زنان اصفهانی کمتر می‌میرند و بیشتر عمر می‌کنند

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: میانگین سن کسانی که در باغ رضوان تدفین شدند 70 سال بوده، به طور متوسط مردان 68 و بانوان 73 سالگی فوت کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: میانگین سن کسانی که در باغ رضوان تدفین شدند 70 سال بوده، به طور متوسط مردان 68 و بانوان 73 سالگی فوت کرده‌اند.

سید رضا جعفریان امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: از ابتدای سال 96 تا پایان دی ماه 4217 نفر در آرامستان باغ رضوان به خاک سپرده شدند که از این تعداد 2463 مرد و 1754 زن هستند.

وی با بیان این که آمار دفن شده‌ها نسبت به سال گذشته به صورت جزئی کاهش داشته افزود: میانگین سن کسانی که در باغ رضوان تدفین شدند 70 سال بوده، به طور متوسط مردان 68 و بانوان 73 سالگی فوت کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان ادامه داد: طبق آنچه مراجع پزشکی در گواهی فوت درج می‌کنند بیشترین میزان مرگ و میر به دلیل بیماری‌های ناشی از گردش خون و سرطان‌ها بوده است.

وی در خصوص قیمت‌های قبور تصریح کرد: قیمت‌گذاری قبور و خدمات دفن طبق مصوبه شورای شهر انجام می‌شود با این حال برخی قبور قطعات قدیمی قیمت بالایی دارند و دلیل این گرانی پر شدن قطعات قدیمی و کمبود مکان در آن‌ها است.

به گفته جعفریان، یک میلیون تا 2.1 میلیون تومان بسته به محلی که قطعات قرار دارند قیمتی هر حفره در آرامستان باغ رضوان است، قطعات 50 تا 89 در حال استفاده است و هرچه عدد قطعه بالاتر باشد هزینه آن کمتر است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان توضیح داد: سازمان آرامستان‌ها نگاه درآمدی نداشته و تمام آنچه شهروندان پرداخت می‌کنند برای خدمات قبور، سنگ مزار، خدمات عمرانی و اداری، نگهداری و آبیاری فضای سبز و ... است.

وی در رابطه با پیش خرید کردن قبور گفت: این گونه نیست که همیشه امکان پیش خرید کردن قبور وجود داشته باشد، ابتدای سال زمان پیش خرید با توجه به بودجه از طرف شورای شهر اعلام می‌شود و پس از تأمین بودجه پایان می‌یابد.

جعفریان اضافه کرد: در صورت پیش خرید کردن، هر زمان که دفن صورت بگیرد باید هزینه خدمات را همان زمان پرداخت کنند و برای نمونه امسال حدود 600 هزار تومان در زمان خاک‌سپاری باید پرداخت شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان واگذاری حفره به افراد غیر، امکان‌ناپذیر دانست و حالت استثنا را برای کسی عنوان کرد که بخواهد قبر پیش‌خرید شده را به بستگان نسبی و سببی درجه یک منتقل کند.

وی در رابطه با آرامستان های محلی اظهار کرد: تصمیمی بر ایجاد آرامستان محلی نبوده اما ساماندهی آرامستان های محلی در دستور کار سازمان قرار دارد و طرح‌های مطالعاتی آن در دست بررسی است.

جعفریان در پایان در پاسخ به سؤالی پیرامون افراد بی‌خانواده تاکید کرد: دفن اجساد در هر صورت انجام می‌شود حتی اگر کسی خانواده‌ای نداشته و هزینه‌ای هم برای دفن آن پرداخت نکند، سازمان آرامستان‌ها خدمات دفن را بر عهده می‌گیرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار