پیش بینی ۴ میلیارد تومان اعتبار برای مناسب سازی شهر

مشاور مناسب‌سازی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: اگر در مراحل طراحی و احداث پروژه‌ها ضوابط مناسب سازی رعایت شود، دیگر نیازی به تخصیص بودجه مناسب‌سازی برای شهر نخواهیم داشت.

مشاور مناسب‌سازی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: اگر در مراحل طراحی و احداث پروژه‌ها ضوابط مناسب سازی رعایت شود، دیگر نیازی به تخصیص بودجه مناسب‌سازی برای شهر نخواهیم داشت.

علیرضا ابراهیمیان در گفت و گو با ایمنا اظهارکرد: در بودجه سال ۹۷ شهرداری اصفهان، چهار میلیارد تومان اعتبار برای مناسب‌سازی محورهای پیاده، پارک‌ها و بوستان‌ها، نصب ست‌های ورزشی، تجهیز سرویس‌های بهداشتی و مناسب‌سازی ساختمان‌های وابسته به شهرداری اصفهان پیش‌بینی شده، اما هنوز نهایی نشده است.

وی با بیان اینکه بودجه مناسب‌سازی شهرداری سال جاری چهار و نیم میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: کاهش بودجه مناسب‌سازی به نسبت کاهش درآمد شهرداری در نظر گرفته شده است.

مشاور مناسب‌سازی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: بر اساس شاخص سنجش و ارزیابی مناسب‌سازی شهری باید سالانه پنج تا شش درصد در مناسب‌سازی رشد داشته باشیم، اما تحقق رشد شاخص‌ها نیازمند تأمین بودجه است، البته با توجه به رعایت ضوابط مناسب‌سازی پیاده روها و خیابان‌های جدید الاحداث و پارک‌هایی که به مرور تعمیر می‌شود، تفاوت شاخص جبران می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر در مراحل طراحی و احداث پروژه ها ضوابط مناسب‌سازی رعایت شود، دیگر نیازی به تخصیص بودجه مناسب‌سازی برای شهر نخواهیم داشت.

ابراهیمیان با اشاره به رویکرد شورای پنجم در ارتباط با مناسب‌سازی معابر، گفت: کمیسیون‌های مختلف شورا از جمله کمیسیون‌های عمران، ترافیک و فرهنگی در جریان مناسب‌سازی‌های شهر قرار گرفته‌اند و تاکنون تعامل و همکاری خوبی در این راستا داشته‌اند.

مشاور مناسب‌سازی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: درصدد هستیم تا پایان سال برخی آموزش‌های ویژه را برای مجریان و ناظران پروژه ها داشته باشیم تا سطح آگاهی آنها را بالا ببریم، در واقع اگر بتوانیم بعد از دوره‌ها گواهینامه‌هایی برای پیمانکاران ذیصلاح و آشنا به ضوابط مناسب‌سازی ارایه کنیم، پروژه‌های عمرانی با سطح کیفی بهتری در سال آینده خواهیم داشت.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار