استفاده از ظرفیت فضای مجازی در آگاه سازی جوانان

نشست مطبوعاتی رئیس ستاد دهه فجر و مسئولان کمیته‌های این ستاد به‌منظور تشریح و ارائه ویژه‌برنامه‌های دهه مبارک فجر 1396 با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

مهناز احمدی- اصفهان امروز : نشست مطبوعاتی رئیس ستاد دهه فجر و مسئولان کمیته‌های این ستاد به‌منظور تشریح و ارائه ویژه‌برنامه‌های دهه مبارک فجر 1396 با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. در این نشست جعفر عسگری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه واقعیات قبل از انقلاب و جنایات رژیم ستم‌شاهی پهلوی آنچنان‌که شایسته است برای جوانان تبیین نشده است، گفت: وظیفه نسل انقلاب این است که مسائل پیش از دوران استبداد حکومت محمدرضا پهلوی را برای جوانان روشن کنند و نگذارند فریب بیگانگان جوانان را از اهداف انقلاب دور کند. وی بررسی عملکرد دوران ستم‌شاهی و جمهوری انقلاب اسلامی با 40 سال عمر را ضروری دانست و اذعان داشت: رژیم منحوس پهلوی با یک‌دوم جمعیت کنونی و چند برابر درآمد نفتی بیشتر از زمان حال نتوانست پیشرفت‌های دوران انقلاب را برای مردم به ارمغان بیاورد و اکنون بیگانگان با انجام تبلیغات سوء سعی بر بد جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی دارند و واجب است که جوانان در این باره مطالعه و تفحص کنند و به نتیجه‌گیری درست و منطقی برسند.

جامعه المصطفی دستاورد انقلاب اسلامی است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان بابیان اینکه انقلاب اسلامی ما انقلابی خدامحور و انسان‌گرا است، عنوان کرد: باید بررسی کرد که چرا اکنون تمام مطالبات مردم مادی شده و اهداف واقعی انقلاب روبه فراموشی می‌رود. عسگری به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: تمامیت ارضی کشور و عزت و کرامت ایران در این مقطع زمانی مدیون انقلاب اسلامی است. وی افزود: جامعه المصطفی که هدف اصلی آن تربیت مبلغان اسلامی است، یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که اکنون در سراسر جهان فعالیت می‌کند. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان درباره برنامه دهه فجر امسال و چگونگی برگزاری آن در استان اصفهان توضیح داد: ستاد دهه فجر با 22 کمیته در سال جاری مشغول به فعالیت است که فعالیت برخی از کمیته‌ها به دلیل مشکلات موجود چندان قابل‌قبول نیست، اما درمجموع برنامه‌ریزی‌های مطلوب و قابل‌توجهی صورت گرفته است. عسگری با تأکید بر اینکه در بحث فضای مجازی هم ظرفیت برای حضور بیشتر برای عقب راندن دسیسه‌های دشمنان را داریم و هم در معرض تهدید بیگانگان هستیم، یادآور شد: سیستم‌های فرهنگی باید نهایت تلاش خود را در جهت آگاه‌سازی جوانان و تزریق اطلاعات دقیق و درست و مستند به آنها داشته باشند.

جشن سالروز ورود امام به ایران در گلستان شهدای اصفهان

وی به انجام تبلیغات شهری در سرتاسر استان با عنوان برای فردا اشاره کرد و گفت: تقارن شهادت حضرت فاطمه و ایام‌ا... دهه فجر باعث شده تا روز 17 بهمن هیچ جشنی برای انقلاب نداشته باشیم، اما در روز 12 بهمن که سالروز ورود امام خمینی(ره) به ایران است در گلستان شهدای اصفهان مراسم باشکوهی برگزار خواهد شد که حدود 500 دستگاه تاکسی از خیابان فرایبورگ و صدها موتورسوار و دوچرخه‌سوار از چهارراه تختی و کالسکه‌های کودکان از میدان فیض به سمت گلستان شهدا حرکت خواهند کرد. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان افتتاح برخی پروژه‌ها، دیدار با خانواده‌های معزز شهدا جانبازان و آزادگان را از برنامه‌های دیگر مسئولان در ایام دهه فجر برشمرد و تصریح کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی و محافل قرآنی و نورافشانی در شب 22 بهمن در 15 منطقه شهری از مهمترین برنامه‌های ستاد دهه فجر استان است. در ادامه این جلسه سرپرست کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر استان اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره 23 هزار شهید دوران انقلاب گفت: انقلاب اسلامی به گفته امام خمینی قدس سره شریف هدیه‌ای از عالم غیب است که انسان می‌سازد و دهه فجر تولد دوباره ان انقلاب است.

بازدید از مراکز توان‌بخشی جانبازان اصفهان در ایام دهه فجر

وکیلی بیان داشت: ما موظف هستیم بتوانیم با خلاقیت و ابتکار اهداف انقلاب و امام و مقام معظم رهبری را به نسل جوان منتقل کنیم. وی ادامه داد: ستاد دهه فجر استان 30 برنامه را طرح‌ریزی کرده‌اند که مهمترین آن‌ها برگزاری یادواره‌های متعدد در سطح استان و بازدید از خانواده‌های شهدا و ایثارگران و ملاقات با جانبازان انقلاب اسلامی در چهار مرکز توان‌بخشی در استان است. سرپرست کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر استان اصفهان افزود: مسابقات رالی فوتسال و والیبال جانبازان، مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم و نواختن زنگ مقاومت در روز 25 بهمن‌ماه در مدارس استان از دیگر برنامه‌های این ستاد در ایام‌ا... دهه فجر است. همچنین احمدی، سرپرست کمیته آموزش‌وپرورش ستاد دهه فجر استان اصفهان ضمن بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به لحاظ آرمانی و اعتقادی بر فراز قله‌های از منظر آزادی و آزادگی است، خاطرنشان کرد: امروز به‌وضوح شاهد هستیم که فاصله زیادی بین آنچه باید باشد و آنچه موجود است وجود دارد و این در حالی است که رسیدن به چهل‌سالگی برای هر موضوعی دوران پختگی و تنومندی و میوه رسانی آن محسوب می‌شود و انقلاب هم نباید از این قضیه مستثنا باشد.

گشایش 22 پروژه آموزش‌وپرورش در دهه فجر در استان

وی به برقراری انقلاب در سه محور استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی اشاره کرد و اذعان داشت: طبق وصایای همه شهدا وحدت، امربه‌معروف، نماز، پیروی از ولایت و رسیدگی به امور مردم از اهم برنامه‌های مردم و دولت در تمامی مراحل باید باشد. سرپرست کمیته آموزش‌وپرورش ستاد دهه فجر استان اصفهان به برنامه‌های این ستاد برای دهه فجر اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای این ایام از اول دی‌ماه سال جاری شروع‌شده و مسابقات کتاب‌خوانی، قرآن و برگزاری نمایشگاه‌هایی از دستاوردهای انقلاب و گشایش 22 پروژه شامل آموزشگاه‌ها، نمازخانه‌ها و سالن‌های چندمنظوره ورزشی از مهمترین این برنامه‌ها هستند. احمدی از برگزاری نماز وحدت در روزهای 10 و 17 بهمن‌ماه در گلستان شهدای اصفهان خبر داد و گفت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی نیز در برخی از آموزشگاه‌های استان در دهه فجر صورت خواهد گرفت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار