ذوب‌آهن باید ترمز لوکوموتیو را بکشد

تیم فوتبال ذوب‌آهن امروز در دومین بازی گروهی لیگ قهرمانان آسیا به میدان می‌رود. سبزپوشان اصفهانی در ورزشگاه فولادشهر میزبان تیم لوکوموتیو تاشکند خواهند بود.

امیرحسین احتشامی- اصفهان امروز : تیم فوتبال ذوب‌آهن امروز در دومین بازی گروهی لیگ قهرمانان آسیا به میدان می‌رود. سبزپوشان اصفهانی در ورزشگاه فولادشهر میزبان تیم لوکوموتیو تاشکند خواهند بود. تیمی که در نخستین بازی با پنج گل الوحده امارات را شکست داد و به‌تنهایی بر صدر جدول این گروه نشست. در همان روز ذوبی بازی برده را با شکست عوض کردند تا با تلخی دوحه را به مقصد اصفهان ترک کنند. این باخت سنگین کافی بود تا شاگردان قلعه‌نویی دشواری بازی در مسابقات آسیایی را بیشتر درک کنند. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود ذوبی‌ها عصر امروز با تمام قوا برای برتری مقابل تیم ازبک وارد میدان شوند و با بهره بردن از امتیاز بازی خانگی حملات همه‌جانبه‌ای را روی دروازه لوکوموتیو ترتیب دهند. امیر قلعه‌نویی می‌داند اگر تیمش در بازی امروز سه امتیاز را نگیرد شانس ذوبی‌ها برای صعود به‌شدت کاهش پیدا می‌کند.
ذوب‌آهن با یک مصدوم مقابل لوکوموتیو
حضور تنها یک بازیکن مصدوم در اردوی ذوب‌آهن باعث شد تا امیر قلعه‌نویی دغدغه چندانی برای در اختیار داشتن مهره‌های خود نداشته باشد. در آستانه این بازی مهم از اردوی ذوبی‌ها خبر رسید مهران درخشان مهر تنها بازیکن مصدوم این تیم است که در دیدار مقابل لوکوموتیو تاشکند غایب خواهد بود. سایر بازیکنان تیم ذوب‌آهن در شرایط مناسب و مطلوبی به سر می‌برند تا به‌این‌ترتیب قلعه‌نویی دغدغه‌ای برای بهره بردن از تمامی آنها نداشته باشد.
علی‌بائف باید مهار شود
ذوب‌آهن در شرایطی در بازی دوم خود در لیگ قهرمانان به مصاف لوکوموتیو ازبکستان می‌رود که یکی از بازیکنان این تیم ازبکی می‌تواند برای تیم ایرانی خطرناک ظاهر شود. دو گل از پنج گل الوحده را «اکرم جون علی‌بابا»، هافبک هجومی این تیم به ثمر رساند که یکی ازگل‌های او از داخل زمین خودی به ثمر رسید و نامزد گل برتر هفته نخست رقابت‌ها بود. این بازیکن یکی از مهره‌های کلیدی تیمش محسوب می‌شود و در دیدار با ذوب‌آهن هم می‌تواند نقش اساسی در ترکیب ایفا کند و باید دید راهکار قلعه‌نویی و ذوبی‌ها برای مهار این بازیکن چیست.
ذوب‌آهن از لوکوموتیو باتجربه‌تر است
سبزپوشان ايراني تجربه خوبي در ليگ قهرمانان آسيا دارند و می‌خواهند هفتمين حضور خود را با موفقيت بيشتري به رخ حريفان بکشند. اين تيم در سال 2010 به فينال ليگ قهرمانان آسيا راه يافت و در استاديوم ملي المپيک توکيو واقع در کشور ژاپن به مصاف تيم سئونگنام ايلهوا چونما کره جنوبي رفت و با نتيجه 3 بر یک مقابل نماينده کره جنوبي شکست خورد و به مقام نایب‌قهرمانی ليگ قهرمانان آسيا دست‌یافت. تيم ذوب‌آهن در ليگ قهرمانان آسيا در سال 2016 با چهار برد و دو تساوي بهترين تيم آسيا در مرحله گروهي اين دوره از رقابت‌های ليگ قهرمانان آسيا شد و با رقم زدن دو پيروزي 3 بر صفر در برابر النصر عربستان، بهترين نتيجه مجموع تاريخ باشگاه‌هاي ايراني را برابر تيم‌هاي عربستان به دست آورد.
قدمت 16 ساله لوکوموتیو
لوکوموتیو تاشکند یکی از تیم‌های لیگ برتر ازبکستان محسوب می‌شود که زیر نظر شرکت راه‌آهن ازبکستان فعالیت می‌کند و تأسیس این باشگاه به سال 2002 بازمی‌گردد. این تیم سابقه 16 ساله در کارنامه دارد و در فصل 2007 موفق شد با 70 امتیاز از 30 بازی بالاتر از تیم‌های مطرحی چون نسف‌قرشی، بنیادکار و پاختاکور قرار بگیرد و به قهرمانی لیگ برتر ازبکستان دست یابد تا نماینده نخست این کشور در لیگ قهرمانان باشد. در میان بازیکنان مطرح این تیم می‌توان از نستروف (ازبک)، نیوالدو (برزیل)، ماخارادزه (گرجستان)، مارات بیکمائف (ازبک)، ایکرام‌جان علیبائف (ازبک)، سردار رشیدوف (ازبک) و ایسلام توختاخوجایف (ازبک) نام برد.
ا زبکان؛ حریفانی نه‌چندان دشوار برای ایرانی‌ها
تیم‌های فوتبال باشگاهی ازبکستان در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری فراوانی در این ورزش انجام داده‌اند و بویژه در زمینه امکانات سخت‌افزاری ریخت‌وپاش آنچنانی انجام داده‌اند. بااین‌حال آنها هرگز حریفان دندان‌گردی برای تیم‌های ایرانی در جام باشگاه‌های آسیا نبوده‌اند. برای مثال همین تیم لوکوموتیو فصل پیش با استقلال تهران هم‌گروه بود و در خانه خودش توانست یک امتیاز از آبی‌ها بگیرد اما در تهران مغلوب استقلالی‌ها شد. البته این تیم ازبک در فصل گذشته لیگ ازبکستان با 67 گل زده، بهترین خط حمله را از آن خود کرد و قدرت تهاجمی خود را به رخ همه کشید.

اهمیت بازی با حریف ازبک برای قلعه‌نویی
بازی با لوکوموتیو تاشکند از چند نظر برای امیر قلعه‌نویی اهمیت دارد. نخست این‌که ذوبی‌ها سه امتیاز سرنوشت‌ساز این دیدار را به جیب بزنند و باروحیه لازم به لیگ برتر بازگردند. دوم بازیابی تیمی که دوشکست متوالی را در لیگ برتر تجربه کرده و ممکن است این موضوع در هفته‌های آینده حسابی برایش دردسرساز شود. ذوبی‌ها نیم‌فصل دوم را طوفانی آغاز کردند و با شش پیروزی و تنها یک تساوی به هفته بیست وسوم رسیدند اما تیم سایپا رشته بردهای آنها را پاره کرد. شکست مقابل الدحیل قطر هم مزید بر علت شد تا حال‌وروز تیم قلعه‌نویی دگرگون شود. حالا بازی با لوکوموتیو بهترین فرصت است تا ذوبی‌ها دوباره به جاده موفقیت بازگردند.




ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار