۲۸ ماه حقوق معوقه کارگران کاشی نیلو

صنعت کشور چند سالی است که با مشکلات عدیده‌ای از جمله رکود مواجه شده، یکی از این صنایع کارخانه کاشی نیلو بوده که بیش از ۲ سال است که تعطیل شده و کارگران آن ۲۸ ماه حقوق معوق خود را طلب می‌کنند.

صنعت کشور چند سالی است که با مشکلات عدیده‌ای از جمله رکود مواجه شده، یکی از این صنایع کارخانه کاشی نیلو بوده که بیش از ۲ سال است که تعطیل شده و کارگران آن ۲۸ ماه حقوق معوق خود را طلب می‌کنند.
به گزارش تسنیم، کاشی نیلو چند سالی است که با مشکلات مدیریتی و مالی مواجه شده و به نوعی به دلیل مشکلات اقتصادی و نیز نبود درآمد و سرمایه به صورت کاملاً تعطیل و رها شده و کارگران این کارخانه چشم انتظار معوقات پرداخت نشده خود هستند.
کارخانه کاشی نیلو اصفهان که 39 سال سابقه تولید و کسب عنوان صادرکننده نمونه کشور را داراست، متأسفانه تعطیل است که گویا ریشه بحران در کاشی نیلو از دوران "خصوصی‌سازی" آغاز شده و به "رکود" رسیده است.
چند روز پیش بود که باز هم خبر تجمع کارگران کاشی نیلو برای چندمین بار به گوش رسید، باز هم کارگران عدم پرداخت معوقات خود را در گوش مسئولان فریاد زدند و معوقات 28 ماهه خود را طلب کردند.

چندین بار تاکنون کارگران کاشی نیلو در مقابل فرمانداری نجف آباد، استانداری اصفهان، اداره کار نجف آباد و دیگر مکان‌ها تجمع کرده‌اند تا شاید مسئولان به فریاد آن‌ها برسند، اما متأسفانه این تجمع‌ها هیچ نتیجه‌ای در برنداشته و گویا مسئولان، این کارخانه متروک و کارگران آن را به دست فراموشی سپرده‌اند.

از آذرماه سال 94 بود که خبر تعطیلی کارخانه کاشی نیلو منتشر شد و کارگران این کارخانه بدون هیچ حقوق و مزایایی روانه منازل خود شدند، از آن روز تاکنون که بیش از 2 سال می‌گذرد کارگران این کارخانه حقوق و معوقات خود را دریافت نکردند و همچنان چشم انتظار دستان ستایش‌گر مسئولان هستند.

چند روز پیش برای چندمین بار کارگران کارخانه کاشی نیلو مقابل اداره کار نجف آباد در اعتراض به 28 ماه حقوق و مزایای معوقه خود تجمع کردند.

کارگران کاشی نیلو چشم انتظار وعده مسئولان

کارگران کاشی نیلو که خستگی از چهره آن‌ها به خوبی دیده می‌شد و ناامید از دریافت حقوق و مزایای خود بودند در مقابل ادره‌کار نجف آباد تجمع کردند، یکی از این کارگران می‌گفت: ما از مسئولان خواهشمندیم با توجه به اینکه پرسنل تمکین کرده و تابع قانون هستند به مشکلات کارگران به صورت کلی رسیدگی کنند.

حسین نیز یکی دیگر از کارگران به خبرنگار تسنیم گفت: 28 ماه است که حقوق و مزایایم رادریافت نکرده‌ام، همسرم دیگر حاضر به زندگی با من نیست چرا که دیگر نه نانی برای خوردن و نه آبی برای آشامیدن داریم.

یکی دیگر از کارگران تصریح کرد: چرا هیچ یک از مسئولان به فریاد کارگران این کارخانه نمی‌رسند؟ چگونه می‌شود که 2 سال کارگران حقوق و مزایای خود را دریافت نکردند.

وی بیان کرد: من همه جوانی و عمر و زندگی خودم را در این کارخانه صرف کردم چرا هیچکس به درد دل ما رسیدگی نمی‌کند چرا هرچقدر فریاد می‌زنیم فریاد ما به گوش مسئولان نمی‌رسد؟

یکی از کارگران کاشی نیلو که نخواست نامش فاش شود خاطرنشان کرد: اینکه مدام بگوییم 28 ماه حقوق معوقه داریم سخنی تکراری است، باید برخی با پوست و خون خود 28 ماه حقوق معوقه را لمس کنند، باید مسئولان بدانند که 28 ماه حقوق و مزایای معوق صبر کارگران را تا چه اندازه لبریز کرده است.

ماه‌هاست که کارگران کاشی نیلو منتظر خبری خوش از جانب یکی از مسئولان استانی و یا کشوری هستند که روز دوشنبه نیز مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان این نوید را به کارگران داد که امیدواریم این وعده همچون دیگر وعده‌ها نباشد و به صورت جدی مشکلات کارگران این کارخانه عظیم برطرف شود و کاشی نیلو همچون سال‌های گذشته به چرخه تولید و نیز صادرات بازگردد.

نوید مدیرکل تعاون اصفهان به کارگران کاشی نیلو

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان پیرامون حل مشکلات کارخانه کاشی نیلو اظهار داشت: نخستین تصمیمی که گرفته شد این بود که سرمایه‌گذار جدیدی آمده و سرمایه‌گذاری و آورده جدیدی ارائه بدهد و این کارخانه را تا راه‌اندازی کامل و رفع تمامی مشکلات به ثمر بنشاند.

محسن نیرومند افزود: دومین موضوع این است که مالکان مکلف شدند با تزریق نقدینگی بخشی از حقوق کارگران را طی هفته‌های آینده پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه آخرین تصمیمی که گرفته شد، تعیین یک کمیته ویژه برای بررسی راهکارهای برون رفت از مشکلات بود، تصریح کرد: با حضور ادارت صنایع، کار، اطلاعات، فرمانداری و استانداری این کمیته تشکیل می‌شود تا راه‌های برون رفت را به دست بیاورند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان ضمن ابراز امیدواری در خصوص شکوفایی کارخانه کاشی نیلو پس از دو سال، اضافه کرد: این مصوبات روز گذشته دوشنبه تصویب شده و فکر می‌کنم نتایج آن تا هفته آینده مشهود خواهد بود.

به گزارش تسنیم، علاوه برعدم پرداخت معوقات کارگران کاشی نیلو پس از 28 ماه آ‌ن‌‌ها نیز خواهان امنیت شغلی هستند، در حال حاضر حدود 800 نفر از کارگران کارخانه کاشی نیلو 28 ماه است مطالبات و معوقات خود را دریافت نکردند، این کارخانه که بنا به گفته کارگرانش در دوران دفاع مقدس با تمام ظرفیت کار می‌کرد و جایگاه خوبی در صادرات کشور داشت اکنون با مشکلات بزرگی روبرو است و وعده‌هایی که تاکنون برای برطرف شدن آن‌ها داده شده هیچ‌یک عملی نشده است. کارگران این کارخانه به دنبال بهبود اوضاع شغلی خود هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار