سلام ذوب آهن به آسیا

تیم فوتبال ذوب آهن با گل دقایق ابتدایی مهدی رجب زاده و دو گل دقایق انتهایی مرتضی تبریزی به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا راه یافت.

تیم فوتبال ذوب آهن با گل دقایق ابتدایی مهدی رجب زاده و دو گل دقایق انتهایی مرتضی تبریزی به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا راه یافت.

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال ذوب آهن همانطور که انتظار می رفت با یک گل زودهنگام روی پنالتی مهدی رجب زاده در دقیقه 2 از حریف کم نام و نشان خود پیش افتاد ولی سهل انگاری بازیکنان و به خصوص مدافعین تیم امیرقلعه نویی سبب شد تا آنها روی یک غفلت در دقیقه 21 مغلوب ضربه آندره اونسکیو شوند، تا در ادامه تیم هندی با اعتماد به نفس بیشتری بازی کند. در شرایطی که بازی برای سبزپوشان در نیمه دوم سخت شده بود و تیم هندی دفاع جانانه ای انجام می داد، ضربات مرتضی تبریزی در دقایق 82 و 2+90 در نهایت مقاومت تیم هندی را شکست و شاگردان قلعه نویی به مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا صعود کردند تا در گروه B مسابقات با سه تیم الدحیل قطر، الوحده امارات و لوکوموتیو تاشکند برای صعود به مرحله حذفی نبرد کنند.



بازی حذفی لیگ قهرمانان آسیا، سه‌شنبه 09/11/96، ساعت 17، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
داور: نیبون راوش گامینی(سریلانکا) کمک ها: آدایاکانتا، ولابادنا(سریلانکا)


ذوب آهن ایران:

  • رشید مظاهری
  • وحید محمدزاده
  • محمد نژادمهدی
  • میلاد فخرالدینی
  • محمد ستاری (65 قاسم حدادی فر)
  • حمید بوحمدان
  • سید محمدرضا حسینی
  • رجب زاده (46 بختیار رحمانی)
  • مرتضی تبریزی
  • کی‌روش استنلی

سرمربی: امیر قلعه نویی


آیزاول هند:

  • آویلاش پائول
  • مسیح سانگانی
  • آلبرت زیمینگماوایا (58 ویلیام)
  • دیوید لالرینموانا
  • آلفرد کماه
  • آندره اونسکو
  • لالتاتانگا
  • لالرامونماویا
  • رنتلی، تلوانگا
  • لالروسانگا

سرمربی: پائولو جورج منزس


شرح گل‌ها:


ذوب آهن 1 آیزاول 0 (دقیقه 2، مهدی رجب زاده): یکی از اولین حملات ذوبی ها منجر به کسب یک پنالتی برای این تیم شد. مهدی رجب زاده نیز پشت این توپ قرار گرفت و توانست برخلاف جهت گلر هندی دروازه این تیم را باز کند.

ذوب آهن 1 آیزاول 1(دقیقه 21، آندره اونسکیو): حمله سریع بازیکنان تیم هندی در محوطه جریمه ذوبی ها و در حالی که به راحتی می شد توسط مدافع سبزپوش دور شود با اشتباه فاحش نژادمهدی موقعیت خوبی برای بازیکن هندی گذاشت و او نیز با ضربه ای دقیق دروازه نماینده ایران را باز کرد.

ذوب آهن 2 آیزاول 1 ( دقیقه 82، مرتضی تبریزی): سانتر زیبایی محمدرضا حسینی از سمت راست با ضربه سر مرتضی تبریزی از فاصله نزدیک منجر به گل سوم ذوب آهن شد.

شرح بازی:


شاگردان قلعه نویی زودتر از پیش بینی ها با پنالتی مهدی رجب زاده به گل اول بازی دست یافتند تا باور کنند همانطور که مربی حریف در کنفرانس خبری گفته بود، کار سختی مقابل نماینده هند ندارند ولی غفلت آنها باعث شد تا در دقیقه 21 دروازه رشید مظاهری باز شود. در ادامه شاگردان قلعه نویی تلاش زیادی برای رسیدن به گل داشتند ولی زحمات آنها در نیمه اول به بار ننشست تا نیمه دوم خطرناک شود. با شروع نیمه دوم بختیار رحمانی جایگزین مهدی رجب زاده شد تا خط میانی ذوب آهن جان تازه ای بگیرد؛ سبزپوشان در نیمه دوم پس از اینکه از عمق خط دفاعی به نتیجه نرسیدند و در برخی صحنه ها هم بدشانس بودند، به کناره ها روی آوردند و در نهایت فشار زیاد شاگردان قلعه نویی مقاومت حریف هندی را شکست و دو گل از تبریزی روی ارسال از سمت چپ خط دفاعی آیزاول نتیجه بازی را 3 بر 1 به سود ذوب آهنی کرد تا آنها علیرغم هوای بسیار سردی که در فولادشهر بودند با صعود به مرحله گروهی شب شیرینی را پشت سر بگذارند.

دقایق حساس:


دقیقه 27 - ارسال ستاری در موقعیت بسیاری خوبی به فخرالدینی رسید اما ضربه سر این بازیکن راهی به دروازه آیزاول نیافت و از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 30 - یک حمله دیگر از سوی ذوبی ها از کناره سمت چپ دروازه موقعیتی فوق العاده برای شاگردان قلعه نویی مهیا کرد اما این توپ به هیچکدام از مهاجمان تیم نرسید و از پیشاپیش بازیکنان این تیم عبور کرد.
دقیقه 31 - ذوبی ها در این دقیقه می توانستند به گل برتری دست پیدا کنند اما شوت بی دقت رجب زاده با فاصله از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 33 - حمله تند و تیز ذوبی ها یک موقعیت خوب دیگر روی دروازه تیم حریف ایجاد کرد اما دروازه بان آیزاول با واکنش سریع خود زودتر از تبریزی به توپ رسید و آن را به کرنر فرستاد.

دقیقه 44 - یک موقعیت فوق العاده دیگر برای شاگردان قلعه نویی به دست آمد که این بار محمد ستاری موفق نشد از این فرصت استفاده کند و ضربه او به کرنر رفت.
دقیقه 45 - این بار هافبک گرجی اصفهانی ها می توانست برای این تیم گلزنی کند اما ضربه محکم ولسیانی نیز با برخورد به پای مدافع حریف راهی کرنر شد.
دقیقه 1+45 - آخرین موقعیتی که توسط ذوبی ها از دست رفت در اولین دقیقه وقت های تلف شده بود و بازیکنان این تیم موفق نشدند از ارسال به موقع رجب زاده نهایت استفاده را ببرند.

دقیقه 46 - اولین حمله نیمه دوم نیز توسط ذوبی ها انجام گرفت اما سانتر این تیم و ضربه سر تبریزی در اختیار دروازه بان آیزاول قرار گرفت.
دقیقه 49 - ارسال دیگری از سوی سبزپوشان و این بار حسینی باز هم با ضربه سر تبریزی دروازه حریف را تهدید کرد اما یک بار دیگر گلر حریف موفق به مهار توپ شد.
دقیقه 52 - ارسال رحمانی چیزی نمانده بود تا با یک ضربه سر دروازه حریف را برای دومین بار باز کند اما کی روش به این توپ نرسید و ارسال رحمانی به بیرون از زمین رفت.
دقیقه 57 - ارسال بلند حسینی از روی یک ضربه ایستگاهی چیزی نمانده بود تا به طور مستقیم وارد دروازه آیزاول شود اما این توپ نیز از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 77: پاس پشت پای کی روش استنلی بختیار رحمانی را در موقعیت بسیار خوبی قرار داد و شوت محکم این بازیکن با بدشانسی کامل به دیرک افقی دروازه برخورد کرد و سپس مدافعین توپ را برگشت دادند. در برگشت بلافاصله گلر هندی ضربه سر بازیکنان ذوب آهن را گرفت تا دو موقعیت خوب برای گل زدن برای شاگردان امیرقلعه نویی از دست برود.

دقیقه 85: ضربه سر محمدرضا حسینی روی یک ضدحمله با بی دقتی راهی اوت شد.

دقیقه 87: شوت کی روش از داخل محوطه جریمه با واکنش خوب گلر هندی راهی کرنر شد.

دقیقه 89: قاسم حدادی فر هافبک تیم ذوب آهن نتوانست از موقعیت بسیار مناسبی که گلر حریف به او داد استفاده کند و در موقعیتی تک به تک ضربه ی او با واکنش سنگربان حریف راهی کرنر شد.

اتفاق ویژه:


مهدی رجب زاده در نیمه اول کاپیتان سبز پوشان بود و مرتضی تبریزی در نیمه دوم با خروج این هافبک کهنه کار بازوبند را به بازو بست. جالب اینکه هر سه گل ذوب آهن توسط کاپیتان های ذوب آهن رقم خورد.

بهترین بازیکن:


مرتضی تبریزی که در طول بازی تلاش زیادی برای باز کردن دروازه حریف داشت، در نهایت در بهترین زمان ماموریت خود را انجام داد و با ضربه سر گل دوم بازی را به ثمر رساند. باز شدن خط دفاعی آیزوال در دقایق پایانی برای جبران گل خورده، این فرصت را به تبریزی داد تا گل دوم را هم به ثمر برساند و خود را به عنوان بازیکن ویژه این دیدار مطرح کند. البته محمدرضا حسینی نیز که پاس های گل تبریزی را فراهم کرد، نقش ویژه ای در این پیروزی داشت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار