تحرک جدی در بازار صنایع دستی ایجاد نشده؛ گلایه تولیدکنندگان صنایع دستی به‌حق است

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه مخاطب اصلی صنایع دستی خود مردم هستند، گفت: هنوز ورود گردشگر به کشور در حد مطلوب نبوده و تحرک جدی در بازار صنایع دستی ایجاد نشده است وو گلایه تولیدکنندگان صنایع دستی به‌حق است.

تحرک جدی در بازار صنایع دستی ایجاد نشده؛ گلایه تولیدکنندگان صنایع دستی به‌حق است

بهمن نامور مطلق در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون گلایه تولیدکنندگان و فروشندگان صنایع دستی مبنی رکود حاکم بر این بازار اظهار داشت: هنوز ورود گردشگر به کشور در حد مطلوب نبوده و تحرک جدی در بازار صنایع دستی ایجاد نشده است و گلایه تولیدکنندگان صنایع دستی به‌حق است.
وی با بیان اینکه گردشگر خارجی وقتی به کشور دیگری سفر می‌کند یک مخاطب و خریدار بالقوه است، ادامه داد: ما باید با ارائه آثار مورد توجه مخاطب خارجی و باکیفیت که بتواند نمایندگی ما را در کشور مقصد کند، از این ظرفیت استفاده کنیم که ما در این زمینه آن‌طور که باید فعال نبودیم.
معاون صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ادامه داد: هنرمندان صنایع‌دستی ما باید با طراحی جدید بتوانند انگیزه گردشگر را برای خرید اثر ارتقا دهند و مخاطب خود را حفظ کنند.
وی با بیان اینکه مخاطب اصلی صنایع دستی خود مردم هستند، گفت: مصرفی کردن صنایع دستی برای زندگی روزانه می‌تواند در رشد فروش صنایع دستی تأثیر مؤثرتری بگذارد.
نامور مطلق با بیان اینکه هنرمندان نباید صرفاً به فکر فروش به گردشگر باشند، تصریح کرد: باید سعی شود که صنایع دستی در سبد کالای مصرفی مردم قرار دهیم چراکه نمی‌توان تمام محورها را معطوف به گردشگر کرد زیرا آمار ورود گردشگر به کشور نسبت به جمعیت 80 میلیونی ایران کم بوده و نیز صنعت گردشگری می‌تواند به دلایل مختلف سیاسی و منطقه‌ای ناپایدار باشد.
وی با بیان اینکه آمار ورود گردشگر به داخل نسبت به 4 سال گذشته رشد قابل‌توجهی داشته، افزود: اگر بازار فروش صنایع دستی هنوز آن‌طور که باید تکان نخورده است باید انتظار ورود گردشگر داشت و از سوی دیگر صنایع مطابق سلیقه مخاطب خلق شود.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه گردشگر خارجی انتظار خرید گران در ایران را ندارد، گفت: ما نیازمند فرهنگ‌سازی در زمینه صنایع دستی هستیم که با شناخت و معرفی این صنایع به مخاطب خارجی فرصت مقایسه هنر ایرانی با صنایع دستی هندی و چینی را ایجاد کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار