قوامی: حذف یارانه ۲۰ میلیون نفر تأثیرات اجتماعی دارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: حذف یارانه ۲۰ میلیون نفر تأثیرات اجتماعی دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: حذف یارانه ۲۰ میلیون نفر تأثیرات اجتماعی دارد.
به گزارش تسنیم، هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه 11 بهمن پارلمان در مخالفت با کلیات لایحه بودجه 97، گفت: ما در کمیسیون تلفیق به دلیل محدودیت‌های آیین نامه‌ای تاحدودی خواسته نمایندگان مجلس را در کلیات بودجه تأمین کردیم.
وی افزود: 30 درصد درآمدهای دولت از اوراق مشارکت در بودجه سال 97 را کاهش داده‌ایم.
نماینده مردم اسفراین در مجلس با اشاره به کاهش درآمد دولت از 48 هزار میلیارد تومان به 37 هزار میلیارد تومان از محل منابع هدفمندی یارانه‌ها، گفت: براین اساس یارانه 20 میلیون نفر باید حذف شود که این تأثیرات اجتماعی دارد.
قوامی با بیان اینکه بودجه ریزی حتما باید براساس عملکرد باشد، افزود: ما اگر پیوست‌های موجود بودجه 97 را تصویب کنیم به معنای این است که بودجه ریزی برمبنای عملکرد تصویب نشده است.
وی با بیان اینکه 300 هزار میلیارد تومان طبق جداول بودجه 97 درآمد برای شرکت ملی نفت تعیین شده است، اظهار داشت: سوال این است که آیا ما توانسته ایم به عملکرد شرکت ملی نفت حسابرسی داشته باشیم.
نماینده مردم اسفراین در مجلس اضافه کرد: وقتی در بودجه 97، 70 درصد بندها عملکرد نداشته در لایحه بودجه 97 حتما باید این مسئله را مدنظر قرار دهیم و چیزی را تصویب نکنیم که عملکرد نداشته باشد.
قوامی با تأکید براینکه در جداول لایحه بودجه 97، 144 ردیف اعتبارشان از قبل صفر بوده اما در این بودجه اعتبار گرفته‌اند گفت: دولت باید پاسخ دهد که چطور می‌تواند اعتبارات این ردیفها را تأمین کند؟
وی در پایان خاطرنشان کرد: در بودجه 97 به تأمین اعتبار برای صنوق بازنشستگی نیروهای مسلح توجه نشده است؛ البته به موضوع بهره وری نیز توجه نشده که در این شرایط نمی توان انتظار رشد اقتصادی را از بودجه داشت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار