان لنجان و مبارکه با معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد: نزدیک بودن ایام پایانی سال و همچنین مشکل بحران کارگری شهرداری‌های شهرستان لنجان و مبارکه سبب شد، شهرداران این شهرستان‌ها پیگیر مطالبات ارزش افزوده خود از مرکز کشور شوند.

وی افزود: طبق گزارشات ارایه شده توسط معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور مشخص شد، میانگین تحقق مالیات بر ارزش افزوده در استان اصفهان پایین‌ترین رقم در کشور است و میانگین تحقق بودجه مالیات بر ارزش افزوده در کشور تا هشت بهمن ماه، ۸۴ درصد بوده، در حالی که این مهم در استان اصفهان تنها ۶۰ درصد است.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: نکته قابل توجه در این گزارش آن بود که مالیات تکلیفی استان اصفهان بیشتر از نُرم محقق شده بود، اما وضعیت تحقق ارزش افزوده استان اصفهان بسیار اسفناک است و علت این مسئله نیز کم‌کاری اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان در حوزه ارزش افزوده اعلام شد.

وی ادامه داد: باید توجه داشت مالیات بر ارزش افزوده متعلق به استان بوده و چنانچه کم‌کاری در این حوزه انجام نمی‌گرفت، استان اصفهان و شهرداری‌ها این استان با بسیاری از مشکلات پیش رو مواجه نبودند.

محمدی با اشاره به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده کارخانه‌ای همچون ذوب آهن اصفهان، عنوان کرد: با پیگیری‌های شهرداری‌های شهرستان لنجان از کارخانه ذوب آهن اصفهان در خصوص پرداخت ارزش افزوده این کارخانه این مجموعه اعلام کرد این مجموعه بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان اضافه پرداخت نیز داشته است، همچنین برگه تشخیص مالیاتی سال ۹۵ آلایندگی فولاد مبارکه که نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان بوده، هنوز صادر نشده، که این مسایل همچنان در انتظار تایید
مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان است.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان در این خصوص تعلل کرده و تاکنون پاسخگوی مکاتبات کارخانه ذوب اهن و تهران نیز نبوده و اعلام نمی‌کند، آیا این اضافه پرداخت صحت داشته یا خیر چراکه چنانچه این مسئله روشن شود، باید پاسخگو باشد بر همین اساس شاهد تعلل پاسخگویی ایشان هستیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار