مخالف با فروش نقدی سوخت در جایگاه‌ها

مدیرعامل شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه اصفهان با بیان اینکه به جایگاه داران از اینکه پول خود را با تاخیر دریافت می کنند اکنون گلایه دارند، گفت: شرکت پخش فراورده های نفتی با فروش صرفا نقدی سوخت به مردم مخالف است و هیچ یک از جایگاه ها مجاز به این کار نیست.

مدیرعامل شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه اصفهان با بیان اینکه به جایگاه داران از اینکه پول خود را با تاخیر دریافت می کنند اکنون گلایه دارند، گفت: شرکت پخش فراورده های نفتی با فروش صرفا نقدی سوخت به مردم مخالف است و هیچ یک از جایگاه ها مجاز به این کار نیست.

حسین صادقیان در گفتگو با ایمنا در خصوص اینکه برخی جایگاه های سوخت به دلیل مشکلات بانکی از فروش سوخت به مردم از طریق دستگاه پوز خودداری کرده اند، اظهار کرد: بانک مرکزی یک سری تغییرات در شبکه شاپرک ایجاد کرده که این تغییرات منجر به تاخیردر پرداخت وجوه حاصل از فروش فراورده ها به جایگاه ها شده به گونه ای که دسترسی جایگاه داران به پول حاصل از فروش را سخت کرده است.

وی با بیان اینکه پیش از این جایگاه داران در چند نوبت می توانستند وجوه حاصل از فروش به وسیله دستگاه پوز را برداشت کنند، گفت: متاسفانه جایگاه داران اکنون با تاخیری ۲۴ ساعته وجوه خود را نقد می کنند این درحالیست که آنها خرید فراورده ها را براساس پول نقد انجام می دهند.

مدیرعامل شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه اصفهان با بیان اینکه به جایگاه داران از اینکه پول خود را با تاخیر دریافت می کنند اکنون گلایه دارند چرا که امکان خرید غیرنقدی سوخت را برای آنها میسر نیست، تاکید کرد: اعتراض آنها به این منظور نیست که جایگاه ها اطلاعیه ای صادر و بنری نصب کنند که تنها قادر به فروش نقدی سوخت یا همان بنزین هستند.

وی ادامه داد: شرکت پخش فراورده های نفتی با فروش صرفا نقدی سوخت به مردم مخالف است و هیچ یک از جایگاه ها مجاز به این کار نیست و در صورت بروز چنین موضوعی با جایگاه داران برخورد خواهد شد.

صادقیان با اشاره به اینکه بیشترین دستگاه های پوز در جایگاه های سوخت متعلق به بانک ملت است، گفت: در این راستا صبح امروز با مدیرعامل بانک ملت رایزنی کردم تا آنها نیز مشکل را به نحوی حل کنند.

وی تاکید کرد: این مشکل شرکت پخش فراورده های نفتی نیست و این مجموعه فراورده های خود را به میزان کافی عرضه می کند و ایراد اصلی از جانب بانک مرکزی و بانک ملت است.

مدیرعامل شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه اصفهان با بیان اینکه در هر جایگاه سوخت صندوق و یا ایستگاه پرداخت وجود دارد که متعلق به بانک ملت است، اظهار کرد: بانک ملت ۲۴ تا ۳۰ ساعت بعد از دریافت از طریق دستگاه پوز، وجوه را به حساب مالک یا همان جایگاه دار واریز می کند.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا بانک ملت برای سود خود پول را در مدت ۲۴ ساعت نگه می دارد»، گفت: تمام این موارد مربوط به تغییرات بانک مرکزی در سیستم شتاب است و البته توضیح مسائل بانکی از حیطه اختیارات بنده خارج است.

صادقیان در خصوص اینکه «در حال حاضر جایگاه های سوخت اصفهان به صورت نقدی بنزین را عرضه می کنند یا خیر»، گفت: جایگاه های اصفهان به هیچ عنوان چنین اقدامی را انجام نمی هند و اگر چنین بنری نصب شود شرکت پخش با آنها برخورد می کند چرا که آنها موظف به فروش سوخت از طریق دستگاه های پوز بانکی و یا در صورت تمایل مردم به صورت نقدی هستند.

وی با تاکید بر اینکه بانک ملت باید تکلیف این موضوع را باید مشخص کند البته این بانک زیر نظر بانک مرکزی است، گفت: بانک ملت اعلام کرده که در ۲۴ ساعت تنها یک بار می تواند فایل ها را جابجا کند.

مدیرعامل شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه اصفهان همچنین یادآور شد: در حال حاضر ۲۵۰ جایگاه سوخت در استان اصفهان فراورده های مختلف سوختی را عرضه می کنند.

به گزارش ایمنا ، روز گذشته رئیس جایگاه‌داران سوخت کشور اعلام کرد که به دلیل مشکلاتی که با بانک‌ها داریم از این پس جایگاه‌ها فقط در قبال دریافت پول نقد بنزین تحویل می‌دهند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار