برای پولدار شدن کارآفرین نشوید

پانزدهمین رویداد «در مسیر موفقیت» برگزار شد. این رویدادها، نشست‌هایی تخصصی هستند که تجربیات کارآفرینان موفق در آن در اختیار جوانان قرار می‌گیرد.

احمدرضا منزه- اصفهان امروز: پانزدهمین رویداد «در مسیر موفقیت» برگزار شد. این رویدادها، نشست‌هایی تخصصی هستند که تجربیات کارآفرینان موفق در آن در اختیار جوانان قرار می‌گیرد.

در این دوره؛ سید عبدالوهاب سهل‌آبادی رئیس اتاق بازرگانی صنایع معدن و کشاورزی استان اصفهان، اظهار کرد: اتاق بازرگانی اصفهان هر هفته میزبان چندین جلسه برای جوانان است تا بتوان جوانان را با فضای بازار کار و راه‌های پیشرفت در آن آشنا کرد. همین امر باعث شده تا بسیاری از اتاق‌های ایران به دنبال استفاده از این روش باشند و اصفهان در زمینه آموزش به جوانان و آشنا کردن آنها با بازار کار در بین اتاق بازرگانی‌های ایران پیشگام است. رسالت رویدادهای در مسیر موفقیت که پانزدهمین دوره خود را طی می‌کند، انتقال تجربه از افراد موفق در بخش صنعت به جوانان و تقدیر از زحمات آنهاست.

وی ادامه داد: اگرچه در برخی از حوزه‌های بسیار حساس که البته نمی‌توان آن را به‌تمامی عرصه‌های مدیریتی تعمیم داد، ضرورت استفاده و بهره‌گیری از مدیریت کارکشته، کارآزموده و مجرب اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد، اما باوجود اهمیت بسیار بالا و غیرقابل‌انکار عنصر تجربه در عرصه مدیریت، انرژی مضاعف، ذهن خلاق و انگیزه فزاینده مدیر جوان برای پیشرفت و توسعه از موضوعات بسیار مهمی است که با تکیه‌بر آن می‌توان جوششی اثرگذار در رگ‌های مدیریتی کشور تزریق کرد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: معتقديم مدیران جوان کارآزموده و توانمند در کشورهای توسعه‌یافته جهان، نه با تماشاگری، بلکه با کنشگری به چنین جایگاهی نائل شده‌اند و زمان آن رسیده که با نگاهی ویژه، جوان‌گرایی منطقی و معقولانه‌ای را در بدنه مدیریت کشور لحاظ کنیم، امری که بدون تردید با تعریف و طراحی برنامه‌های مدون و اصولی و آموزش صحیح و کارآمد در سه مقطع کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت می‌توان به دستاوردهای ارزنده‌تری در ابعاد و عرصه‌های گوناگون ملی، کشوری و استانی دست‌یافت و اتاق بازرگاني اصفهان از دو سال پيش براي تحقق اين منظور جايگاه ویژه‌ای را به جوانان اختصاص داده است كه ثمرات و نتايج آن در آینده‌ای نه‌چندان دور در استان و كشور مشخص خواهد شد.

*برای پولدار شدن کارآفرین نشوید

محمدرضا جبارزارع مؤسس و رئیس هیئت‌مدیره گروه صنعتی همگام خودرو و رسول ماشین نیز درباره ویژگی‌های یک کارآفرین موفق گفت: کارآفرین در کسب‌وکار به خودش بدهکار است و نباید درازای کاری که انجام می‌دهد از کسی توقع داشته باشد. متأسفانه بعضی از افرادی که در کسب‌وکار خود دچار مشکل می‌شوند نهاد یا سازمان یا افرادی را مقصر می‌دانند ولی در اصل باید ببینند در کجای کار خود کم‌کاری کرده‌اند که دچار چنین مشکلاتی شده‌اند.

وی ادامه داد: پولدار شدن تنها ملاک کارآفرینی نیست و کسانی که فقط به خاطر ثروتمند شدن دست به کارآفرینی می‌زنند با شکست روبه‌رو خواهند شد. متأسفانه جوانان فقط انتهای مسیر کار یک کارآفرین را که دارای یک زندگی موفق هست نگاه می‌کنند و به مسیر پر از چالش آن کاری ندارند به همین خاطر وقتی به میدان کار می‌روند ضربه‌فنی می‌شوند.

رئیس گروه صنعتی همگام نقش مطالعه و شناخت بازار کار در زمینه ورود به بازار کار را بسیار مهم دانست و تأکید کرد: در عرصه کارآفرینی باید با مطالعه دقیق و شناخت کامل از بازار شروع به کار کرد که در وسط راه دچار شکست نشد. استفاده از تجربیات افراد موفق در صنعت، برگزاری جلسات هم‌فکری اعضا اتاق با جوانان، خواندن کتابی در زمینه کسب‌وکار می‌تواند در آشنایی جوانان با بازار کار مؤثر باشد.

وی اضافه کرد: نظم و انضباط ذهنی، ریسک‌پذیری، شجاعت در کار، شناسایی بحران‌های موجود در کار و چگونگی برطرف کردن آن، تلاش زیاد، برنامه‌ریزی و... ازجمله ویژگی‌های یک کارآفرین موفق است.

جبارزارع درباره فرصت دادن و میدان دادن به جوانان در عرصه کار گفت: بها دادن به جوانان بهترین سرمایه‌گذاری برای آینده است. باید به جوانان میدان داد و بیشتر مسئولیت‌ها را به آنها واگذار کرد تا بتوانند با موانع و چالش‌های کارآفرینی آشنا شوند.

*لزوم تبدیل‌شدن اصفهان به شهر کارآفرین

امیر کشانی رئیس شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان نیز در این نشست گفت: رویداد در مسیر موفقیت که توسط جوانان بااستعداد طراحی‌شده فرصت مناسبی برای تکریم و تجلیل از صنعتگران و بزرگان تجارت که سال‌ها عمر خود را صرف توسعه و رونق اقتصادی در جامعه کرده‌اند فراهم کرده است.

وی ادامه داد: رویداد در مسیر موفقیت به ایستگاه پانزدهم خود رسیده و به اینجا آمده‌ایم تا پای صحبت این کارآفرینان موفق بنشینیم و از تجربیات بسیار زیاد آنها در زمینه کسب‌وکار که یکی از اهداف این رویداد است استفاده کنیم. هم‌چنین تقدیر جوانان از کارآفرینان یکی دیگر از اهداف برگزاری این نشست است.

وی افزود: جوانان شرکت‌کننده در دوره‌های آموزشی نباید از فضای اقتصادی دور شوند و با برگزاری دوره‌های آموزشی بایستی آنان را به ورود به فضای کارآفرینی تشویق کرد. استان اصفهان برای موفقیت در رتبه کسب‌وکار کشور و منطقه به حضور جوانان خلاق و کارآفرین نیاز دارد و اتاق بازرگانی با ایجاد این بستر می‌تواند نقش مهمی در تبدیل‌شدن اصفهان به شهر کارآفرین داشته باشد.

کشانی درباره ویژگی‌های جبارزارع (میهمان ویژه ابن برنامه) اظهار کرد: پیوند علم و عمل، کاربردی کردن توان علمی و مباحث آموزشی در صنعت، ایجاد اشتغال بیش از هزار نفر ازجمله ویژگی‌های جبار زارع است که می‌تواند درس بسیار بزرگی برای کارآفرینان جوان باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار