همراهی قیمت موز با نوسان دلار

بازار میوه و تره‌بار شهر در اواسط زمستان با تثبیت قیمتی همراه شد و تغییر قیمت محسوسی مشاهده نشد، در این میان تنها تعداد محدودی از اقلام میوه با نوسانات قیمتی همراه و اندکی گران‌تر از ابتدای این فصل در سطح شهر عرضه شدند.

بازار میوه و تره‌بار شهر در اواسط زمستان با تثبیت قیمتی همراه شد و تغییر قیمت محسوسی مشاهده نشد، در این میان تنها تعداد محدودی از اقلام میوه با نوسانات قیمتی همراه و اندکی گران‌تر از ابتدای این فصل در سطح شهر عرضه شدند.

به گزارش فارس، بازار میوه و تره‌بار شهر در اواسط فصل زمستان با تثبیت قیمتی همراه شد و برای اکثر اقلام میوه و تره‌بار تغییر قیمت محسوسی مشاهده نشد. در این میان تنها تعداد محدودی از اقلام میوه با نوسانات قیمتی همراه و اندکی گران‌تر از ابتدای این فصل در سطح شهر عرضه شدند.

موز خارجی یکی از اقلامی بود که از اوایل فصل زمستان رفته رفته با افزایش قیمت همراه شد و در آخرین نوسانات قیمتی در میادین میوه و تره‌بار اصفهان، به ارزش 5 هزار و 800 تومان برای هر کیلو رسید. در بررسی‌های به عمل آمده، عرضه‌کنندگان میوه و تره‌بار در سطح خرده‌فروشی، مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت موز خارجی در یک ماه گذشته را افزایش قیمت دلار خواندند.

این در حالی بود که بعد از سپری شدن ایام شب یلدا، قیمت میوه‌های مناسبتی همچون انار و هندوانه اندکی افت کرد و تب قیمتی این محصولات فروکش کرد. از همین روی در حال حاضر هر کیلو انار درجه یک در میادین میوه و تره‌بار اصفهان به ارزش 5 هزار و 500 تومان به فروش می‌رسد و هر کیلو هندوانه ممتاز نیز در قیمت یک هزار و 200 تومان عرضه می‌شود.

*تغییرات قیمت اقلام میوه در میادین شهر

اکثر اقلام میوه در میادین شهر با افت خفیف قیمت نسبت به شب یلدا همراه شدند که این امر به دلیل کاهش هیجانات بازار میوه و تره‌بار به دلیل عبور از جشن‌های مناسبتی بود.

بر اساس آخرین قیمت‌های اعلامی از سوی اتحادیه صنف عمده‌فروشان میادین میوه و تره‌بار اصفهان، هر کیلو آناناس کارتنی ممتاز 8 هزار و 500 تومان، هر کیلو بالهنگ ممتاز 2 هزار و 500 تومان، هر کیلو پرتقال تامسون جنوب ممتاز 3 هزار و 500 تومان، هر کیلو پرتقال تامسون شمال 2 هزار و 200 تومان، هر کیلو پرتقال خوشه‌ای بندری درجه یک 2 هزار و 600 تومان و هر کیلو خرما خارک ممتاز 10 هزار تومان گزارش شده است.

همچنین قیمت اقلام دیگر میوه در میادین اصفهان به شرح زیر است:

انواع پرتقال توسرخ جنوب ممتاز 4 هزار تومان، انواع توت فرنگی گلخانه‌ای ممتاز 16 هزار تومان، رطب مضافتی 7 هزار تومان، زرشک ممتاز 7 هزار و 500 تومان، زنجبیل ممتاز 9 هزار تومان، انواع سیب درختی ممتاز 3 هزار تومان، کامکوات ممتاز 5 هزار تومان، کیوی ممتاز تک رج 3 هزار و 500 تومان، هر عدد نارگیل ممتاز 9 هزار و 500 تومان، نارنگی نهال پاکستانی ممتاز 4 هزار و 500 تومان، نارنگی بندری 7 هزار و 500 تومان، لیمو شیرین ممتاز 3 هزار و 500 تومان، گریپ فروت توسرخ درجه یک 2 هزار و 800 تومان و لایم کوات درجه یک 10 هزار تومان.

شایان ذکر است هر کیلو به درجه یک به ارزش 4 هزار و 500 تومان رسیده است و به دلیل ورود به اصفهان به بازار میوه و تره‌بار و افزایش عرضه این محصول نسبت به سال گذشته، تغییرات قیمتی این بخش محدود شد و از قیمت‌های نجومی سال قبل خبری نبود.

*قیمت عمده‌فروشی صیفی‌جات در اصفهان

تغییرات قیمت اقلام صیفی‌جات نیز در آخرین قیمت‌های اعلامی توسط اتحادیه صنف عمده‌فروشان میادین میوه و تره‌بار اصفهان به شرح زیر اعلام شده است:

هر کیلو بادمجان گلخانه‌ای 2 هزار و 700 تومان، هر کیلو بادمجان دلمه ممتاز یک هزار و 200 تومان، انواع پیاز از یک هزار و 500 تومان تا یک هزار و 800 تومان، هر کیلو چغندر لبو ممتاز یک هزار تومان، هر کیلو خیار اصلاح شده 3 هزار و 800 تومان، هر کیلو شلغم ممتاز یک هزار و 500 تومان، هر کیلو سیر خشک سردخانه 12 هزار تومان، هر کیلو خیار ممتاز گلخانه‌ای 2 هزار و 400 تومان، هر کیلو سیب زمینی نو یک هزار و 700 تومان، هر کیلو قارچ درجه یک 8 هزار تومان، هر کیلو قمری پاک شده 2 هزار تومان، هر کیلو فلفل دلمه سبز گلخانه‌ای 2 هزار تومان، هر کیلو فلفل دلمه رنگی درجه یک 4 هزار و 500 تومان، هر کیلو نارنج ممتاز 2 هزار و 200 تومان، هر کیلو لیموترش خارکی 12 هزار و 500 تومان، گوجه بوته‌ای ممتاز یک هزار و 400 تومان، گوجه چری ممتاز 8 هزار تومان، لوبیا سبز ممتاز بندری 4 هزار و 200 تومان، هویج ممتاز یک هزار تومان و هر کیلو شلغم ممتاز یک هزار و 500 تومان.

همچنین قیمت اقلام سبزی نیز به شرح زیر گزارش شده است:

هر کیلو سبزی خوردن ممتاز یک هزار و 900 تومان، هر کیلو سبزی خورشتی ممتاز یک هزار تومان، هر کیلو کرفس ممتاز 800 تومان، هر کیلو ریحان درجه یک 3 هزار تومان، هر کیلو کاهو پیچ و بلند درجه یک 800 تومان، هر کیلو کلم سفید 600 تومان و هر کیلو کلم قرمز 800 تومان.

*لزوم رعایت حاشیه سود توسط خرده‌فروشان

لازم به ذکر است قیمت‌های فوق مربوط به عرضه محصولات در سطح عمده‌فروشی است و سود در نظر گرفته برای عرضه میوه و تره‌بار در سطح خرده‌فروشی 15 الی 20 درصد و برای اقلام صیفی‌جات 25 الی 40 درصد در نظر گرفته شده است. حداقل و حداکثر سود خرده‌فروشی بر اساس کیفیت محصولات عرضه شده و مدت زمان نگهداری آن‌ها توسط اتحادیه میوه و تره‌بار تعیین می‌شود.

گفتنی است شهروندان اصفهانی در صورت مشاهده هر گونه تخلف در عرضه محصولات میوه و تره‌بار می‌توانند با اتحادیه میوه و تره‌بار اصفهان تماس گرفته و موارد را جهت پیگیری به واحد تخلفات گزارش کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار