تبدیل تالار اندیشه به پردیس سینمایی

مدیر امور سینمایی حوزه هنری اصفهان گفت: تالار اندیشه به پردیس سینمایی تبدیل می‌شود.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری اصفهان گفت: تالار اندیشه به پردیس سینمایی تبدیل می‌شود.

تالار "اندیشه" از قدیمی ترین اماکن فرهنگی شهر اصفهان محسوب می شود که در خیابان نظر شرقی واقع شده است و تا سال ها مرکز برگزاری کنسرت موسیقی و نمایش در شهر بود. اینک سال هاست که در این تالار قدیمی بسته شده و به عنوان مکانی متروکه و بی رفت و آمد شناخته می شود.

شورای اسلامی شهر اصفهان در اقدامی، به تصویب یک میلیارد تومان اعتبار برای مشارکت با حوزه هنری جهت تبدیل تالار اندیشه به پردیس سینمایی در کمیسیون تلفیق این شورا پرداخته است.

مسئول امور سینمایی حوزه هنری اصفهان در این خصوص در گفت و گو با ایمنا گفت: تالار اندیشه اکنون تحت مالکیت بنیاد شهید اصفهان است که باید طبق دستور مقام معظم رهبری مبنی بر واگذاری سینماها به حوزه هنری، این ملک نیز از مالکیت بنیاد شهید خارج شده و به حوزه هنری واگذار شود.

مصطفی حسینی افزود: حوزه هنری قصد دارد این بنا را به پردیس سینمایی تبدیل کند و برای این منظور حدود پنج میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

وی درخصوص زمان آغاز ساخت این پروژه گفت: به محض اینکه این ملک به حوزه هنری تحویل داده شود، از یک ماه بعد مراحل ساخت و ساز را آغاز می کنیم. مسلما هرچقدر تحویل ملک زودتر انجام شود، مراحل ساخت پردیس سینمایی نیز زودتر آغاز خواهد شد.

بنیاد باید طبق فرمایش مقام معظم رهبری این مکان را به حوزه هنری تحویل دهد و طبیعتا این پردیس به مجموعه سینماهای شهر اصفهان افزوده می شود، به خصوص که در آن منطقه از شهر فاقد سینما است و ساخت این پردیس می تواند امکان خوبی را در اختیار مردم آن منطقه قرار دهد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار