مطالبات تأمین اجتماعی اصفهان از کارفرمایان به 1100 میلیارد تومان رسید

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: میزان مطالبات تأمین اجتماعی از کارفرمایان در سال گذشته 880 میلیارد تومان بوده و در سال جاری به هزار و 100 میلیارد تومان رسیده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: میزان مطالبات تأمین اجتماعی از کارفرمایان در سال گذشته 880 میلیارد تومان بوده و در سال جاری به هزار و 100 میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش فارس ، محمد گورابی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات صنعت‌گران شهرستان خوانسار و گلپایگان اظهار کرد: 90 درصد منابع تأمین اجتماعی از محل پرداخت حق بیمه کارفرمایان و بیمه‌شدگان است، صاحبان اصلی این صندوق کارفرمایان و بیمه‌شدگان هستند.

وی با بیان اینکه مترقی‌ترین قانون کشور قانون تأمین اجتماعی است، افزود: قانون تأمین اجتماعی فراگیر است زیرا حقوق یک فرد را از زمان تولد تا فوت پرداخت می‌کند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان 3 میلیون و 300 هزار نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند که 65 درصد استان را تشکیل می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در استان اصفهان 600 هزار نفر مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی هستند که 12 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند و سازمان متولی معیشت پرداخت خانواده آنان است و چنان‌چه یک روز حقوق آنان معوق بماند نظم اجتماعی هم می‌خورد.

گورابی با بیان این که سال گذشته میزان درآمد تأمین اجتماعی در استان 3 هزار و 700 میلیارد تومان بوده است، اذعان داشت: در حوزه تعهدات غیر درمانی تأمین اجتماعی 3 هزار و 800 هزار میلیارد تومان میزان هزینه‌ها بوده است که 50 درصد کاهش درآمد داشتیم.

وی با اشاره به این که تأمین اجتماعی هیچ‌گاه پول اضافه از کارفرما دریافت نخواهد کرد، یادآور شد: قوام و دوام تأمین اجتماعی بستگی به وجود کارفرمای توانمند دارد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان بیان داشت: میزان مطالبات تأمین اجتماعی از کارفرمایان در سال گذشته 880 میلیارد تومان بوده و در سال جاری به هزار و 100 میلیارد تومان رسیده است؛ همچنین 220 میلیارد تومان اضافه بابت عدم پرداخت حق بیمه پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: ورشکستگی در سازمان تأمین اجتماعی وجود ندارد، به دلیل عدم قدرت اقتصادی دولت سازمان تأمین اجتماعی نمی‌تواند وابسته به دولت باشد.

گورابی با بیان این که در استان اصفهان 5 هزار متر مربع توسعه نوسازی در حوزه درمانی داشته‌ایم، متذکر شد: در مقابل شأن و منزلت بیمه شدگان پاسخ‌گو هستیم و همه دغدغه ما رسیدن به انتظارات آنان است، تمام ابلاغ الکترونیک از طریق پیامک افزایش خواهیم داد.

وی با بیان این که به دنبال کاهش بدهکاری باید باشیم، افزود: بیمه کشاورزان برعهده تأمین اجتماعی نیست.

در ادامه علی بختیار نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به دلیل برخی سخت‌گیری‌‌ها در استان اصفهان حال تولید در واحدهای صنعتی شهرستان گلپایگان خوب نیست.

وی با اشاره به این که در راستای رفع مشکل تولیدات صنعتی به عنوان عضو فراکسیون تولید و اشتغال در مجلس جلسات متعددی با وزرای دولت برگزار شده است، ادامه داد: به دلیل حجیم بودن وزارتخانه‌ها، پروسه‌های اداری کار را برای مردم و تولیدکنندگان سخت کرده است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: خیلی مقررات در حوزه‌های مختلف به نفع مردم و تولیدکنندگان تفصیل نشده است و ناچارأ تولید کنندگان برخی مقررات را لحاظ نمی‌کنند.

وی در پایان اضافه کرد: برخی گره‌های کوچک به سختی باز می‌شود، با ابلاغ دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های متعدد کار تولید و اشتغال به نفع مردم باید تفصیل شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار