سپاهان و ذوب‌آهن در جنگ بقا و سهمیه

لیگ برتر با برگزاری دو دیدار وارد هفته بیست و سوم شد. این هفته از مسابقات قرار است در سه روز متوالی به سرانجام برسد و بر این اساس دو بازی هم امروز برگزار خواهد شد.

امیرحسین احتشامی- اصفهان امروز : لیگ برتر با برگزاری دو دیدار وارد هفته بیست و سوم شد. این هفته از مسابقات قرار است در سه روز متوالی به سرانجام برسد و بر این اساس دو بازی هم امروز برگزار خواهد شد. پرونده هفته بیست و سوم مسابقات فردا با برگزاری چهار بازی باقی‌مانده بسته می‌شود. دریکی از مهمترین دیدارهای امروز تیم‌های ذوب‌آهن و سایپا در ورزشگاه پاس قوامین تهران به مصاف هم می‌روند. در دیگر دیدار هم استقلالی‌ها در ورزشگاه آزادی از سپیدرود رشت پذیرایی می‌کنند؛ اما دربازی‌های مهم فردا سپاهانی‌ها در نقش‌جهان با نفت تهران به نبرد خواهند پرداخت و در شهرآورد خوزستان هم استقلال با فولاد روبرو می‌شود. با برگزاری بازی‌های هفته بیست و سوم، تیم‌های لیگ برتری با استراحتی دوهفته‌ای خودشان را برای دیدارهای هفته بیست و چهارم آماده کنند.
نبرد شش امتیازی ذوب‌آهن با سایپا
تیم فوتبال ذوب‌آهن عصر امروز از ساعت 16 در ورزشگاه دستگردی تهران میهمان سایپا خواهد بود. تیمی که با علی دایی در فصل جاری، دوران پرفرازونشیبی را پشت سر گذاشت و نیم‌فصل نخست به رتبه پنجمی جدول رسید. نارنجی پوشان تهرانی در 15 بازی نیم‌فصل نخست شش بار موفق به شکست حریفان شدند و پنج بار نیز بدون امتیاز زمین‌بازی را ترک کردند تا درمجموع 23 امتیاز کاسب شده باشند؛ اما در نیم‌فصل دوم و تا پیش از دیدار امروز شاگردان علی دایی تنها یک‌بار مغلوب حریفان شده‌اند. سه برد و سه تساوی دیگر هم در کارنامه آنها به ثبت رسیده تا عدد امتیازی آنها به 35 برسد. با این شرایط سایپا رتبه چهارم جدول را اشغال کرده و تنها سه امتیاز از ذوب‌آهن عقب است. در این وضعیت طبیعی است که خودروسازان تهرانی تنها باهدف شکست سبزپوشان اصفهانی وارد میدان شوند. آنها که در نیم‌فصل دوم مهدی ترابی را بسیار آماده و سرحال می‌بینند در بازی با شاگردان امیر قلعه‌نویی چشم امید به ساق‌های همین بازیکن خلاق دوخته‌اند. بازیکنی که در هفت هفته سپری‌شده از مسابقات، نقش یک فوق ستاره را برای علی دایی بازی کرده و پنج بار دروازه حریفان را به آتش کشیده و دو پاس گل هم داده است. بر این اساس احتمالاً امیر قلعه‌نویی برنامه‌های ویژه‌ای برای از کار انداختن ترابی خواهد داشت؛ اما حریف امروز سایپا بهترین تیم نیم‌فصل دوم است. ذوبی‌ها که مقتدرانه عنوان صدرنشین نیم‌فصل دوم را در اختیاردارند به تیم علی دایی هم همچون طعمه‌ای می نگردند تا بلکه با پیروزی مقابل آنها به یکه‌تازی‌شان در نیم‌فصل دوم ادامه دهند. تیمی که با هفت برد و تنها یک تساوی آماری ترسناک را به ثبت رسانده و طبیعی است این عملکرد دل حریفان را به لرزه درمی‌آورد. ذوبی‌ها اگرچه برای قهرمانی چندان شانسی ندارند اما کسب عنوان نایب‌قهرمانی در این فصل برای امیر قلعه‌نویی و شاگردانش افتخاری فراموش‌نشدنی خواهد بود.
سپاهان باید نفت را شکست دهد
تیم فوتبال سپاهان فردا ساعت 15 در ورزشگاه نقش‌جهان میزبان نفت تهران خواهد بود. زردپوشان اصفهانی در بازی با حریف تهرانی به چیزی بیش از یک پیروزی بدون حرف‌وحدیث نمی‌اندیشند و اگر جز این، نتیجه دیگری بر تابلوی ورزشگاه نقش‌جهان ثبت شود آن زمان باید با تمام وجود نگران سقوط پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر به لیگ دست یک شد. سپاهانی‌ها که فصل را با کرانچار شروع کردند امیدوار بودند به کمک دانش این مربی باتجربه فصلی رویایی را سپری کنند اما آمال و آرزوهای آنها خیلی زود رنگ باخت. شکست‌های عجیب مقابل حریفان و از دست دادن امتیازهای حساس بازی‌های خانگی سپاهان را به‌روزی انداخت که آنها حالا دیگر باید برای گریز از منطقه سقوط با حریفان بجنگند. در این میان کنار گذاشتن کرانچار و استخدام منصور ابراهیم‌زاده حداقل در همین بازه زمانی کوتاه کارگر واقع نشده است. در فاصله رفتن کرانچار تا آمدن ابراهیم‌زاده یک دیدار هم کریم قنبری روی نیمکت طلایی پوشان نشست که آن بازی هم با شکست تیم اصفهانی همراه شد. با این شرایط بازی با نفت برای ابراهیم‌زاده و شاگردانش حکم کیمیا را دارد چراکه آنها با کسب سه امتیاز این دیدار می‌توانند به هفته‌های آینده امیدوارتر چشم بدوزند. از سوی دیگر کوچکترین لغزشی ممکن است سپاهان را به رتبه پانزدهم جدول سوق دهد و آن زمان وضعیت نماینده زردپوش اصفهان واقعاً قرمز خواهد شد. از سوی دیگر نفتی‌ها که این فصل را با انواع و اقسام بحران‌ها پشت سر گذاشته‌اند می‌خواهند به هر شکل ممکن لیگ هفدهم را با رتبه‌ای در میانه‌های جدول به پایان برسانند. آنها قبل از شروع لیگ علی کریمی را به‌عنوان سرمربی انتخاب کردند اما چند روز مانده به نخستین بازی لیگ، این مربی به دلیل پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان کناره‌گیری کرد و مالکان آن روز باشگاه خیلی زود با حمید درخشان به توافق رسیدند؛ اما با تغییر مالک باشگاه پس از پنج هفته درخشان برکنار و کریمی به تیم بازگشت. گرچه این تغییر هم چهار هفته بیشتر دوام نداشت و مسئولان باشگاه نفت دوباره سراغ حمید درخشان رفتند. البته درخشان هم پس از مدتی برکنار شد تا علی کریمی سرمربی تیم زردپوش تهرانی شود. کریمی هم پس از مدتی به همان سرنوشتی دچار شد که درخشان آن را تجربه کرده بود؛ اما در پنج هفته اخیر نفتی‌ها با هومن افاضلی نتایجی بهتری را به دست آورده‌اند از پنج بازی صاحب 9 امتیاز شده‌اند. در بازی امروز هم افاضلی تیمش را برای کسب امتیاز به میدان خواهد فرستاد تا شاید به‌آرامی نفتی‌ها را از رتبه‌های پایین جدول دور کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار