تیلرسون خواستار خروج ایران از سوریه شد

وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله‌جویانه روز چهارشنبه خواستار خروج نیروهای ایران از سوریه شد؛ وی همچنین به تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک سوریه واکنش نشان داد.

وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله‌جویانه روز چهارشنبه خواستار خروج نیروهای ایران از سوریه شد؛ وی همچنین به تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک سوریه واکنش نشان داد.
به گزارش تسنیم، «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه به تنش‌های اخیر در مرز سوریه و فلسطین اشغالی واکنش نشان داد و درباره آن ابراز نگرانی کرد.
ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه (20 بهمن‌ماه) مدعی شد یک پهپاد ایرانی را که وارد آسمان فلسطین اشغالی شده بود رهگیری و ساقط کرده است. ایران این ادعا را رد کرده و دولت سوریه گفته پهپاد مورد اشاره صهیونیست‌ها یک پهپاد شناسایی متعلق به این ارتش عربی و در جال جمع‌آوری اطلاعات از گروه‌های تروریستی بوده است.
در پی این حادثه، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطقی در سوریه حمله کردند که به سرنگونی یک جنگنده اف‌16 این رژیم در نزدیکی «الجلیل» در جولان، بر اثر آتش پدافند هوایی سوریه منجر شد.
به نوشته رویترز، تیلرسون گفت: «درباره حوادث اخیر که به تجهیزات اسرائیل و ایران در سوریه می‌شوند، بسیار نگران هستیم.»
دیپلمات ارشد آمریکا همچنین در اظهاراتی مداخله‌جویانه خواستار خروج نیروهای ایران در سوریه شده است. او، در ادعاهایی بی‌اساس گفت: «ایران باید نیروهای نظامی و شبه‌نظامی خود را از سوریه خارج کند.»
ایران بارها حضور نیروهای خود در سوریه را تکذیب کرده اما به درخواست دولت قانونی سوریه، مستشاران نظامی خود را برای کمک به دمشق در مبارزه با تروریست‌ها به این کشور جنگ‌زده اعزام کرده است. در مقابل، آمریکا نیروهای خود را بدون مجوز دولت سوریه به این کشور اعزام کرده است.
شواهد متعددی که روزنامه‌های غربی از زمان آغاز جنگ سوریه در سال 2011 منتشر کرده‌اند نشان می‌دهد دولت آمریکا و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که علیه دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند.
ارتش سوریه تاکنون بارها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت آمریکا و رژیم صهیونیستی را از گروه‌های تروریستی در سوریه کشف کرده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار