افتتاح نخستین کارگاه مشاغل کودکان و نوجوانان در شاهین شهر

نخستین کارگاه مشاغل ویژه کودکان و نوجوانان در فرهنگسرای اشراق شاهین شهر به بهره برداری رسید.

نخستین کارگاه مشاغل ویژه کودکان و نوجوانان در فرهنگسرای اشراق شاهین شهر به بهره برداری رسید.
سمیرا فرخیان دبیر اجرایی این کارگاه گفت: با توجه به نیاز کودکان و نوجوانان در خصوص آشنایی با مشاغل این نیاز احساس شد که یک آکادمی تحت عنوان ناسا(نسل آینده ساز ایران) راه اندازی کنیم.
وی افزود: در این کارگاه 4 مهارت که مهارت های اصلی محسوب می شوند آموزش داده می شود، مهارت ارتباطی، تفکر انتقادی، حل مسئله و خلاقیت، در بخش مهارتی مهارت های مختلفی از جمله مکانیکی، موسیقی، هنرهای دستی شامل سفال سازی، کتیبه سازی، نمدک و در بخش پزشکی به طور کامل با اتاق های عمل و معاینه به صورت کاملا عینی آشنا می شوند و در بخش دندانپزشکی بچه ها دندان می سازند.
فرخیان ادامه داد: در بخش فروشگاه بچه ها با مدیریت مالی آشنا می شوند که به آنها ایده داده می شود و در پی آن حل مسئله دارند که باید در آن روز مبلغی را پس انداز کنند، در بخش آشپزی بچه ها کیک،ژله و فینگر فود درست می کنند و همانجا در کنار یکدیگر می خورند.
وی بیان داشت: این کارگاه با همکاری سازمان سازمان فرهنگی ورزشی و تفریحی شهرداری شاهین شهر برگزار شده است و ثبت نام به صورت ترمی انجام می شود که در هر ترم یک مهارت آموزش داده می شود مانند مهارت پزشکی یا مهارت آشپزی.
فرخیان اضافه کرد: در کارگاه مشاغل خانم دکتر فریده قائمی که در زمینه استعدادیابی کودکان و نوجوانان فعالیت می کند همکاری دارند که در این راستا با همفکری کارشناسان مرتبط سعی بر سرمایه گذاری روی کودکان آینده ساز ایران داریم.
همزمان با این افتتاحیه سومین جشنواره کودکان با موضوع ماسک سازی از سوی گروه استعدادیابی کودکان و نوجوانان برگزار شد.
پیش از این نیز جشنواره های رنگ و بادبادک با حضور کودکان و خانواده ها برگزار شده بود.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار