بررسی هدفمندی یارانه‌ها در بودجه ۹۷ به روزهای آینده موکول شد

با اعلام رییس مجلس، بررسی هدفمندی یارانه‌ها در بودجه ۹۷ به روزهای آینده موکول شد.

با اعلام رییس مجلس، بررسی هدفمندی یارانه‌ها در بودجه ۹۷ به روزهای آینده موکول شد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی بعدازظهر امروز (دوشنبه) بررسی بخش درآمدی تبصره ۱۴ لایحه بودجه در مورد هدفمندی یارانه‌ها را در دستور کار داشتند که محمدحسین فرهنگی عضو هیات رییسه مجلس در این باره، گفت: آقای تاجگردون رییس کمیسیون تلفیق بودجه گفتند که این تبصره مجددا در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است لذا رسیدگی به آن به روزهای بعد موکول شود.

علی لاریجانی رییس مجلس نیز در همین رابطه، گفت که بررسی تبصره ۱۴ در مورد هدفمندی به آینده موکول می‌شود. بر این اساس نمایندگان بررسی بودجه را از تبصره ۱۵ ادامه دادند.

در تبصره ۱۴ لایحه بودجه در بخش درآمدی به دولت اجازه داده شده در سال ۹۷ از محل هدفمندی یارانه‌ها تا مبلغ ۴۴ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کند که قرار است این موضوع مجددا در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گیرد.

نمایندگان مجلس همچنین بند الحاقی ۸ تبصره ۱۲ لایحه بودجه را مورد بررسی قرار دادند که در آن به سازمان امور عشایر اجازه داده شده فروشگاه‌ها، جایگاه‌های سوخت، انبارهای ذخیره علوفه و کالا، اراضی و مستحدثات مربوطه را که در اختیار شرکت‌های تعاونی، عشایری و اتحادیه مربوطه قرار دارند، با قیمت کارشناسی و دریافت ۱۰ درصد قیمت به صورت نقد و مابقی به صورت اقساط پنج ساله به شرکت‌ها و اتحادیه بهره‌بردار واگذار کند.

اصل این بند با ۹۹ رای موافق، ۵۶ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۰۵ نماینده حاضر مورد تصویب قرار نگرفت و حذف آن از بودجه نیز با ۸۰ رای موافق، ۷۵ رای مخالف و هشت رای ممتنع از مجموع ۲۰۴ نماینده حاضر مورد موافقت قرار گرفت. بر این اساس این بند برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

علی لاریجانی رییس مجلس نیز گفت که ماهیت این بند مخالف اصل ۴۴ قانون اساسی است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار