گشتی در خانه موزه شهید مطهری در سالروز شهادتش

ایران هفده خانه موزه شخصیت دارد که خانه موزه شهید مطهری در شهر تهران یکی از آنهاست.

گشتی در خانه موزه شهید مطهری در سالروز شهادتش

ایران هفده خانه موزه شخصیت دارد که خانه موزه شهید مطهری در شهر تهران یکی از آنهاست.

به گزارش ایمنا ، خانه‌موزه‌ استاد شهید مطهری در شهر تهران، خیابان شریعتی، خیابان دولت، نبش کوچه صدر، میزبان بسیاری از جلسات فکری و فعالیت‌های انقلابی استاد مطهری بوده و بسیاری از شخصیت‌های مبارز انقلاب اسلامی در آن رفت وآمد داشته‌اند. این خانه موزه ۴۵۵ متر مربع مساحت و ۳۰۰ متر زیر بنا دارد که در دوطبقه است و استاد مطهری از سال ۱۳۴۶ تا سال ۱۳۵۵در این خانه سکونت داشته است. این منزل به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پس از آماده‌سازی و تجهیز در اردیبهشت سال ۱۳۸۶ همزمان با بیست و هشتمین سال‌روز شهادت استاد مطهری به عنوان "خانه‌موزه‌ استاد مطهری" گشایش یافت.


استاد مطهری در سال ۱۳۴۶ به دلیل تاسیس حسینیه ارشاد و با اصرار دوستان خود برای نزدیکی به حسینیه، به این خانه نقل مکان کرد. وی در مدت ۹ سال اقامت خود در این خانه یعنی از ۱۳۴۶ تا ۱۳۵۵ که بیشترین زمان را نسبت به بقیه سال‌های سکونت خود در تهران داشت، بیش­ترین آثار خود را در این خانه تالیف کرد. خانه در دو طبقه بنا شده است که در طبقه اول دست‌نوشته‌ها و وسایل شخصی شهید مطهری و در طبقه دوم کتاب‌های آن شهید به نمایش درآمده است.


این خانه موزه دربردارندۀ آثار، وسایل و دست نوشته های آن شهید بزرگوار است.


خانه‌موزه‌ استاد مطهری هم‌اکنون به عنوان یکی از مراکز مدیریت فرهنگی و هنری منطقه سه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با اهداف شناسایی، گردآوری، سامان‌دهی، معرفی و نگه‌داری از میراث ارزش‌مند شهید استاد مطهری و همچنین فراهم‌آوردن فضا و محیطی مناسب برای مطالعه و پژوهش در زمینه‌ دین پژوهی فعالیت می کند؛ ضمن اینکه کمک به بالابردن بینش و آگاهی مردم در زمینه‌ی دین پژوهی، تبیین آرا و اندیشه‌های استاد مطهری در محل موزه و سایر اماکن هم‌شأن؛ با برگزاری نشست‌ها، سمینارها، کارگاه‌های تخصصی و دیگر ابزارهای آگاهی‌رسانی معاصر و همچنین ایجاد ارتباط، تعامل و امانت‌سپاری با سایر موزه‌ها و مراکز فرهنگی، هنری وآموزشی داخل و خارج کشور، از دیگر رسالت های خانه موزه استاد شهید مطهری است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار