پیست اسکی فریدون شهر هنوز آماده مسابقات نیست

پیست اسکی فریدون‌شهر پس از گذشت 4 ماه و در دی‌ماه آغاز شد که این تأخیر در بازگشایی مشکلاتی را برای ورزش دوستان در پی داشته است.

پیست اسکی فریدون شهر هنوز آماده مسابقات نیست

پیست اسکی فریدون‌شهر پس از گذشت 4 ماه و در دی‌ماه آغاز شد که این تأخیر در بازگشایی مشکلاتی را برای ورزش دوستان در پی داشته است.

به گزارش فارس ، پیست اسکی فریدون‌شهر به همراه پیست اسکی افوس در غرب استان اصفهان، دو مجموعه ورزش‌های زمستانی استان اصفهان را تشکیل داده و تنها مکان‌های پرداختن اسکی‌بازان به این ورزش در استان اصفهان هستند.

با توجه به کمبود بارش‌های امسال در استان اصفهان و کشور و به‌ویژه کاهش شدید بارش برف در منطقه غرب استان، فعالیت این دو پیست اسکی پس از گذشت 4 ماه و در دی‌ماه آغاز شد که این تأخیر در بازگشایی مشکلاتی را برای ورزش دوستان در پی داشته است.

هفته گذشته و در نخستین هفته بازگشایی پیست اسکی فریدون‌شهر، حجم بالای خودروها و افرادی که قصد عزیمت به این پیست را داشتند، باعث ایجاد مشکلاتی از قبلی راه‌بندان و ترافیک 7 کیلومتری در مسیر منتهی به روستای «چغیورت» که در مجاورت این پست اسکی قرار دارد، شد.

* ترافیک 10 کیلومتری در روزهای جمعه




اما این هفته با توجه به مساعد بودن هوا به نسبت هفته گذشته، این انتظار می‌رفت که پیست شلوغ‌تر شود و این اتفاق نیز افتاد و ترافیک 10 کیلومتری ایجادشده در پیست حتی تا خود شهر فریدون‌شهر نیز کشیده شد و عبور و مرور در این شهر را نیز با اختلال مواجه کرد.

گذشته از این‌که چرا مسؤولان مربوطه با توجه به ازدحام در مسیر این پیست، گامی در جهت دوبانده شدن مسیر سه‌راهی ازونبلاغ تا خود فریدون‌شهر و همچنین از فریدون‌شهر تا روستای چغیورت و پیست اسکی فریدون‌شهر برنداشته‌اند، کمبود امکانات و وسایل موردنیاز در پیست اسکی نیز به‌شدت به چشم می‌خورد.

* مشکلات پیست از پارکینگ تا ناهار




انتظار می‌رود که با توجه به مسافر پذیر بودن این پیست در فصل زمستان به‌عنوان یکی از معدود پست‌های فلات مرکزی ایران، امکانات حداقلی در نظر گرفته شود و آمادگی پذیرایی این حجم از مسافر را نیز داشته باشد، اما در عمل این‌گونه نیست و مشکل و ماجرا آن‌قدر حاد است که حتی کمبود سرویس بهداشتی نیز در آن مشهود است و مسافران را دچار مشکل جدی کرده است.

این کمبودها در حالی مشاهده می‌شود که هزینه‌های دریافتی برای پارکینگ مبالغ بالایی است و برای اتوبوس‌ها که تعدادشان نیز کم نیست به 40 هزار تومان نیز می‌رسد.

مشکل دیگر که با برنامه‌ریزی صحیح حتی می‌توانست منبع درآمدی برای شهرستان فریدون‌شهر باشد و اشتغال نیز به دنبال داشته باشد، عدم تدارک لازم برای تأمین وعده ناهار حاضران در پیست اسکی است، به‌طوری‌که بعد از مدت اندکی از شروع فروش و توزیع ناهار، آن‌ها چیزی برای توزیع ندارند.

* تیوب‌سواری به قیمت ویلچرنشینی

پیست اسکی فریدون‌شهر درحالی‌که میزبان حجم عظیمی از مسافران است که آن‌ها مسافت بیش از 200 کیلومتری اصفهان تا فریدون‌شهر را طی می‌کنند، اما اکثر قریب به‌اتفاق آن‌ها از وسایل غیراستاندارد و به‌ویژه تیوب برای این ورزش استفاده می‌کنند که با توجه خطرات جدی که هنگام تیوب‌سواری ممکن است رخ دهد و حتی فرد فلج نیز شود، باید بر این امر نیز توجه ویژه صورت گیرد و تیم‌های امدادی بیشتری در منطقه حاضر شوند.




آنچه در این میان مهم است، اینکه پیست اسکی فریدون‌شهر می‌تواند به‌عنوان کلیدی برای توسعه این منطقه محروم استان اصفهان باشد و توسعه پایدار آن منطقه را تضمین کند، به‌شرط آن‌که مسؤولان استانی و شهرستانی در تجهیز این پیست به‌عنوان منطقه معین ورزش‌های زمستانی استان اصفهان، اقدام کنند.

*پیست هنوز آماده مسابقات نیست

محمود یسیلیانی رئیس هیأت اسکی استان اصفهان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به مشکلات و کمبودهای پیست اسکی فریدون‌شهر گفت: در حقیقت پیست اسکی ما برای برگزاری مسابقات هنوز آغاز به کار نکرده است و تنها قسمت آموزشی آن فعال‌شده است.

وی با اشاره به ازدحام علاقه‌مندان در دو هفته گذشته گفت: با توجه به کمبود بارش‌ها و به‌ویژه بارش برف در استان، امسال استقبال بی‌نظیری از پیست اسکی فریدون‌شهر توسط ورزشکاران و علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی به وجود آمد و با توجه به حجم بالای استفاده‌کنندگان طبیعی بود که مشکلاتی پیش بیاید.




رئیس هیأت اسکی استان اصفهان بابیان اینکه جمعیت شهرستان فریدون‌شهر حدود 40 هزار نفر است، تصریح کرد: طبیعی است که وقتی جمعیتی در حدود جمعیت کل شهرستان وارد این منطقه می‌شود، روند خدمت‌رسانی دچار مشکل می‌شود.

* ساماندهی پیست توسط بخش خصوصی

یسیلیانی ادامه داد: سال‌های گذشته بارش برف در تمامی مناطق غربی استان وجود داشت و این جمعیت در مسیر اصفهان تا فریدون‌شهر به اسکی و ورزش‌های زمستانی می‌پرداختند، اما امسال در هیچ جای استان برف نیست و تنها در این مکان برف وجود دارد که باعث ازدحام بیش‌ازحد شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که برای حل مشکلات پیست اسکی چه اقداماتی انجام‌شده است، اظهار داشت: چند ماه پیش با استفاده از ماده 27 اداره کل ورزش و جوانان استان، این پیست به بخش خصوصی واگذارشده است که این بخش نیز حدود 600 میلیون تومان برای ایجاد پارکینگ و افزایش تعداد سرویس‌های بهداشتی و سایر قسمت‌ها هزینه کرده است.



* مسیر فریدون‌شهر تا پیست دوبانده می‌شود

رئیس هیئت اسکی استان اصفهان در مورد مسیر پیست نیز گفت: فرمانداری فریدون‌شهر به همراه اداره راه و شهرسازی قول داده‌اند که مسیر فریدون‌شهر تا پیست که جزوی از مسیر پشت کوه‌های اول و دوم این شهرستان است، دوبانده شود و به نظر می‌رسد با شروع عملیات آزادسازی این عملیات انجام گیرد.

یسیلیانی از مسؤولان استانی نیز خواست به کمک مسؤولان بومی منطقه بشتابند و در زمینه مشکلات بخش خصوصی نیز تلاش کنند تا مشکلات پیست اسکی فریدون‌شهر به‌طور کامل مرتفع شود.

وی در پایان بابیان اینکه 95 درصد مراجعه‌کنندگان به پیست اسکی، از تیوب استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: تیوب‌سواری تفریح بسیار خطرناکی است و عوارض و خطرات جبران‌ناپذیری دارد که در این راستا از علاقه‌مندان به این ورزش‌ها تقاضا داریم از این وسیله استفاده نکنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار