اصفهانی‌ها بیش از ۱۶.۵ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان گفت: در ۹ ماهه سال جاری بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۵۸۳ میلیون تومان، زکات در استان اصفهان جمع‌آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان گفت: در ۹ ماهه سال جاری بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۵۸۳ میلیون تومان، زکات در استان اصفهان جمع‌آوری شده است.
به گزارش تسنیم ، حمیدرضا شیران با بیان اینکه در 9 ماهه سال جاری بالغ بر 16 میلیارد و 583 میلیون تومان زکات در استان جمع آوری شده است، اظهار داشت: از این رقم میزان 2 میلیارد و 742 میلیون تومان زکات واجب، 6 میلیارد و 459 میلیون تومان زکات مستحبی، 6 میلیارد تومان زکات فطریه و یک میلیارد و 379 میلیون تومان نیز کفارات جمع آوری شده است.
وی با بیان اینکه مبالغ جمع آوری شده به عنوان زکات در همان منطقه مصرف می‌شوند، افزود: 527 سری جهیزیه از این محل در شهرها و روستاهای پرداخت کننده زکات به ارزش 796 میلیون تومان و به طور میانگین یک میلیون و 500 هزار تومان به هر نو عروس مددجو اهدا شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان با اشاره به هزینه کرد 76 درصد از مبالغ جمع آوری شده در امور محرومان و نیازمندان، گفت: خدماتی که به برکت زکات به نیازمندان ارائه می‌شود، علاوه بر تهیه جهیزیه نوعروسان مددجو، پرداخت هزینه‌های درمانی، تحصیلی، آزادی زندانیان، احداث، مرمت و بازسازی مسکن و کمک هزینه‌های مربوط به معیشت نیازمندان را شامل می‌شود.
وی با اشاره به بهره‌مندی 60 هزار و 248 نفر از مددجویان از زکات جمع‌آوری شده بیان کرد: به طور میانگین سهم ماهیانه هر نفر حدود 22 هزار تومان است که با توجه به هزینه‌های بالای زندگی و میزان درخواست‌های ارائه شده بسیار ناچیز بوده و افزایش آن، همراهی بیش از پیش خیران و نیکوکاران را می‌طلبد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار