سرقت سایت همسریابی از کاربران

پلیس فتای استان اصفهان از کشف سرقت 3 میلیاردی سایت همسریابی از حساب کاربران 12 استان کشور خبر داد.

پلیس فتای استان اصفهان از کشف سرقت 3 میلیاردی سایت همسریابی از حساب کاربران 12 استان کشور خبر داد.
به گزارش ایسنا، مصطفی مرتضوی با بیان این که یکی از روش‌های مجرمان برای برداشت غیر مجاز از حساب‌های بانکی کاربران راه اندازی سایت‌ها و درگاه های جعلی بانک ها است، اظهار کرد: طی هفته گذشته براساس شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت اینترنتی مبالغی از حساب آنها کارشناسان این پلیس موفق شدند دو سایت فیشینگ را در دو استان شمالی کشور شناسایی و با دائر کنندگان آنها برخوردهای لازم را به عمل آورند.
وی ادامه داد: یکی از این مجرمان که مردی 29 ساله بود با راه اندازی سایت همسریابی، کاربران را فریب داده و از آنان درخواست می‌کرد اطلاعات حساب بانکی خود را در درگاه جعلی که ساخته بود وارد کنند و به محض اینکه کاربران اقدام به این کار می کردند متهم اطلاعات حساب بانکی آنها را سرقت می‌کرد .
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان این که تا کنون در این پرونده سرقت اطلاعات حساب بانکی 150 نفر از 12 استان شناسایی شده است، ادامه داد: 15 شاکی این پرونده از اصفهان هستند و متهم توانسته بود در مدت کمی مبلغ سه میلیارد و 500 میلیون ریال از حساب کاربران سرقت کند.
مرتضوی با تاکید بر اینکه فعالیت سایت همسریابی در فضای مجازی غیر قانونی است، اظهار کرد: از آنجا که چنین فعالیتی وجه قانونی ندارد در واقع موضوع همسریابی هم در کار نبوده و متهم از راه اندازی این سایت هدفی جز کلاهبرداری، سرقت اطلاعات بانکی و سرقت اطلاعات هویتی و شخصی کاربران برای سوء استفاده های بعدی را نداشته است.
وی افزود: به كاربران توصيه مي كنيم، به این گونه سایت ها اعتماد نکنند چرا که فعالیت آن‌ها به طور کامل غیر قانونی است و هدفی جز سرقت اطلاعات بانکی و هویتی کاربران را دنبال نمی کنند. برای این افراد اتهام سرقت اطلاعات، کلاهبرداری، برداشت غیر مجاز و علاوه بر این فعالیت نامشروع در فضای مجازی در نظر گرفته شده و برابر قانون مجازات خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار