صفدریان: از نظر تمرین و امکانات تمرینی نسبت به رقیبم ضعیف هستم

ملی‌پوش یخ‌نوردی معتقد است امکانات تمرینی مناسبی ندارد با این حال توانسته نخستین مدال قهرمانی جهان را به دست بیاورد.

ملی‌پوش یخ‌نوردی معتقد است امکانات تمرینی مناسبی ندارد با این حال توانسته نخستین مدال قهرمانی جهان را به دست بیاورد.
محمد‌رضا صفدریان در گفت‌وگو با تسنیم درباره مسابقات جام‌جهانی یخ‌نوردی اظهار داشت: هر سال چند دوره مسابقه با عنوان جام‌جهانی یخ نوردی که در 2 رشته سرعت و سختی مسیر برگزار می‌شود. 2 مسابقه دیگر نیز با عناوین قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا برگزار می‌شود که هر کدام از این مسابقات 2 سال یکبار برگزار می‌شود.
وی افزود: امسال مسابقات در 5 کشور سوئیس، ایتالیا، چین، کره‌جنوبی و روسیه با عنوان جام‌جهانی درحال برگزاری است. البته در کشور کره‌جنوبی علاوه بر مسابقات جام‌جهانی باید در قالب مسابقات قهرمان آسیا نیز شرکت کنیم.
ملی‌پوش یخ‌نوردی ایران درباره کسب مدال برنز رقابت‌ها در کشور سوئیس خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این دوره از مسابقات برای نخستین بار در رشته سختی مسیر که بسیار رقابت نفس‌گیر با رقیبان سرسخت هست، توانستیم مدال برنز این مسابقات را بدست آوریم.
وی بیان کرد: در مسابقات سوئیس یک قدم تا قهرمانی داشتم و با تلاش زیاد برای مسابقات ایتالیا توانستم این‌بار مقام قهرمانی مسابقات را برای نخستین بار برای ایران به ارمغان بیاورم. ورزشکاران اغلب در رشته سرعت فعالیت دارند و یا در کل در یکی از 2 رشته‌ای که گفتم فعالیت دارند اما من در هر 2 رشته سرعت و سختی مسیر در حال رقابت هستم.
صفدریان گفت: در رشته سرعت در کشور سوئیس توانستم مقام پنجم و در کشور ایتالیا مقام هفتم جهان را کسب کنم. این موضوع، رقابت را سخت‌تر از پیش می‌کند چرا که در 2 روز پشت سرهم باید در 2 رشته متفاوت به رقابت پرداخت.
وی افزود: اما خداراشکر با تمرینات سخت و فشرده‌ای که داشتم توانستم در هر 2 رشته به فینال مسابقات راه پیدا کنم و 2 مدال در رشته سختی مسیر بدست بیاورم.
ملی‌پوش یخ‌نوردی ایران اظهار داشت: در رشته سرعت شانس دخیل است زیرا زمانی که با رقیب خود در حال رقابت هستید و می‌خواهید او را شکست دهید، اگر یخ بشکند، شما کلا مسابقه را از دست می‌دهید و خداراشکر در 2 کشور سوئیس و ایتالیا توانستم بهترین جایگاه را کسب کنم.
وی درباره ادامه مسابقات افزود: پس از این 2 کشور ما دیروز و امروز در کشور چین مسابقه داریم و پس از آن به کشور کره‌جنوبی و روسیه می‌رویم تا به رقابت بپردازیم.
صفدریان تصریح کرد: در همه مسابقاتی که شرکت می‌کنیم، رتبه بندی و مدال جداگانه دارد اما به دلیل عنوان مسابقات که جام‌جهانی است در هر مسابقه یک امتیاز کسب می‌کنیم و در امتیاز سال فرد ورزشکار جمع می‌شود و سبب بالا رفتن رنکینگ جهانی ورزشکار می‌شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه با امتیازاتی که تاکنون کسب کرده‌ام در سال 2018 با کسب 165 امتیاز رتبه نخست رنکینگ جهانی هستم و سعی داریم تا در مسابقات بعدی نیز به خوبی ظاهر شویم تا برای اولین‌بار یکی از 3 مدال رنکینگ جهانی باشیم.
صفدریان درباره امکانات تمرینی خود گفت: از نظر تمرین و امکانات تمرینی نسبت به دیگر ورزشکاران رقیبم ضعیف هستم و می‌توان گفت زیر صفر هستم. در مسابقات ایتالیا 96 ورزشکار از 12 کشور حضور پیدا کرده بودند که من نسبت به همه ورزشکاران ضعیف‌تر بودم.
وی افزود: این موضوع سبب می‌شود تا من تمرینات و شبیه‌سازی‌های بیشتر انجام دهم، از ستایش مربی خود که در چندین سال گذشته زحمات بسیاری برای طراحی تمرینات و نکات دیگر کشیدن تا من مدال طلا مسابقات جام‌جهانی را کسب کنم تشکر می‌کنم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار