آزادی ۵۱۷ زندانی جرائم غیر عمد اصفهان در سال ۹۶

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه در سال جاری ۵۱۷ نفر زندانی جرائم غیر عمد استان اصفهان آزاد شدند، گفت: ۴۱۶ میلیارد ریال مستقیم و غیر مستقیم در سال جاری برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان اصفهان هزینه شده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه در سال جاری ۵۱۷ نفر زندانی جرائم غیر عمد استان اصفهان آزاد شدند، گفت: ۴۱۶ میلیارد ریال مستقیم و غیر مستقیم در سال جاری برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان اصفهان هزینه شده است.
به گزارش تسنیم، احمد خسروی وفا شامگاه سه‌شنبه در آیین تجلیل از خیران و فعالان آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد استان در هتل آسمان اصفهان با گرامی‌داشت یاد همه شهدای دوران‌های انقلاب اسلامی اظهار داشت: شهید مظلوم بهشتی به حق، سیدالشهدای انقلاب اسلامی و افتخاری برای استان شهیدپرور اصفهان بوده است.
وی با بیان اینکه شهید لاجوردی شجره طیبه کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را در کشور غرس کرد، گفت: امروزه ما شاهد حضور و مشارکت بسیار خوب خیران در کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد هستیم.

حماسه باشکوه ملت در 22 بهمن؛ استکبار جهانی بار دیگر با "نه" بزرگ امت ایران مواجهه شد

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به مشارکت و حضور گسترده ملت در یوم‌الله 22 بهمن، بیان کرد: امت ایران اسلامی بار دیگر در این روز حماسه‌ای باشکوه را آفریدند و به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند و به صحنه آمدند، مردم بزرگوار ما به معنای واقعی کلمه پیرو ولایت فقیه هستند.

ایستادگی مقتدرانه ملت ایران در برابر دشمنان تا بن دندان مسلح

وی با بیان اینکه مردم ما اگر مشکلاتی هم هست آن را تحمل می‌کنند و در جایی که باید حضور داشته باشند این نقش را به خوبی ایفا می‌کنند، تصریح کرد: ملت ایران هرجایی نیاز به نه گفتن به استکبار و دشمن تا بن دندان مسلح وجود داشته باشد مقتدرانه و تمام‌قد ایستاده‌اند.

خسروی وفا با بیان اینکه این مراسم به منظور تجلیل از خیران استان اصفهان که در سال جاری و سال‌های گذشته مشارکت در کمک به زندانیان جرائم غیر عمد داشته‌اند، در حال انجام است، گفت: شما خیران در این شرایط و اوضاع اقتصادی به‌جد اقدام بزرگی را انجام می‌دهید، به عنوان دست اندرکار و خدمتگزار شما تکلیف شرعی و اخلاقی خود می‌دانیم که به شما خدا قوت بگوییم و از کار شما تشکر کنیم.

آزادی 517 زندانی جرائم غیر عمد استان اصفهان در سال 96

وی با بیان اینکه در سال جاری با مشارکت خیران و تمهیداتی که اندیشیده شد بالغ بر 517 نفر زندانی جرائم غیر عمد استان اصفهان آزاد شدند، تأکید کرد: به حق، این کار، کار بزرگی است که انجام شده و زبان قاصر از تقدیر و تشکر از انجام چنین کار بزرگی است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به برخی از برنامه‌هایی که صدا و سیما در مشارکت در این امر خیر انجام داده است، خاطرنشان کرد: صدا و سیمای مرکز استان اصفهان نخستین شبکه‌ای بوده که برای کمک به زندانیان جرائم غیر عمد در ایام ماه مبارک رمضان ورود داشت و اصفهانی‌ها بار دیگر در انجام کارهای شاخص پیشتاز شدند.

416 میلیارد ریال کمک مستقیم و غیر مستقیم برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان اصفهان

وی با بیان اینکه در سال جاری 61 میلیارد ریال کمک مستقیم برای کمک به زندانیان جرائم غیر عمد در استان اصفهان انجام شده است، گفت: مجموعه‌های مختلف و خیریه‌های فعال استان در این زمینه مستقیم و غیر مستقیم مشارکت داشتند.

خسروی وفا با بیان اینکه در سال جاری همچون سال‌های گذشته شاهد مشارکت خوب شورای حل اختلاف زندان اصفهان بودیم، اظهار داشت: این شورا با فعالیت مستمر و گسترده‌ای که به صورت مستقیم داشتند توانستند 166 میلیارد ریال از شاکیان رضایت بگیرند.

وی از مشارکت خوب فرمانداران سطح استان نیز تقدیر کرد و افزود: در این زمینه نباید از کمک‌های قضات چشم پوشی کرد که قضات ما نزدیک به 18 میلیارد و 900 میلیون تومان به صورت مستقیم کمک کردند یعنی با بررسی‌ها و وقت گذاری‌هایی که انجام دادند اعسار را پذیرفتند.

حقوق همدیگر را بر اساس دین و قانون رعایت کنیم

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه اگر مراقب نباشیم این داستان ادامه خواهد داشت، گفت: اگر همگی مقداری عمیق‌تر فکر کنیم و توجه بیشتری داشته باشیم و حقوق همدیگر را به آنچه که دین و قانون از ما خواسته است رعایت کنیم، شاید این اتفاقات تلخی که در جامعه رخ می‌دهد و منتهی به بازداشت افرادی می‌شود را دیگر شاهد نباشیم.

وی تصریح کرد: باید بپذیریم در برخی از مسائل سعه صدرمان کم است ولی با کارهای خوبی که در دادگستری‌ها و شوراهای پیشگیری شده در برخی از شاخص‌ها موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم.

خسروی وفا با بیان اینکه حدود 20 مدیرکل به صورت مستقیم در شورای پیشگیری از وقوع جرم حضور دارند و دخیل هستند، اظهار داشت: در بخش سرقت و درگیری و نزاع‌های خیابانی که در بسیاری از استان‌ها در صدر جرائم آن‌ها هستند با انجام اقدامات انجام شده از سوی شورای پیشگیری استان اصفهان در مدت 3 سال گذشته این جرائم از جایگاه‌های اول و دوم استان به جایگاه‌های بعدی تنزل پیدا کرده است.

سرقت و نزاع‌های خیابانی دیگر جرم اول و دوم استان اصفهان نیست

وی تأکید کرد: بر اساس آمارهای رسمی دستگاه قضا، سرقت و نزاع‌های خیابانی دیگر جرم اول و دوم استان اصفهان نیست و این ماحصل هزاران ساعت کار کارشناسی در شورای پیشگیری استان اصفهان است که پایان نامه‌های زیادی می‌توان در این زمینه نگاشت.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: سایر استان ها مردم استان اصفهان را به مردمانی فرهنگی، دین‌دار، متدین و ریشه دار می‌شناسند بنابراین باید به سمت و سویی حرکت کنیم تا جایی که امکان دارد جرائم و ناهنجاری‌های اجتماعی کاهش پیدا کند.

وی اظهار داشت: امیدواریم شاهد کاهش چشمگیر زندانیان و جرائم در استان اصفهان باشیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار