تاکید معاون ترامپ بر توافق با متحدان برای منزوی کردن کره‌شمالی

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد، ایالات متحده، ژاپن و کره‌جنوبی در مورد انزوای کره‌شمالی به خاطر برنامه هسته‌ای‌اش در توافق کامل هستند.

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد، ایالات متحده، ژاپن و کره‌جنوبی در مورد انزوای کره‌شمالی به خاطر برنامه هسته‌ای‌اش در توافق کامل هستند.
به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در مسیر بازگشت از مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی در کره‌جنوبی سفر کرده بود، به خبرنگاران گفت: «هیچ اختلافی میان ایالات متحده، کره‌جنوبی و ژاپن درباره لزوم تداوم منزوی کردن کره‌شمالی در زمینه‌های اقتصادی و دیپلماتیک تا زمان کنار گذاشتن برنامه‌ هسته‌ای و موشکی‌اش وجود ندارد.»
یک مقام دولتی ارشد آمریکا نیز به خبرنگاران گفت کره‌جنوبی و ژاپن خواستار ادامه و تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه کره‌شمالی هستند.
این مقام آمریکایی، که نامش ذکر نشده است، افزود، مایک پنس و «مون جائه این» رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی، شنبه‌‌شب هنگام تماشای افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی، درباره تشدید تحریم‌های علیه کره‌شمالی صحبت کردند.
وی تصریح کرد، در نشست پنس و این، درباره دعوت از رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی به کره‌شمالی سخنی گفته نشد.
به گفته این مقام آمریکایی، رئیس‌جمهور کره‌جنوبی جزئیات دیدارش با مقام‌های کره‌شمالی را با مایک پنس در میان گذاشته است.
گزارش‌ها حاکی‌ست که رئیس‌جمهوری کره جنوبی در دیدار با معاون «دونالد ترامپ»، تمایل خود به پذیرفتن دعوت کره‌شمالی برای سفر به این کشور همسایه و دیدار با رهبر آن را اعلام کرده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار