هنرنمایی بازیگران ایتالیایی در نمایش "قطره کوچک"

کارگردان تئاتر اصفهان گفت: تئاتر قطره کوچک با بازی هنرمندان ایتالیایی در تالار هنر اصفهان به روی صحنه می‌رود.

کارگردان تئاتر اصفهان گفت: تئاتر قطره کوچک با بازی هنرمندان ایتالیایی در تالار هنر اصفهان به روی صحنه می‌رود.
امید نیاز در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اجرای موفقت‌آمیز تئاتر «قطرات کوچک» پیرامون اجرای این تئاتر در اصفهان اظهار داشت: کارگردان این اثر گوگلیمو پاپا از ایتالیا است که این کار در حدود 6 سال پیش تولید شده است. اجرای نخست آن در ایتالیا و در برای اولین بار در جشنواره کودک و نوجوان همدان به اجرا درآمد که توانست جایزه بخش بین‌الملل را کسب کند.
وی افزود: این نمایش در کشورهای مختلفی همچون آمریکا، کانادا و کشورهای اروپایی مثل رومانی، ایرلند و انگلیس و همچنین کشورهای آسیاسی چون کره و ژاپن اجرا شد و توانست جوایز متعددی را دریافت کند و به دلیل آنکه اثری بسیار عمیق است، توانست مخاطبان را در کشورهای مختلف تحت تاثیر قرار دهد.
این فعال حوزه تئاتر با بیان آنکه بازیگران این اثر هر 2 ایتالیایی هستند، تصریح کرد: در اجراهای آسیایی این اثر، من صرفاً سرپرست هستم و به دلیل وجود زبان ساده، دیالوگ‌های کم و موضوع مهم آن که درمورد آب بوده، استقبال بسیار زیادی در کشورهای مختلف شد.
وی درباره علت اجرای این اثر پس از 6 سال از تولید آن گفت: یکی از دلایل آن است که این تئاتر تاریخ اجرا را در مکان‌های مختلف پر کرده بود و فعالیت تئاتری کشورهای خارجی با ایران متفاوت است، بدین معنا که ممکن است برنامه‌های اجرای خود را تا 2 سال آینده در مکان‌های مختلف را تاریخ بزنند.
نیاز افزود: مضاف بر پر بودن تاریخ‌های اجرا به دلیل تداخل اجرای این اثر با فعالیت من در اثر 1+1 نتوانستیم این اثر را زودتر از این موعد به اجرا در آوریم همچنین که این روزها یکی از بحران‌های موجود در ایران به ویژه اصفهان موضوع بحران آب است که با موضوع این اثر همخوانی دارد؛ به همین خاطر از نظر من زمان مناسبی برای اجرای آن در نظر گرفتیم.
وی درباره خلاصه داستان این اثر گفت: در مورد آب است و به آن اشاره دارد که هر قطره آب همچون هر قطره طلا است و در نمایش نیز با تبعات بحران کم آب مواجه خواهیم شد که توسط دو بازیگر ایتالیایی اجرا می‌شود و قابلیت آن را دارد که مخاطبان رنج سنی 5 تا 100 سال را از نظر مفهوم پوشش دهد.
کارگردان تئاتر اصفهان با بیان آنکه بازیگران ایتالیایی این اثر از اجرای این تئاتر در ایران استقبال می‌کنند، اظهار داشت: ایران برای هنرمندان کشورهای دیگر کشوری بسیار هیجان‌انگیز است.
وی افزود: برای اجرای این اثر مدیر تالار هنر با ما همکاری کردند و به ما زمان اجرای این اثر را دادند اما حمایتی در مورد اجرای این اثر تاکنون نشدیم و صرفا محل تمرین و تبلیغ را تالار هنر در اختیار ما قرار داد و عجیب است که چرا امر حمایت در تهران از تئاتری‌ها انجام می‌شود اما در اصفهان نمی‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار