هوای اصفهان با شاخص کیفی 89 در وضعیت سالم قرار گرفت

رییس اداره امور آزمایشگاه‌های محیط‌زیست استان اصفهان گفت: میانگین شاخص هوای اصفهان با قرار گرفتن بر روی شاخص کیفی ۸۹ سالم گزارش شده است.

رییس اداره امور آزمایشگاه‌های محیط‌زیست استان اصفهان گفت: میانگین شاخص هوای اصفهان با قرار گرفتن بر روی شاخص کیفی ۸۹ سالم گزارش شده است.

بابک صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آخرین وضعیت شاخص‌های کیفی هوای اصفهان اظهار کرد: میانگین شاخص‌ کیفیت هوای اصفهان با قرار گرفتن بر روی عدد ۸۹ بیانگر سالم بودن هوای اصفهان است.

وی گفت: در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۳ امروز ، شاخص آلاینده‌ها در میدان احمدآباد با ۷۲، خیابان رودکی با ۸۵، خیابان خواجو با ۹۵، بزرگراه خرازی با شاخص ۷۸ در وضعیت سالم قرار دارند گروه‌های حساس قرار دارد.

رییس اداره امور آزمایشگاه‌های محیط‌زیست استان اصفهانافزود: این در حالی است که هوای خیابان استانداری با شاخص کیفی ۱۲۸ برای گروه‌های حساس ناسالم گزارش‌شده است.

وی در خصوص میانگین شاخص‌های آلودگی در دیگر شهرستان‌های استان اصفهان افزود: خمینی‌شهر با شاخص کیفی ۸۵، مبارکه با شاخص کیفی ۹۲ و کاشان با شاخص کیفی ۶۵ هوای سالم را تجربه می‌کند.

گفتنی است، شاخص کیفی هوا در بازه صفرتا ۵۰ نشانه هوای پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ نشانه هوای سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (افراد دچار بیماری‌های قلبی تنفسی، کودکان و افراد میان‌سال و زنان باردار و غیره) و ۱۵۰ تا ۲۰۰ نشانه وضعیت ناسالم برای عموم مردم است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار