مهرعلیزاده: اصفهان باید به جایگاه خود در عرصه هنر بین‌الملل بازگردد

استاندار اصفهان گفت: بیایید با هم حرکت کنیم تا اصفهان را به جایگاه بین‌المللی در هنر برسانیم و ما در این زمینه مسئولیت سنگینی بر عهده داریم.

استاندار اصفهان گفت: بیایید با هم حرکت کنیم تا اصفهان را به جایگاه بین‌المللی در هنر برسانیم و ما در این زمینه مسئولیت سنگینی بر عهده داریم.
به گزارش تسنیم، محسن مهرعلیزاده شامگاه جمعه در آئین افتتاح هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر اصفهان با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: همه ما و مردم اصفهان هنر را یکی از نعمات ارزشمند الهی دانسته و در کنار توان علم، آموزش انسان‌ها در ابعاد مختلف مسیر رشد انسان در جامعه را وابسته به هنر و زمینه‌های هنری می‌دانیم.
وی بیان کرد: بی‌تعصب باید بگویم هم در ایران قدیم و در تاریخ ایران سرافراز و هم در ایران اسلامی و اسلام عزیز برای هنر ارز قائل شده‌اند.
استاندار اصفهان با بیان اینکه همه ما خلقت بشر را به‌عنوان یک هنر یاد می‌کنیم، تصریح کرد: بر اینکه در جامعه باید روی هنر سرمایه‌گذاری شود تردید نیست، در دنیا در شاخص‌های سنجش توسعه انسانی جوامع، هنر را از شاخص‌های اساسی می‌دانند، اما حیف نیست که ما وقتی به چند سال پیش برمی‌گردیم می‌بینیم اصفهان دارای مکتب و سبک بوده در موسیقی و هنر بوده است و مکتب موسیقی در اصفهان طراحی شده است و امروز به نام اصفهان ثبت شده است.
وی افزود: این نشان می‌دهد مردم این استان از بُعد هوش و هنر و استعداد هنری از پیشگامان ایران و منطقه و دنیا هستند و تردیدی در آن نیست.
استاندار اصفهان هنر را شاخص سنجش توسعه انسانی عنوان کرد و گفت: ما چند صدسال پیش در این مسیر توسعه یافته بودیم، اینکه که گذشته موتور محرک باشد خوب است اما اگر تنها از افتخارات یاد کنیم و امروز خود را نسنجیم و اشتباه است. چه می‌شود در شهری که در عالم‌های مختلف هنر اساتید بسیار بزرگی را از خود داشته، کارهایی می‌کنیم که خودمان برای خود محدودیت ایجاد می‌کنیم و فاصله می‌گیریم از آنچه ارزشمند بوده است.
وی اظهار داشت: جامعه‌ای که هنر از خصوصیات چند سده گذشته آن‌ها بوده و از نکات مثبت جوامع انسانی بوده فاصله بگیریم تعجب‌برانگیز است. مسئولیت‌هایی مانند استاندار مسئولیت‌های کوتاه مدتی است، کوتاه و شاید طولانی، کوتاه برای آنکه در زمینه‌های مانند هنرپروری زمان زیادی نیست، اما برای آنکه این فرمان باید از جایی برگردد می‌توان انجام داد.
مهرعلیزاده افزود: من به‌نوبه خودم اعلام می‌کنم از هر کار هنری و هر اقدام هنری در زمینه‌های مختلف تئاتر و سینما و موسیقی و هر آنچه درعالم هنر هست استان می‌تواند پیشتاز باشد حمایت می‌کنم و من خود را برای پیشتاز بودن هنر استان در منطقه و جهان مکلف می‌دانم.
وی به رتبه اصفهان در تعداد سینما پس از تهران اشاره کرد و گفت: درست است که در اصفهان بعد از تهران از نظر تعداد سالن‌های سینما و نمایش فیلم‌ها رتبه دوم را داریم و این مایه مباهات است اما اینکه ما دوم هستیم جایگاه واقعی ما نیست. من سینما را از کودکی دوست داشتم و به‌عنوان ابزاری ارزشمند می‌دانم و بازیگران تئاتر و سینما از نعمات این هنر هستند.
استاندار اصفهان افزود: اطلاع دارم که جشنواره سینمایی کن، کن تنها پاریس نیست و ما چرا فکر نکنیم اینجا عالم هنر و مبدأ هنر بودیم و ابداع کننده سبک‌های هنر بوده‌ایم پس چرا ما نباید به جایگاهی برای جشنواره‌های هنری بزرگ بدل شویم؟! این مطلب زمانی حاصل می‌شود که دیدگاه‌های خود را بازتر کنیم، گاهی خودمان برای خودمان محدودیت می‌گذاریم این را کنار بگذاریم و بی‌تعصب به نقش هنر در دین و هنر و اسلام و انقلاب بپردازیم و با تعصب نگاه نکنیم.
وی هنر را از ابعاد مهم انسانی خواند و افزود: باید در توسعه فضاهای فرهنگی و نمایش فیلم و در ساختن مکان‌ها و تجهیز مکان‌ها سرمایه‌گذاری کنیم تا بتوانیم نشاط را به ارمغان بیاوریم. باید در ساختن کارهای هنری هنرمندان را تشویق کنند و ما نیز حمایت کنیم، با اینکه چهار سال زمان زیادی نیست ما وقت زیادی نداریم، بیایید با هم حرکت کنیم و بناهایی بگذاریم که اصفهان جایگاه بین‌المللی در تائید هنر در ابعاد مختلف داشته باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار