فرهنگسراها خط مقدم ارتباط با شهروندان هستند

آیین تودیع و معارفه مدیران فرهنگسراهای معراج، مهر و المهدی(عج) سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.

آیین تودیع و معارفه مدیران فرهنگسراهای معراج، مهر و المهدی(عج) سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، مرتضی والی‌زاده در آیین تودیع و معارفه فرهنگ‌سرای المهدی(عج)، چابک‌سازی ساختار ستادی و گسترش و تقویت فعالیت فرهنگسراها را به عنوان رویکرد جدید سازمانی ذکر و اظهار کرد: از آنجایی که محل اتصال و خط مقدم ارتباط با شهروندان در زمینه فعالیت‌های فرهنگی، فرهنگسراها به شمار می‌روند باید بیش از پیش از این ظرفیت مردمی استفاده کرد.

وی، تقویت فرهنگسراها از بعد نیروی انسانی و برنامه‌ را در نگرش جدید سازمان فرهنگی ورزشی یادآور شد و افزود: فرهنگسراها به عنوان عناصر عملیاتی و اجرایی فرهنگی باید از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های ورزشی، بانوان و خانواده، فرهنگی و…برخوردار باشند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در مراسم معرفی مدیر جدید فرهنگسرای معراج نیز این فرهنگ‌سرا را از لحاظ پیشینه و قرارگرفتن در بافت تاریخی شهر حائز اهمیت دانست و گفت: منطقه یک با وجود برخورداری از شهروندانی کم‌توقع و با خواست‌های منطقی و معقولانه اما نیازمند نگاه ویژه‌تر در زمینه خدمات فرهنگی و اجتماعی است.

وی با اشاره به بهره‌مندی منطقه یک شهری از ۶۵۰ هیئت از مجموع حدود ۷۰۰ هیئت مذهبی کاشان خاطرنشان کرد: این در حالی است که این منطقه تنها ۴۰۰ هکتار از ۸ هزار هکتار را به خود اختصاص داده است.

شهردار سابق منطقه یک، با اذعان بر اینکه این منطقه تاریخی نیازمند خدمات اجتماعی به روز است عنوان کرد: در این مسیر باید از ظرفیت هیئات مذهبی، محلات، اماکن فرهنگی و … که تاکنون به درستی استفاده نشده بهره گرفت.

والی‌زاده استفاده از ظرفیت‌های انسانی متعهد و خلاق این منطقه تاریخی را در پویایی بیشتر فرهنگسرای معراج ضروری دانست و بر لزوم شناسایی این استعدادها و بهره‌گیری از توانمندی آنان در این مسیر تأکید کرد.

وی در آیین تودیع و معارفه مدیر فرهنگسرای مهر نیز بیان کرد: این فرهنگسرا به عنوان نخستین فرهنگسرای شهرداری از جایگاه و اهمیت خاصی در نزد شهروندان کاشانی برخوردار است و به دلیل بهره‌مندی از امکانات گسترده‌تر،‌ ظرفیت‌های خاص والبته انتظارات زیادی را نسبت به خود معطوف کرده است.

این مسئول، با تأکید بر لزوم تقویت فعالیت‌های فرهنگسرای مهر در تمام ابعاد، بروز توانمندی کارکنان این فرهنگسرا در تمام حوزه‌ها علاوه بر عرصه فرهنگ را خواستار شد.

شایان ذکر است در این آیین‌ها،‌ سیدرضا هاشمی، محمدرضا گلسرخی و مهدی فخره‌ای به ترتیب به عنوان مدیران فرهنگسراهای معراج، المهدی(عج) و مهر و همچنین سیدهادی مسعودی علوی در جایگاه مدیر خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و امیرسعید نبی در کسوت مدیر هنری سازمان معرفی شدند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار