صدور احکام قضائی فرهنگ‌ساز برای ۴ شکارچی متخلف در استان اصفهان

رئیس اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: قضات استان اصفهان در حکمی نوآورانه برای متخلفان شکار و صید در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی اصفهان احکام قضایی فرهنگ ساز صادر کردند.

صدور احکام قضائی فرهنگ‌ساز برای ۴ شکارچی متخلف در استان اصفهان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط ‌زیست استان اصفهان، سید مصطفی قادریان اظهار داشت: چهار متخلف شکار و صید در پارک ملی و پناهگاه حیات‌وحش کلاه قاضی اصفهان به اتهام شکار یک رأس بزکوهی، توهین به مقامات و مأموران دولت و سرپیچی از هشدار مأموران هنگام انجام‌وظیفه بر اساس ماده 13 قانون شکار و صید و بند ماده 122 قانون مجازات اسلامی هر کدام به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم شدند.
وی با اشاره به اینکه یکی از این متخلفان شکار و صید به تحمل یک سال حبس برای نافرمانی از مأموران و تحمل 74 ضربه شلاق تعزیری بابت توهین به مأمور دولت هنگام انجام وظیفه هم محکوم شد، افزود: متخلفان این پرونده به مدت 3 سال ملزم به حسن رفتار و همکاری با اداره حفاظت محیط ‌زیست محل زندگی خود در زمینه حیات‌وحش به ویژه تغذیه حیوانات در فصل سرد در مناطق حفاظت شده هستند.
رئیس اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه این افراد به صورت هر دو ماه یک بار باید به واحد اجرای احکام مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: در این مراجعه، محکومان باید چهل بار عبارت «من انسان خوب و متمدنی هستم، شکار حیوانات و بدرفتاری با آن‌ها باعث سنگ دل شدن انسان می‌شود. من دوست ندارم انسان سنگ دلی باشم پس حیوانات را شکار نمی‌کنم و به آن‌ها آزار نمی‌رسانم چرا که عواقب تغییر در اکوسیستم در درجه اول متوجه نوع بشر است» را رونویسی کنند.
وی گفت: متخلفان همچنین باید تحقیق یک صفحه‌ای را پیرامون یکی از گونه‌های جانوری بومی ایران که در معرض انقراض هستند با خط خود تحویل واحد اجرای احکام دهند و تائید اداره منابع طبیعی محل زندگی خود به‌عنوان دوره آموزشی و تربیتی به همراه و گواهی مربوطه با همکاری اداره محیط ‌زیست و گواهی عدم سوء پیشینه خود را پیش از پایان مهلت تعلیق اجرای حکم به دادستان شهرستان ارائه کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار