عدم تقاضای گوشت قرمز به دلیل نداشتن قدرت خرید کافی مردم

رئیس اتحادیه صنف گوشت قرمز استان اصفهان گفت: باید کار به دست کاردان سپرده شود، در حال حاضر واردات گوشت قرمز یخی و گوشت قرمز گرم به کشور صورت می‌گیرد اما به دست عده خاصی است و از اهل فن برای انجام واردات این محصول حمایت نمی‌کنند.

رئیس اتحادیه صنف گوشت قرمز استان اصفهان گفت: باید کار به دست کاردان سپرده شود، در حال حاضر واردات گوشت قرمز یخی و گوشت قرمز گرم به کشور صورت می‌گیرد اما به دست عده خاصی است و از اهل فن برای انجام واردات این محصول حمایت نمی‌کنند.

رضا انصاری طادی در گفت‌وگو با فارس در رابطه با تغییرات قیمت گوشت قرمز اظهار کرد: در حال حاضر تغییر قیمتی برای گوشت قرمز در نظر گرفته نشده و به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، همچنان بخش تقاضای این محصول ضعیف است.

وی افزود: مردم تمایل به خرید گوشت قرمز دارند اما در شرایط فعلی به دلیل نداشتن قدرت خرید کافی، نمی‌توانند برای خرید این محصول تقاضا کنند و در صورتی که تقاضا افزایش یابد، قیمت گوشت قرمز بیش از این افزایش خواهد یافت.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز در اصفهان با اشاره به نقش دولت در بهبود شرایط بازار این محصول بیان کرد: به منظور تقویت بخش تقاضا دولت باید وارد عمل شود و با حمایت از بخش مصرف‌کننده توان خرید این محصول را افزایش دهد.

انصاری در همین راستا اضافه کرد: باید کار به دست کاردان سپرده شود، در حال حاضر واردات گوشت قرمز یخی و گوشت قرمز گرم به کشور صورت می‌گیرد اما این واردات به دست عده خاصی است و از اهل فن برای انجام واردات این محصول حمایت نمی‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: عرضه گوشت قرمز یخی در بازار به این صورت است که ابتدا به بازار مصرف در تهران تزریق می‌شود و در صورتی که عرضه مازاد در این بخش وجود داشت، به سایر شهرستان‌ها نیز تزریق می‌شود.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز در اصفهان در رابطه با احتمال کاهش قیمت این محصول در دوره آتی گفت: در حال حاضر با برقراری شرایط فعلی، هیچ‌گونه کاهش قیمتی برای گوشت قرمز نمی‌توان در نظر گرفت و قیمت‌های فعلی برای عرضه‌کنندگان صرفه اقتصادی ندارد.

*کاهش سود فروشندگان

انصاری اذعان داشت: عرضه‌کنندگان گوشت قرمز به منظور رفاه مردم و افزایش توان خرید آن‌ها گوشت قرمز را در قیمت‌های فعلی عرضه می‌کنند و امیدوار هستند در بهار و تابستان بازار این محصول بهبود یابد.

وی تأکید کرد: افزایش قیمت دلار در ماه‌های اخیر بر قیمت گوشت‌های وارداتی تأثیر گذاشته است و همین امر منجر به گران شدن این بخش از بازار گوشت شده است.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز در اصفهان تصریح کرد: عرضه گوشت گرم داخلی تابع تقاضا و بسترهای مورد نیاز برای تهیه این محصول است که در حال حاضر هم بخش تقاضا ضعیف است و هم زمینه برای تولید گوشت گرم همچون گذشته در اختیار نیست.

انصاری در همین راستا بیان کرد: در شرایطی که گوشت گرم داخلی کاهش یافته است، صادرات این محصول به صورت غیرمستقیم انجام می‌شود و در شرایط کنونی که قیمت دلار افزایش یافته است، انگیزه برای صادرات این محصول افزایش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر هر کیلو گوشت با دنبه بره و بزغاله درجه یک 42 هزار تومان، هر کیلو گوشت بدون دنبه بره و بزغاله درجه یک 46 هزار تومان، هر کیلو گوشت گوساله ران و سردست درجه یک 40 هزار تومان، هر کیلو ران شتر 44 هزار تومان تا 45 هزار تومان و هر کیلو گوشت شتر با کوهان از 38 هزار تومان تا 39 هزار تومان در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد.

*هشدار در رابطه با برخی راه‌های تقلب در بازار گوشت

رئیس اتحادیه گوشت قرمز در اصفهان در رابطه برخی تقلب‌هایی که در زمینه عرضه گوشت قرمز در سطح شهر صورت می‌گیرد؛ بیان داشت: بعضی از احدهای صنفی متخلف اقدام به عرضه لاشه گوشت سنگین با وزن تقریبی 30 تا 35 کیلوگرم در قیمت 33 هزار تومان می‌کنند و به اسم حمایت از مصرف‌کننده این محصول را عرضه می‌کنند، در صورتی که بخش زیادی از این گوشت را چربی تشکیل می‌دهد.

انصاری در پایان اظهار کرد: مردم هنگام تهیه گوشت قرمز توجه داشته باشند که لاشه درجه یک نباید بیش از 13 الی 14 کیلو وزن داشته باشد تا بدنه گوشت چربی نداشته باشد و دنبه آن کم باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار