پرداخت خسارت کشاورزان اصفهانی تا پایان سال 96

قائم‌مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از پرداخت خسارت کشاورزان اصفهانی تا پایان سال 96 خبر داد و گفت: 12 درصد خسارت کشاورزان پرداخت شده است.

قائم‌مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از پرداخت خسارت کشاورزان اصفهانی تا پایان سال 96 خبر داد و گفت: 12 درصد خسارت کشاورزان پرداخت شده است.

به گزارش فارس، مهرداد مرادمند ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دهه مبارک فجر سال جاری 206 پروژه شاخص در بخش‌های آب و خاک و امور فنی مهندسی، تولیدات دام، طیور و آبزیان، منابع طبیعی و آبخیزداری، تولیدات گیاهی، امور عشایر و صنایع کشاورزی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: بیشترین پروژه‌ها با 29 پروژه مربوط به تیران و کرون خواهد بود و شهرستان اصفهان بالاترین اعتبارات پروژه‌ها را به خود اختصاص داده است.

قائم‌مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به آمایش سرزمینی گفت: از گذشته کم‌آبی در بخش‌هایی از استان وجود داشته و آنچه که کشت می‌شده سازگار با محیط بوده، اما با تشدید خشکسالی برخی از محصولات باید حذف و جایگزین شود.

وی اضافه کرد: باغات پسته، کشت زعفران، گل محمدی و گیاهان دارویی از جمله گیاهانی مقاوم در مقابل کم‌آبی هستند که در اولویت جهاد کشاورزی قرار گرفته و توسعه یافته است.

مرادمند در خصوص اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کم‌آبی عنوان کرد: در شهر ورزنه چندین پروژه در دست اجراست، از جمله استخرهای ذخیره آب و پیش‌بینی شده تا با آبیاری تحت فشار بتوانند کشاورزی را ادامه دهند.

وی یادآور شد: سعی بر این بوده که قنوات را با مرمت سرپا نگه داریم، بودجه‌ای که در سال‌های اخیر به این موضوع اختصاص داده شده کافی نیست.

قائم‌مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: در 150 هزار هکتار از 260 هزار هکتار زمین کشاورزی در سطح استان بهره‌وری با آبیاری تحت فشار و در مابقی هم با نوسازی، تجهیز و دیگر روش‌ها افزایش یافته است.

مرادمند با بیان این که طی 10 سال اخیر 100 هزار هکتار از زمین‌های استان با محدودیت آب مواجه شده خاطرنشان کرد: 12 درصد خسارت کشاورزان پرداخت شده و تا پایان سال مابقی هم پرداخت می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار