دختران مجرد بالای ۴۰ سال تسهیلات اشتغال‌ دریافت می‌کنند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان گفت: دختران بالای ۴۰ سال، زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست طی تفاهم‌نامه با صندوق مهر ایران تسهیلات اشتغال‌زایی دریافت می کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان گفت: دختران بالای ۴۰ سال، زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست طی تفاهم‌نامه با صندوق مهر ایران تسهیلات اشتغال‌زایی دریافت می کنند.

سهیلا اثنی‌عشران در گفت‌وگو با ایمنا در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال زنان اظهار کرد: دوره آموزشی «مدیریت توانمندسازی زنان درحوزه اشتغال» توسط این معاونت به مدت ۳۰ ساعت ویژه کارشناسان امور بانوان فرمانداری‌ها در کل استان برگزار شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان در خصوص اقدام انجام شده در شبکه‌سازی، هم‌افزایی و افزایش راهکارهای مشارکت زنان، افزود: سلسله نشست‌های دوماهه ویژه زنان عضو بانوان اعضای دوره پنجم شورای شهر برگزارشد که ۶۳ نفر از زنان عضو شوراهای اسلامی شهرها و ۵۰ نفر از زنان عضو شوراهای روستایی با طرح ساماندهی مشاغل خانگی و چگونگی اشتغال برای بانوان آشنا شدند.

وی با بیان اینکه در حوزه کاریابی، خانم‌های جوینده کار از طریق اداره کل کار و امور اجتماعی در استان ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: در حوزه مشاغل خانگی، بالای ۹۶ درصد، تسهیلات مشاغل خانگی به خانم‌های متقاضی این امر در استان اصفهان پرداخت شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان در خصوص اجرای تفاهم‌نامه منعقده معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با صندوق کارآفرینی امید، گفت: تعداد ۷۲ پروژه کارآفرینی در سطح استان اصفهان بررسی شد که از این تعداد ۵۲ پروژه به صندوق کارآفرینی امید اصفهان برای اخذ تسهیلات معرفی شدند.

اثنی‌عشران با تاکید بر اینکه تدوین برنامه توانمندسازی و کارآفرینی بانوان استان توسط اتاق بازرگانی اصفهان در حال پیگیری است، تصریح کرد: به منظور برگزاری دوره‌های توجیهی و آموزشی در راستای طرح‌های مرتبط با اشتغال از جمله طرح‌های رونق اقتصادی، فراگیر اشتغال، الگوی توسعه مشاغل خانگی هماهنگی‌های لازم با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان انجام شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان با اشاره به اینکه معاونت امور بانوان استانداری اصفهان در حال تهیه و تدوین لیست بانوان نخبه در عرصه فعالیت‌های اقتصادی است، گفت: این معاونت اقدام به برگزاری اتاق فکر حمایت و توسعه اشتغال سبز با هدف اجرایی کردن طرح‌های توسعه کارآفرینی و کسب و کارهای سبز ویژه دختران فارغ‌التحصیل دانشگاهی همچنین توسعه مشارکت و توانمندسازی زنان روستایی داشته است.

وی با اشاره به اینکه از طرح‌های کارآفرینی و اشتغال‌زایی با رویکرد فرهنگی، تفریحی و گردشگری حمایت می‌شود، افزود: در راستای تفاهم‌نامه معاونت امور زنان ریاست جمهوری با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پیش‌بینی پرداخت تسهیلات به زنان سرپرست خانوار، بدسرپرست و دختران مجرد بالای ۴۰ سال در نظر گرفته شده است.

اثنی‌عشران در خصوص پرداخت هزینه مهدکودک به زنان شاغل اظهار کرد:بانوان شاغل به عنوان کارکنان رسمی و پیمانی تمام ادارات، ماهیانه مبلغ ۹۵ هزار تومان به بانوان دارای فرزند زیر شش سال پرداخت می‌شود.

وی در خصوص راهکارهای تسهیل در امر اشتغال و خواسته‌های زنان، گفت: ایجاد شبکه‌های ارتباطی میان زنان فعال اقتصادی، برگزاری نشست‌های تخصصی با فعالان اقتصادی، حمایت از کارآفرینان و فعالان حوزه کارآفرینی، برقراری ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان، پیگیری بازارچه‌های فروش دائمی از شهرداری‌ها نقش مهمی در ترویج و توسعه کارآفرینی بانوان دارد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار