تامین امنیت حقوقی سرمایه‌گذاران در اولویت برنامه‌های شهرداری است

مدیر امور حقوقی شهرداری اصفهان گفت: جذب سرمایه‌گذار و تامین امنیت حقوقی آنها از اولویت‌های شهرداری اصفهان محسوب می‌شود.

مدیر امور حقوقی شهرداری اصفهان گفت: جذب سرمایه‌گذار و تامین امنیت حقوقی آنها از اولویت‌های شهرداری اصفهان محسوب می‌شود.

مسعود حیدری در گفت و گو با ایمنا اظهارکرد: فراهم ساختن بسترهای لازم برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی از جمله اهداف شهرداری محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از دلایل مهم جذب سرمایه‌گذاران، تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی به شمار می‌رود، اما یکی از سؤالات متداول سرمایه‌گذاران این است که چه امنیتی برای آنها در شهر وجود دارد تا بتوانند سرمایه‌گذاری خود را انجام دهند، این موضوع از رویکردهای مختلف قابل بررسی است.

مدیر امور حقوقی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر جذب سرمایه‌گذار و تامین امنیت حقوقی آنها از اولویت‌های شهرداری اصفهان است، تصریح کرد: در این راستا شهردار اصفهان چندین نوبت از سرمایه‌گذاران دعوت و اعلام حمایت کرده است، اما به نظر می‌رسد موارد مختلفی وجود دارد که در سرمایه‌گذاری‌ها مهم است.

وی با اشاره به برخی از موارد تحقق امنیت حقوقی در سرمایه‌گذاری‌ها، گفت: یکی از موارد عمل به وعده‌ها است، شهرداری‌ها و کلیه نهادهای عمومی باید به وعده‌های خود در فعالیت‌های اقتصادی عمل کنند، زیرا در صورت خلف وعده سرمایه‌گذاری با ریسک رو به رو خواهد شد و سرمایه‌گذاران زیر بار سرمایه‌گذاری نخواهند رفت.

حیدری با بیان اینکه از یک سو عدم تغییر دفعی سیاست‌های اقتصادی و از سوی دیگر ثابت و بدون تغییر بودن رویه و سیاست‌های شهرداری ها بسیار مهم است، اظهارکرد: با توجه به اینکه تغییرات ناگهانی سرمایه‌گذاران را فراری خواهد داد، در صورت نیاز به تغییر باید با اعلام قبلی و به تدریج صورت گیرد، این موضوع در ماده ۲۴ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار نیز اشاره شده است.

وی ادامه داد: لغو نکردن مجوزها از دیگر موارد مهم در جذب سرمایه گذاران است، زمانی که مجوز و پروانه‌ توسط شهرداری صادر می‌شود، نباید لغو شود، مگر اینکه مخالف صریح قانون باشد، زیرا شهروندان با اتکاء به این مجوزها سرمایه‌گذاری می‌کنند.

مدیر امور حقوقی شهرداری اصفهان شفافیت را از دیگر موارد مهم برشمرد و با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاران باید از حقوق و تکالیف خود آگاه باشند، گفت: شهرداری باید شفافیت را سرلوحه کار خود قرار دهد، از این رو شهردار اصفهان بر اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات تاکید دارد و گام‌های مؤثری در این راستا برداشته است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار