زندانی 600 راننده به خاطر تخلفات رانندگی

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: در حال حاضر کمتر از 600 راننده به خاطر تخلفات رانندگی به عنوان زندانیان جرائم غیر عمد در زندان هستند که بیش از 25 نفر آن‌ها متعلق به استان اصفهان هستند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: در حال حاضر کمتر از 600 راننده به خاطر تخلفات رانندگی به عنوان زندانیان جرائم غیر عمد در زندان هستند که بیش از 25 نفر آن‌ها متعلق به استان اصفهان هستند.
به گزارش تسنیم، اسدالله جولایی شامگاه سه‌شنبه در حاشیه آئین تجلیل از خیران و فعالان آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد استان اصفهان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در حال حاضر 12 هزار و 193 زندانی جرائم غیر عمد در کشور وجود دارد.
وی در ادامه با بیان اینکه برای آزادی این تعداد زندانی نیاز به 900 میلیارد تومان پول وجود دارد، گفت: استان اصفهان با هزار و 5 نفر زندانی جرائم غیر عمد بعد از استان فارس در جایگاه دوم ازلحاظ تعداد زندانیان جرائم غیر عمد کشور قرار دارد.
مدیرعامل ستاد مردمی دیه کشور ادامه داد: بحمدالله با مشارکت خیران و فعالیت‌های گسترده ای که انجام شد در 9 ماهه سال جاری نزدیک به 7 هزار و 500 زندانی جرائم غیر عمد از زندان آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.
وی بیان کرد: بنا به مصوبه اجباری شدن بیمه شخص ثالث که سال گذشته تصویب و به تائید شورای نگهبان رسید دیگر نباید شاهد زندانی شدن رانندگان براثر حوادث رانندگی باشیم و توصیه می‌کنیم که با گواهینامه، بیمه‌نامه شخص ثالث و رعایت قوانین، رانندگی انجام دهند هیچ‌گاه گرفتار زندان نخواهند شد.
جولایی به دارندگان کارگاه‌های ساختمانی نیز توصیه کرد: از مغنی چاه تا کسانی که ساختمان را می‌سازند باید به نکات ایمنی کار توجه کنند، چرا که تعداد زیادی مصدوم و مرحوم با رقم‌های سنگین دیه در کارگاه‌های ساختمانی وجود دارد.
وی با بیان اینکه در کشور حدود 10 هزار زندانی بدهکار چک وجود دارد، خطاب به دارندگان چک گفت: چک دسته حواله‌ای است که مردم پول خود را بگیرند نه اینکه خود را گرفتار بدهی چکی کنند و پس‌ازآن آسیب‌هایی را به دنبال بیاورند.
مدیرعامل ستاد مردمی دیه کشور به خانواده‌هایی که خواهان فرستادن جوانان خود به خانه بخت هستند، توصیه کرد: در زمان مشخص و تعهد کردن مهریه به توانایی خود توجه کنید، خودتان و فرزندتان را بیخودی گرفتار نکنید.
وی اظهار داشت: با مجلس در حال صحبت هستیم تا پیشنهاد لایحه‌ای داده شود تا دفترخانه‌ها قبل از امضای داماد تحقیق کنند که آیا وی توانایی مالی دارد یا خیر.
جولایی گفت: در حال تلاش برای اصلاح قانون چک در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس هستیم.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در حال حاضر کمتر از 600 راننده به خاطر تخلفات رانندگی به عنوان زندانیان جرائم غیر عمد در زندان هستند که بیش از 25 نفر آن‌ها متعلق به استان اصفهان هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار