بیش از ۴۰۰۰ خانوار مددجو از چرخه حمایت کمیته امداد خارج می‌شوند

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: با تخصیص ۸۶ میلیارد و ۹۳۹ میلیون تومان اعتبار در ۱۰ ‌ماهه سال جاری ۴ هزار و ۲۵۱ خانوار مددجو در آستانه خودکفایی و خروج از چرخه حمایت کمیته امداد اصفهان قرار گرفتند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: با تخصیص ۸۶ میلیارد و ۹۳۹ میلیون تومان اعتبار در ۱۰ ‌ماهه سال جاری ۴ هزار و ۲۵۱ خانوار مددجو در آستانه خودکفایی و خروج از چرخه حمایت کمیته امداد اصفهان قرار گرفتند.
حمیدرضا شیران در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اهداف کمیته امداد برای توانمند سازی و خروج مددجویان از چرخه حمایت اظهار داشت: طرح‌های اشتغال بیشترین سهم در تحقق این هدف دارند، در همین راستا در 10‌ماهه سال جاری 5 هزار و 64 مورد طرح با اعتباری بالغ ‌بر 96 میلیارد تومان، برای تحقق این هدف در استان اصفهان اجرایی شده است.
وی با اشاره به محدودیت منابع مالی کمیته امداد در این زمینه بیان کرد: تعداد یکهزار و 84 مورد از این طرح‌ها از محل منابع مالی امداد به میزان 22 میلیارد و 748 میلیون تومان و 3 هزار و 841 طرح نیز از محل وام‌های قرض‌الحسنه بانکی به میزان 69 میلیارد تومان تأمین اعتبارشده‌اند.
مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان طرح‌های اصلی کمیته امداد در حوزه اشتغال را طرح‌های کار انگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی معرفی کرد و گفت: طرح‌های کارانگیزی و توان‌افزایی به‌عنوان پیش‌نیازهای طرح‌های خودکفایی اجرا می‌شوند و هدف‌گذاری اصلی در این 2 طرح ایجاد اعتمادبه‌نفس و توانمندی‌های لازم در مددجویان برای حرکت به سمت خودکفایی و خروج از چرخه حمایتی است.
وی با اشاره به هدف‌گذاری طرح‌های کارانگیزی و توان‌افزایی، خاطرنشان کرد: در 10 ‌ماهه سال جاری 790 طرح در این دو زمینه با اعتبار 4 میلیارد و 974 میلیون تومان در استان اصفهان و با سهم 15 درصدی از کل طرح‌های اشتغال، اجرایی شده است.
شیران با بیان اینکه طرح‌های خودکفایی، طرح‌هایی هستند که طی یک دوره زمانی معین امکان درآمدزایی و خودکفایی خانواده را فراهم آورده، به‌طوری‌که منجر به خروج مددجو از تحت حمایت شوند، گفت: در 10 ماهه سال جاری 4 هزار و 251 طرح خودکفایی با اعتباری بالغ ‌بر 86 میلیارد و 939 میلیون تومان در استان اصفهان اجراشد که تقریباً 84 درصد طرح‌های اشتغال این نهاد را شامل می‌شوند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار