گام‌های لرزان تیم‌های ایرانی‌ در آسیا

عملکرد چهار تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا 2018 چنگی به دل نزد. ذوب‌آهن، تراکتورسازی، پرسپولیس و استقلال با تیم‌هایی از کشورهای قطر، عربستان و ازبکستان روبرو شدند که حاصل چهار مبارزه آنها تنها کسب چهار امتیاز بود.

امیر حسین احتشامی- اصفهان امروز : عملکرد چهار تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا 2018 چنگی به دل نزد. ذوب‌آهن، تراکتورسازی، پرسپولیس و استقلال با تیم‌هایی از کشورهای قطر، عربستان و ازبکستان روبرو شدند که حاصل چهار مبارزه آنها تنها کسب چهار امتیاز بود. جالب اینکه سه امتیاز از این چهار امتیاز را هم پرسپولیس در یک بازی خانگی و جدال با حریف ازبک به دست آورد. بر این اساس و با نمایش‌هایی که از این چهار تیم دیده شد، تنها می‌توان به موفقیت پرسپولیس چشم امید بست. البته نه برای قهرمانی، بلکه رسیدن به مراحل بالاتر و حضور در جمع چهار تیم پایانی. سه تیم دیگر یعنی ذوب‌آهن، تراکتورسازی و استقلال در خوش‌بینانه‌ترین حالت شاید موفق به صعود از گروه خودشان شوند، اما توان عبور از مراحل دشوار حذفی را حداقل در شرایط فعلی ندارند. حتی تیم‌های آماده این روزهای لیگ یعنی ذوب‌آهن و استقلال هم مقابل رقیبان متوسط غرب آسیا به دردسر افتادند و استقلالی‌ها با خوش‌شانسی از شکست گریختند و ذوب‌آهن هم‌بازی برده مقابل لخویا را با شکست عوض کرد. تراکتورسازی هم در یک بازی به‌اصطلاح خانگی مغلوب حریف عربستانی شدند. نگاهی دوباره به هم‌گروهان این چهار تیم دشواری بازی‌های پیش روی آنها را بیشتر آشکار می‌کند.
تراکتور مسیری سنگلاخی پیش رو دارد
تیم فوتبال تراکتورسازی اگرچه با تعویض سرمربی و استخدام یک مربی ترک به نام ساغلام در لیگ برتر شرایط بهتری پیدا کرد اما بازی با الأهلی عربستان نشان داد سرخ‌پوشان تبریزی برای موفقیت در لیگ قهرمانان کمبودهایی اساسی دارند. الجزیره امارات، الغرافه قطر و الأهلی عربستان که هم‌گروهان تیم تراکتور هستند، تیم‌های تمام حرفه‌ای به‌حساب می‌روند که بازیکنان خارجی گران‌قیمتی را هم در اختیاردارند. بازی بعد تراکتورهای با الغرافه در دوحه برگزار خواهد شد و اگر شاگردان ساغلام از این دیدار هم با دست‌خالی خارج شوند، شانس چندانی برای صعود نخواهند داشت. نکته جالب اینکه نبرد سوم تیم سرخ‌پوش تبریزی هم در خانه الجزیره امارات خواهد بود که حسابی تیم تراکتورسازی را دچار دردسر می‌کند.
ذوب‌آهن فرصت امتیاز سوزی ندارد
تیم فوتبال ذوب‌آهن در فصل جاری به‌گونه‌ای عجیب وارد لیگ قهرمانان شد. سبزپوشان اصفهانی که جایگزین نفت تهران شده بودند این رقابت‌ها را از مرحله پلی‌آف آغاز کردند و پس شکست آیزاول هند، جواز حضور در مرحله گروهی را به دست آوردند. شاگردان امیر قلعه‌نویی در این مرحله با الدحیل قطر، الوحده امارات و لوکوموتیو ازبکستان هم‌گروه شدند. گروه ذوب‌آهن هرچند چندان سخت به‌ظاهر نمی‌رسد اما آسان هم نیست. رقابت با الدحیل قطر نشان داد ذوبی‌ها برای صعود از این گروه باید با برنامه‌تر ظاهر شوند و خودشان را از تفکرات لیگ برتری دور کنند. آنها درحالی‌که با یک گل از حریف صاحب‌نام قطری پیش بودند در 10 دقیقه طوفانی قافیه را به حریف واگذار کردند تا بدانند کمترین غفلت در این رقابت‌ها تاوان سنگینی به همراه دارد. البته از خوش‌شانسی ذوبی‌ها یک تیم ازبک با آنها هم‌گروه است و ساده‌ترین حریف هم‌گروه تیم اصفهانی محسوب می‌شوند. ذوبی‌ها اگر شش امتیاز از این حریف کاسب شوند و دربازی‌های خانگی با الوحده و الدحیل هم موفق عمل کنند بخت صعود به مرحله بعد را خواهند داشت. آنها دوشنبه هفته آینده میزبان لوکوموتیو تاشکند در فولادشهر خواهند بود و باید در این دیدار تنها به فکر پیروزی باشند.
پرسپولیس بااقتدار ظاهر شد
تیم فوتبال پرسپولیس بااقتدار لیگ قهرمانان را آغاز کرد. سرخ‌پوشان تهرانی در حالی حریف ازبک را با سه گل بدرقه کردند که می‌توانستند با گل‌های بیشتری نسف قرشی را شکست دهند. میهمان در ورزشگاه آزادی حرفی برای گفتن نداشت و کاملاً اسیر تیم پرسپولیس بود. الوصل امارات و السد قطر دیگر هم‌گروهان پرسپولیس را تشکیل می‌دهند. تیم‌هایی که بعید به نظر می‌رسید بتوانند سد راه سرخ‌پوشان تهرانی شوند. با این اوصاف پرسپولیسی‌ها همچون فصل پیش، پرامیدترین و قدرتمندترین تیم ایرانی لیگ قهرمانان به‌حساب می‌آیند و احتمال حضور آنها در مراحل بالاتر این مسابقات بسیار است. البته همچون فصل پیش ممکن است برخورد با تیمی چون الهلال عربستان یا حتی العین امارات صدرنشین مطلق لیگ را به چالش بکشد، همان‌گونه که فصل پیش هم همین اتفاق افتاد و آنها در مقابل الهلال کاملاً دست‌وپابسته بودند. بازی بعدی پرسپولیسی‌ها با السد قطر در دوحه خواهد بود که قرار است سه‌شنبه هفته آینده برگزار شود.
استقلال در گروه مرگ باید بجنگد
تیم فوتبال استقلال در فصل جاری با مربیگری وینفرد شفر پای به لیگ قهرمانان گذاشت. آبی‌های تهرانی در گروه مرگ این مسابقات با الهلال عربستان، العین امارات و الریان قطر هم‌گروه شدند تا شانس آنها برای صعود به حداقل ممکن برسد. الهلال و العین از موفق‌ترین و پرافتخارترین تیم‌های غرب آسیا به شمار می‌روند و استقلالی‌ها بازی‌های نفس‌گیری مقابل این دو تیم پیش رو خواهند داشت. شاگردان شفر هفته آینده باید با الهلال در مسقط روبرو شوند و آن بازی بیشتر عیار دو تیم را مشخص خواهد کرد.



ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار