ساماندهی پارک‌ خودرو در حاشیه خیابان های اصفهان

مدیر ترافیک شهری شهرداری اصفهان گفت: علت اصلی ترافیک اصفهان به خصوص در مرکز شهر پارک‌های دوبل خودروها ناشی از جانمایی نامناسب کاربری‌های تجاری و خدماتی است.

مدیر ترافیک شهری شهرداری اصفهان گفت: علت اصلی ترافیک اصفهان به خصوص در مرکز شهر پارک‌های دوبل خودروها ناشی از جانمایی نامناسب کاربری‌های تجاری و خدماتی است.

مسعود بنده خدا در گفت و گو با ایمنا اظهار کرد: با وجود پارکینگ‌های متعدد در مرکز شهر، شهروندان تمایل زیادی به استفاده از پارکینگ‌ها ندارند و بیشتر ترجیح می‌دهند خودرو خود را در حاشیه خیابان‌ پارک کنند و همین موضوع باعث پارک‌های دوبل و راهبندان‌های طولانی مدت می‌شود.

وی تاکیدکرد: متاسفانه اکنون دسترسی راحت‌تر برای مردم ملاک است و رانندگان اصرار دارند در هنگام انجام کاری خودرو خود را در نزدیک‌ترین محل ممکن پارک کنند.

مدیر ترافیک شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه فرهنگ استفاده از پارکینگ باید در بین مردم نهادینه شود، گفت: با توجه به ظرفیت خالی پارکینگ‌های شهر و اشباع ظرفیت پارک‌های حاشیه‌ای، آموزش و فرهنگسازی برای افزایش تمایل شهروندان به استفاده از پارکینگ‌ها امری مهم و ضروری است.

بنده خدا اضافه کرد: حجم ورود خودرو به شهر اصفهان، علاقه شهروندان به استفاده از خودرو شخصی به دلایل متعدد و افزایش روز افزون سفرهای شهری به‌ واسطه دسترسی نامناسب به خدمات شهری از دیگر عوامل ترافیک شهر اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر طرح‌های زیادی برای ساماندهی پارک‌های حاشیه‌ای از جمله طرح پارکومتر، پارکبان، موبایل پارک در کلانشهرها اجرا شده است، افزود: قرار است در اصفهان با همکاری پلیس راهور، ۱۴ خیابان شهر به سیستم پارکومترهای هوشمند مجهز شود.

بنده خدا ادامه داد: ایجاد پارکومترها و توسعه آن در سطح شهر اصفهان می‌تواند پارک دوبل خودروها را کمرنگ و فضای پارک در حاشیه خیابان‌ها را ساماندهی کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار