تحقق اهداف خاورمیانه ای آمریکا بعید است

یک رسانه انگلیسی با پرداختن به استراتژی جدید آمریکا، تحقق اهداف «ترامپ» در خاورمیانه را بعید دانست.

یک رسانه انگلیسی با پرداختن به استراتژی جدید آمریکا، تحقق اهداف «ترامپ» در خاورمیانه را بعید دانست.

به گزارش مهر، گاردین در تحلیل خود با اشاره به بعید بودن تحقق اهداف رئیس جمهوری آمریکا در خاورمیانه می نویسد: بر اساس استراتژی جدید آمریکا اهداف این کشور در خاورمیانه عبارتند از: مانع شدن از احیای دوباره گروه تروریستی داعش یا شکل‌گیری گروهی مشابه، تعقیب و پیگرد نیروهای وابسته به آن، تثبیت مناطق آزاد شده، تقویت و تثبیت مواضع آمریکا در برابر نقش فزاینده روسیه، مقابله با افزایش نفوذ ایران و همزمان با آن، تقویت مواضع عربستان سعودی و اسرائیل.

گاردین در ادامه اجرای تمامی این اهداف در مجموع بسیار پیچیده را از سوی دولت ترامپ ناممکن دانسته و می‌نویسد: اجرای همه این اهداف پیچیده برعهده دولتی هرج و مرج زده قرار گرفته که رفتارش غیرقابل پیش بینی است. حتی متحدان آمریکا نیز نسبت به این که دولت ترامپ دقیقا می‌داند به دنبال چیست، دچار تردید هستند.

درعین حال منتقدان دولت ترامپ نسبت به پیامدهای ناروشن و جبران ناپذیر عملیات نظامی نسنجیده آمریکا و ورود به یک بازی پیچیده سیاسی، هشدار داده‌اند.

به باور کارشناسان، برنامه آمریکا برای تداوم حضور نظامی‌اش در سوریه، نه تنها خطر رویارویی نظامیان واشنگتن با نیروهای طرفدار اسد را افزایش می‌دهد، بلکه حتی می‌تواند به خاطر اتحاد آمریکا با نیروهای وابسته به یگان‌های مدافع خلق در سوریه، به رویارویی با ترکیه نیز بینجامد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار