اعلام آمادگی سازمان بسیج سازندگی اصفهان برای ساخت 120 واحد مسکونی

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: 250 کانکس از کمک‌های مردمی به منازل تخریبی نوع 2 مناطق زلزله‌زده غرب کشور ارسال و نصب شد.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: 250 کانکس از کمک‌های مردمی به منازل تخریبی نوع 2 مناطق زلزله‌زده غرب کشور ارسال و نصب شد.

احسان‌اله رضاپور در گفت‌وگو با فارس در خصوص آخرین وضعیت کمک‌رسانی‌ها به مناطق زلزله غرب کشور اظهار کرد: علی‌رغم اعلام پایان عملیات اسکان موقت، با توجه به شناسایی کامل انجام شده همچنان از طریق سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان کانکس ارسال می‌کنیم.

وی افزود: 250 کانکس از کمک‌های مردمی به منازل تخریبی نوع 2 مناطق زلزله‌زده غرب کشور ارسال و نصب شد، همچنین 112 کانکس بهداشتی با ابعاد 4*4 مورد تعهد قرارگاه خاتم در همان‌جا احداث و به مردم منطقه که منازلشان دچار تخریب نوع یک شده بود تقدیم شد.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: تخریب نوع یک، خانه‌هایی است که به صورت کامل تخریب شده و نوع دوم آن‌هایی هستند که بخشی از خانه سالم بوده اما قابل سکونت نیست؛ بنیاد مسکن تخریب نوع یک را اولویت اعطای کانکس اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پس‌لرزه‌ها مردمی که خانه‌هایشان قابل سکونت بود هم از لحاظ روانی حاضر به زندگی در خانه نبوده و با وجود اعزام تیم‌های تخصصی روانشناسی و دوره‌های آموزشی روانشناسی‌هایی که انجام شد اما بازنگشتند و آن‌ها هم در روستاهای تحت پوشش کانکس داده شد.

رضاپور اذعان داشت: بسیج سازندگی اصفهان طبق تقسیم‌بندی‌های انجام شده مسؤولیت اسکان اضطراری، امدادرسانی و اسکان موقت در دهستان پشت‌تنگ، روستای بزمیرآباد، مرشاعر و فرج امام با حدود 370 خانوار با بسیج سازندگی استان اصفهان است.

وی تصریح کرد: با قطعیت می‌توانم بگویم روستاهای «بزمیرآباد»، «مرشاعر» و «فرج امام» را به طور صددرصدی کانکس داده شده و هیچ چادری دیگر وجود ندارد؛ در حال حاضر در حال پوشش شهرها و روستاهای هم‌جوار هستیم و سعی داریم خانواده‌های که به نوعی در اولویت هستند را به نوبت پوشش دهیم.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان یادآور شد: بسته‌های خوراک و پوشاک هم توزیع شد و هر آنچه باقی مانده بود تحویل سپاه کرمانشاه شد تا در محل‌های مورد نیاز مصرف شود؛ طبق تفاهم‌نامه‌ای که با بهزیستی انجام شده، ساخت منزل برای مددجویان بهزیستی را در اولویت قرار داده‌ایم.

* اعلام آمادگی برای ساخت 120 واحد مسکونی

وی اضافه کرد: در همین راستا برای ساخت 120 واحد مسکونی آمادگی خود را اعلام کرده‌ایم که با ساخت 85 واحد مسکونی از سوی استان اصفهان در سرپل ذهاب موافقت شد و این بیشترین تعهد ساخت واحد مسکونی در بین استان‌های کشور است؛ منتظر ابلاغ نوع سازه، متراژ و ساز و کار اداریان پایان پیدا کند تا کار ساخت را آغاز کنیم، برآورد ما این است کمتر از 5 ماه تحویل مردم دهیم.

رضاپور در پاسخ به سؤالی پیرامون مشکلات بهداشتی مناطق زلزله‌زده عنوان داشت: در کنار کانکس‌های ارسالی، 50 چشمه سرویس بهداشتی و حمام (ترکیبی) ایجاد شد به طوری که هر چند خانواده به صورت مشترک بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

وی در پایان بیان کرد: همچنین 8 کفی تریلی شامل مصالح ساختمانی که از اردستان ارسال شده بود برای ساخت و تعمیر سرویس بهداشتی در خدمت مردم مناطق زلزله قرار گرفت که برای آن‌ها هم 40 چشمه سرویس بهداشتی احداث شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار