جزییات بودجه سال ۹۷ شهرداری اصفهان

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان جزییات بودجه سال ۹۷ شهرداری را تشریح کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان جزییات بودجه سال ۹۷ شهرداری را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا، مهدی مقدری صبح امروز -سه شنبه- در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمام تلاش مدیریت شهری در تنظیم بودجه سال آینده، استفاده از مشارکت ذی نفعان بوده است، زیرا درصددیم تا وابستگی درآمدهای شهر به تراکم ساختمانی و مالیات بر ارزش افزوده کاهش داده و درآمدهای پایدار را جایگزین کنیم.

وی افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و اجرای پروژه‌هایی که طرح مطالعاتی آن به تصویب رسیده در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری قرار دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: در بودجه سال آینده افزایش سطح کیفیت محیط زیست، توسعه فضای سبز اصفهان با استفاده از تصفیه پساب، ارتقاء برنامه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی مورد توجه قرار گرفته است.

مقدری خاطرنشان کرد: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از کل بودجه به حوزه حمل و نقل و ترافیک، ۱۶۷ میلیارد تومان به حوزه فرهنگی، ۷۰۰ میلیارد تومان به حوزه خدمات شهری، ۸۶۰ میلیارد تومان به حوزه معماری و شهرسازی و ۹۴۶ میلیارد تومان به فعالیت‌های جاری شهرداری اختصاص یافت.

مقدری با بیان اینکه ۸۲۵ میلیارد تومان برای توسعه قطار شهری اصفهان در نظر گرفته شده است، گفت: این مبلغ نسبت به بودجه سال جاری ۷۰ درصد رشد داشته است،۴۰ میلیارد از این بودجه برای بهره برداری ایستگاه ها هزینه خواهد شد.

وی اظهار کرد: در سال ۸۲ قرار بود پروژه مترو با سرمایه‌گذار فرانسوی اجرا شود، در آن زمان هر کیلومتر مترو ۲ میلیارد تومان هزینه بر می‌داشت، اما امروزه این عدد به ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

سخنگوی شورا اضافه کرد: به منظور نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در بودجه سال ۹۷ شهرداری خرید ۳۳۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا پیش بینی شد، همچنین ۵۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس‌های برقی درنظر گرفته شده است.

مقدری خاطرنشان کرد: در راستای کاهش آلودگی هوا، چهار میلیارد تومان برای فیلتراسیون اتوبوس های شهری، ۱۰ میلیارد تومان برای نوسازی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس شهری و شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون برای توسعه خطوط بی. آر. تی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ۶۵ میلیارد تومان نیز برای کمک هزینه‌های جاری شرکت واحد اتوبوسرانی تصویب شده است، گفت: مدیریت شهری اصفهان به دنبال تعطیلی ایستگاه‌های دوچرخه نیست، بلکه جانمایی صحیح بسیاری از ایستگاه‌هایی که مخاطب چندانی نداشتند در دستور کار قرار گرفت، در این راستا دو میلیارد تومان برای تجهیز این ایستگاه‌ها در نظر گرفته شد.

مقدری با بیان اینکه برای دسترسی بهتر و آسان‌تر شهروندان به دوچرخه‌های شهرداری باید شرایط بهتری شکل بگیرد، اظهار امیدواری کرد: شهردار اصفهان برای استفاده بانوان از دوچرخه جلساتی با استاندار و امام جمعه اصفهان داشته باشد.

وی افزود:۱۹ میلیارد تومان برای مدیریت هوشمند ترافیک در نظر گرفته شده است، اما باید بدانیم که شهرداری تنها تصمیم‌گیرنده این حوزه نیست و احتمال اعمال سلیقه در آن وجود دارد.

سخنگوی شورا ادامه داد: ۵۴ میلیارد تومان برای تملک و احداث رینگ حفاظتی اصفهان تصویب شده تا وسایل نقلیه سنگین وارد شهر نشود.

مقدری یادآورشد: ردیف بودجه ۴۰ میلیارد تومانی برای پروژه زباله سوز و ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای ساخت مشارکتی کارخانه آر. دی. اف در نظر گرفته شده تا سوخت مورد نیاز کارخانه سیمان را تأمین کند.

وی با بیان اینکه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیارد تومان برای کارخانه سجزی در نظرگرفته شده است. اظهارکرد: ۱۵ میلیارد تومان هم برای ساخت کارخانه زباله سوز بیمارستانی پیش بینی شده، این پروژه برای نخستین بار در ایران به منظور بهبود کیفیت هوای شهر اجرا خواهد شد.

سخنگوی شورا در خصوص اعتبارات سازمان آتش نشانی اظهارکرد: ۲۵ میلیارد تومان به منظور خرید تجهیزات این سازمان در نظر گرفته‌ایم که نسبت به سال گذشته پیشرفت ۶۰ درصدی داشته است، این بودجه از محل دو درصد عوارض ارزش افزوده ساختمان های مسکونی بلندمرتبه تأمین می‌شود.

مقدری خاطرنشان‌کرد: ۳۵ میلیارد تومان به منظور کمک به هزینه‌های پرسنلی آتش‌نشانی و یک میلیارد تومان نیز برای تکمیل ساختمان مدیریت بحران شهرداری اصفهان در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان برای به روز رسانی این سازمان ۹۰ میلیارد تومان پیشنهاد داده بود، اما تأمین یک‌جای آن برای مدیریت شهری ممکن نبود، به همین دلیل امیدواریم این بودجه طی سه سال آینده و با اصلاحاتی تأمین شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اصفهان معین تهران در زمان حادثه است، باید این شهر به تجهیزات موتوری سنگین، چادرو ... مجهز شود.

سخنگوی شورا اظهار کرد: با توجه به خشکسالی پیش بینی شده برای سال آینده، ۱۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تجهیز شبکه آب شهری پیش بینی شده که ۸۴ میلیارد تومان آن به تصفیه پساب فاضلاب اختصاص یافت که این رقم ۶۲ درصد نسبت به بودجه سال قبل رشد داشته است.

مقدری افزود: بخشی از تجهیزات پساب ثانویه فاضلاب در سپاهان شهر قرار دارد که آبیاری فضای سبز این منطقه را پوشش می‌دهد.

وی تصریح کرد: طبق قانون باید ۲۰ درصد مصرف ساختمان‌های شهرداری از انرژی خورشیدی تأمین شود که برای تحقق این مهم، ۶۹۰ کیلووات برق نیاز داریم که ۲۳۰ کلیو وات تأمین شده، برای تامین ۴۶۰ کیلووات برق باقی مانده دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است، زیرا شهرداری هر سال هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه برق پرداخت می‌کند.

وی اضافه کرد: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی پنج میلیارد تومان به منظور احداث مرکز آموزش و توانمندی آسیب دیدگان اجتماعی و یک میلیارد تومان برای احداث مرکز توانمندی متکدیان شهری در نظر گرفته شده است.

سخنگوی شورا ادامه داد: پنج میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری مقل بهبود تابلوهای شهری و ساماندهی حمل و نقل عمومی پیش بینی شده است.

مقدری گفت: ۷۰۰ میلیون تومان برای بازاریابی و برند شهری در حوزه گردشگری در نظر گرفته شده است، زیرا طبق مطالعات، اصفهان به عنوان مقصد گردشگری در دنیا شناخته شده نیست، یک میلیارد تومان نیز برای توسعه مناسبات با خواهرخوانده ها و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تبادل فضای نمایشگاهی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه برای سرزنده سازی چهارباغ عباسی ردیف بودجه مستقلی در نظر گرفته شد، افزود: یک میلیارد تومان برای مدیریت یکپارچه چهارباغ، هشت میلیارد تومان برای پیاده راه سازی ، ۲۵ میلیون تومان از اعتبارات منطقه یک و ۲۵ میلیون از اعتبارات شهرداری منطقه سه برای این پروژه پیش بینی شد.

سخنگوی شورا اضافه کرد: قرار است فضای سینما همایون سابق به تئاتر شهر تبدیل شود که برای تملک آن ۱۱ میلیارد تومان توسط شهرداری هزینه شده است.

مقدری با بیان اینکه کل بودجه فرهنگی سال آینده، ۱۶۷ میلیارد تومان است، گفت: در توسعه فضاهای فرهنگی به دنبال مشارکت بخش خصوصی هستیم، البته برای نوسازی کتابخانه مرکزی یک میلیارد تومان، هنرسرای خورشید ۵۰۰ میلیون تومان، تالار هنر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، برای باغ نور ۳۵۰ میلیون تومان، برای ساماندهی گنجینه موزه هنرهای معاصر ۲۰۰ میلیون تومان، سه میلیارد تومان برای جشنواره کودک و نوجوان و سه میلیارد تومان هم برای آموزش شهروندان در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای بازسازی ورزشگاه امین، ۱۰۰ میلیون تومان برای تجهیز زمین معلولان و جانبازان در ناژوان در نظر گرفته شده، در سال آینده همچنین ورزشگاه ارزنان، عمان سامانی، دستگرد، شهرک کوثر و پارک مادر و کودک نیز کامل و ورزشگاه‌های گل نرگس، برنا، ابرار، وحید، نیکان و رهنان نوسازی خواهد شد.

سخنگوی شورا گفت: ۵۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای رفع محرومیت مناطق مختلف در نظر گرفته شده است که بخشی از آن توسط مناطق و بخشی توسط شهرداری مرکزی تأمین می‌شود.

مقدری اظهار کرد: واگذاری های فضاهای فرهنگی در سالهای گذشته، یک سیاست شکست خورده است، زیرا این فضاها باید به سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه های فرهنگی و هنری واگذار می‌شد تا آموزش‌های فرهنگسراها نیز به مهارت های کلیدی تبدیل شود.

وی در خصوص سفر اعضای شورا به فرانسه گفت: سه نفر از اعضای شورا آقایان خسروی، محمدی و خانم روشن برای حضور در جلسه مدیران یک شرکت فرانسوی به این کشور اعزام شدند که هزینه سفر بر عهده اتاق بازرگانی بوده و هزینه اقامت بر عهده خود این اشخاص است.

وی ادامه داد: اعضای شورا در این سفر از یکی از پروژه های معماری شهر پاریس و مرکز اکوسیستم کارآفرینی با حضور رکسانا ورزای در ایستگاه هفتم متروی فرانسه بازدید می‌کنند و پس از آن از پارک علم و فناوری و رییس اتاق بازرگانی پاریس دیدار خواهند کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار