افتتاح ۱۵ سالن سینما در اصفهان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: با افتتاح ۱۵ سالن سینما سال آینده سال درخشانی برای سینما اصفهان خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: با افتتاح ۱۵ سالن سینما سال آینده سال درخشانی برای سینما اصفهان خواهد بود.
به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری شامگاه جمعه در آیین افتتاح هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر اصفهان که در سینما فلسطین برگزار شد، با گرامی داشت یاد شهدایی که خونشان باعث به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و در ادامه آن حفظ این نظام ارزشمند و تسلیت ایام سوگواری بانو فاطمه و تبریک ایام دهه فجر اظهار داشت: از استاندار اصفهان که در همین چند ماه علاقه‌اش در پیشبرد فرهنگ قابل توجه است و همچنین از هنرمندان و به‌خصوص عوامل فیلم هایلات برای حضور در این آیین تشکر داریم.
وی افزود: وقتی حرف از دهه فجر می‌شود در کنار شیرینی پیروزی انقلاب یکی از نکته‌هایی که به ذهن همه می‌آید جشن بزرگ سینمای کشور عزیزمان است، مردم همه منتظرهستند ایام دهه فجر فرا برسد و در این ایام در کنار جشن پیروزی انقلاب جشن سینما را هم جشن بگیرند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به سی و نهمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: سی و ششمین جشنواره سینما در حال برگزاری است و این پیروزی برای هنرمندان است. سینما نقش بسیار بزرگی در هر کشوری ایفا می‌کند که جا دارد ‌به دو نقش این رسانه بزرگ و هنر ارزشمند اشاره می‌کنم، انتخاب فرهنگ و فرهنگ‌سازی که همه کشورها برای فرهنگ‌سازی و انتقال فرهنگ خود استفاده می‌کنند، دیگر آنکه برای توسعه هر کشوری سینما امروز نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.
وی نقش‌آفرینی سینما را در همه زمینه‌های توسعه ارزشمند دانست و گفت: تا امروز سینما در کشور ما خوب نقش‌آفرینی کرده است. هم در اقتصاد و هم در فرهنگ و سیاست سینما نقش مهمی ایفا می‌کند، در جشن سی و نهمین سال پیروزی انقلاب می‌توانیم بگوییم سینمای ما در حال رشد بوده و در جهان سینمای ایران جای خود را به‌عنوان یک سینمای مطرح پیدا کرده است.
حجت‌الاسلام انصاری از جایگاه سینما در اصفهان یاد کرد و اظهار داشت: در این میان استان اصفهان به‌عنوان مرکز فرهنگ و هنر و تمدن ایران اسلامی توانسته از این هنر و رسانه ارزشمند بیشترین استفاده را ببرد. امروز هر چند همه ما قائلیم که در همه حوزه‌های فرهنگی و هنری نیاز به کار و تلاش بیشتر است، اما وقتی تلاش هنرمندان را در اصفهان نگاه می‌کنیم می‌بینیم پرونده ارزشمندی دارند.
وی خاطرنشان کرد: امروز در مجموعه استان اصفهان سی‌وسه سالن سینما از این هنر ارزشمند بهره می‌برند و فیلم‌ها را اکران می‌کنند، بخش زیادی از توسعه سالن‌های سینما به چند سال اخیر برمی‌گردد، هرچند این آمار در کشور قابل قبول است و بعد از تهران هم از لحاظ تعداد سینما و صندلی رتبه دوم است اما همه ما اذعان داریم نیاز به توسعه دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خبر از افزودن 15 سالن سینما به استان داد وبیان کرد: باید خبرهای خوش را هم بشنویم به زودی 15 سالن سینما به سینماهای موجود افزوده می‌شود، سال 97 را در توسعه سینما استان سال درخشانی دانست، امیدواریم این سالن‌ها به دست هنرمندان افتتاح شود.
وی علاقه مردم اصفهان به هنر و فرهنگ را زبانزد خواند و تصریح کرد: مطالبه مردم زیاد است و نیاز است همان‌طور که در تاریخ ایران اصفهان جز سرآمدان بوده در توسعه هم این طور باشد، از مسئولان و استاندار اصفهان تقاضا داریم که تلاش کنیم این نیاز بسیار درست مردم را توسعه دهیم.
حجت‌الاسلام انصاری به شروع هشتمین جشنواره فیلم فجر در اصفهان اشاره کرد و افزود: هشتمین جشنواره فیلم فجر از امشب شروع می‌شود و علاقه داشتیم همه 22 فیلم را در اصفهان داشته باشیم تلاش شد هنوز ناامید نیستیم، از بین 22 فیلم بخش مسابقه 13 فیلم قطعی شد در دو سینما به نمایش گذاشته می‌شود و 5 فیلم هم از بخش کودک و نوجوان ویژه کودکان و نوجوان در این سالن‌ها به نمایش گذاشته می‌شود، تلاش می‌شود بقیه فیلم‌ها هم به اصفهان بیاید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار