گریز از سقوط برای حفظ اعتبار

تیم فوتبال سپاهان هفته‌هایی پرالتهاب را پیش رو دارد. حالا دیگر صحبت از قهرمانی و گرفتن سهمیه نیست؛ بلکه جنگ برای بقاست.

امیرحسین احتشامی- اصفهان امروز: تیم فوتبال سپاهان هفته‌هایی پرالتهاب را پیش رو دارد. حالا دیگر صحبت از قهرمانی و گرفتن سهمیه نیست؛ بلکه جنگ برای بقاست. نبردی دشوار با حریفانی که هر یک با آرزوهایی به میدان می‌آیند تا زخمی دیگر بر پیکر پرافتخارترین تیم لیگ برتر زنند. شاگردان منصور ابراهیم‌زاده باید از هفت‌خوان باقی‌مانده به‌سلامت عبور کنند و خودشان را از مهلکه نجات دهند. در شرایط فعلی استقلال خوزستان و سپیدرود رشت همچون تمساح‌های کنار رودخانه آماده نشسته‌اند تا شاید پای طلایی پوشان بلغزد و آنها از این فرصت بادآورده بهترین بهره را ببرند. فاصله یک امتیازی با نماینده گیلان و آبی پوشان خوزستانی گردابی بس هولناک را پیش پای سپاهانی‌ها قرار داده است. نگاهی به جدول نشان می‌دهد سپاهانی‌ها برای رسیدن به منطقه امن جدول در هفت هفته باقی‌مانده باید حداقل 10 امتیاز کاسب شوند تا بقای آنها در لیگ برتر تضمین شود. فصل گذشته درست در پایان هفته بیست و سوم، صنعت نفت آبادان در رتبه سیزدهم جدول جای داشت اما فاصله‌اش با تیم زیردست یعنی صبای قم چهار امتیاز بود. نفتی‌ها در پایان لیگ هفدهم هفت امتیاز دیگر به دست آوردند و در لیگ برتر ماندنی شدند اما صبای قم به لیگ دسته یک سقوط کرد. سیاه‌جامگان که با 18 امتیاز رتبه یکی به آخر جدول را در اختیار داشت ناگهان از خواب بیدار شد و با به دست آوردن 12 امتیاز، صبای قم را پشت سر گذاشت و خودش در لیگ برتر ماندنی شدند. این موضوع هم می‌تواند برای سپاهانی‌ها امیدبخش باشد و هم ترسناک. از سویی تیمی 18 امتیازی در لیگ برتر ماندنی شده اما قسمت عجیب ماجرا به تیم سیاه‌جامگان بازمی‌گردد، تیمی که حالا به انتهای جدول چسبیده و فصل گذشته همین شرایط را تجربه کرده است؛ اما سپاهانی‌ها حتی همان فصل گذشته که با ویسی دچار انواع و اقسام مشکلات شده بودند جایگاه هشتمی را در اختیار داشتند و بحث سقوط برایشان محلی از اعراب نداشت.
مسیری سنگلاخی پیش روی سپاهان
سپاهانی‌ها در هفت هفته پیش رو به ترتیب باید با سیاه‌جامگان، گسترش فولاد، پیکان، تراکتورسازی، نفت آبادان، استقلال خوزستان و استقلال تهران روبرو شوند. نگاهی به برنامه بازی‌های طلایی پوشان نشان می‌دهد آنها باید از مسیر بسیار سنگلاخی عبور کنند تا به ساحل آرامش برسند. دو تیم از رقیبان سپاهان خودشان برای بقا در لیگ برتر می‌جنگند و شاگردان ابراهیم‌زاده باید در میهمانی این دو تیم حاضر شوند. استقلال خوزستان و سیاه‌جامگان در هفته‌های باقی‌مانده هر چه در چنته دارند رو خواهند کرد تا سایه سقوط را از خودشان دور کنند. از سوی دیگر دو تیم از این جمع برای کسب سهمیه دندان‌تیز کرده‌اند. استقلال تهران و پیکان تیم‌هایی به شمار می‌روند که برای گرفتن سهمیه آسیایی شانس دارند و تیم‌هایی گردن‌کلفت به‌حساب می‌آیند. در این میان سپاهانی‌ها در سه بازی باید با تیم‌های متوسط لیگ روبرو شوند. گسترش فولاد، نفت آبادان و تراکتورسازی هرچند تیم‌هایی اسم‌ورسم‌دار محسوب می‌شوند اما سپاهانی‌ها می‌توانند روی گرفتن امتیاز کامل از آنها حساب باز کنند.
چهار بازی خارج از خانه سپاهان
از هفت بازی باقی‌مانده سپاهان، آنها تنها سه دیدار را در نقش‌جهان برگزار خواهند کرد و چهار بار باید به دیگر شهرها سفر کنند. سپاهانی‌ها این هفته راهی مشهد می‌شوند تا مقابل سیاه‌جامگان قرار گیرند. آنها هفته بعد در اصفهان میزبان گسترش فولاد خواهند بود. چهار بازی باقی‌مانده سپاهان در سال 97 برگزار خواهد شد. طلایی پوشان 11 فروردین‌ماه در تهران با پیکان دیدار می‌کنند و پنج روز بعد در تبریز به مصاف تراکتورسازی می‌روند. پذیرایی از نفت آبادان در نقش‌جهان، بازی هفته بیست و هشتم سپاهانی‌ها است و بعدازاین دیدار طلایی پوشان در اهواز با فولاد بازی می‌کنند. نبرد حسن ختام بازی‌های این فصل سپاهان هم دیدار با استقلال تهران در ورزشگاه نقش‌جهان است.
تثبیت جایگاه سیزدهمی سپاهان
منصور ابراهیم‌زاده پس‌ازاینکه به‌عنوان سرمربی سپاهان جای زلاتکو کرانچار را گرفت از دو بازی تنها یک امتیاز به ارمغان آورد. آنها هفته پیش در حالی با نفت تهران روبرو شدند که سه امتیاز این دیدار می‌توانست در این شرایط بحرانی حسابی کمک‌حال طلایی پوشان باشد؛ اما تساوی مقابل حریف دو امتیاز را از کیسه سپاهانی‌ها خارج کرد تا نماینده اصفهان تنها دل‌خوش به این باشد که حریفان زیردست هم در هفته‌های اخیر توفیقی در کسب پیروزی به دست نیاورده‌اند. به‌طور مثال سپیدرور درشت در دو هفته اخیر دو بار شکست‌خورده است تا در عدد امتیازی بیست باقی بماند. استقلال خوزستان هم در دو هفته گذشته دو بار با حریفان به‌تساوی رضایت داده و بیش از دو امتیاز کاسب نشده است. با این اوصاف سپاهانی‌ها باید ممنون این دو رقیب زیردست باشند که بردی را به نام خودشان ثبت نکرده‌اند تا جایگاه سیزدهمی سپاهان تا پایان هفته بیست و سوم همچنان همان سیزدهمی جدول دست‌نخورده باقی بماند و بیش از این شاهد تنزل رتبه تیم محبوب شهر اصفهان نباشیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار