برگزاری نشست تخصصی هنر معاصر با حضور آیدین آغداشلو

نشست تخصصی هنر معاصر، با حضور آیدین آغداشلو، سیزدهم اردیبهشت ماه در کتابخانۀ مرکزی اصفهان برگزار می شود.

برگزاری نشست تخصصی هنر معاصر با حضور آیدین آغداشلو

به گزارش ایمنا، کانون عکس سینمای جوان اصفهان که سلسله جلسات تخصصی «هنر معاصر» را برگزار می کند در نظر دارد این برنامه را در تاریخ ۱۳ اردیبهشت با حضور آیدین آغداشلو، چهرۀ شناخته شدۀ هنر نوگرا و معاصر برگزار کند.

آیدین آغداشلو، نقاش، گرافیست، نویسنده و منتقد فیلم است که آثار هنری او به خاطر نمایش اندیشه مرگ و فنای تدریجی و نیز بازآفرینی کارهای مطرح کلاسیک در قالبی نوگرا و سورئال شناخته شده‌اند. دو مجموعۀ «خاطرات انهدام» و «سال‌های آتش و برف» وی از جمله مهم‌ترین مجموعه‌های هنر نوگرا در ایران به شمار می‌رود. آغداشلو در مراسمی که در سال ۱۳۹۴ در سفارت فرانسه در ایران برگزار شد، نشان هنر و ادب شوالیۀ فرانسه را دریافت کرده است.

این نویسنده تا سال ۱۳۹۴، ۶ جلد کتاب تالیف کرده و دربارهٔ آثار وی نیز نزدیک به همین تعداد کتاب منتشر شده‌ است. او همچنین چند اثر مستقل به چاپ رسانده که یکی از آن ها مصاحبه‌ای دونفره در مورد خوشنویسی گذشته و امروز ایران به نام «زمینی و آسمانی» است. کتاب «پیدا و پنهان» نیز شرح مصاحبه‌ای طولانی با اوست که در آن، آغداشلو به بررسی و نقد جریان‌های فرهنگی و هنری دهه ۴۰ خورشیدی در ایران می‌پردازد. آثار آغداشلو تاکنون در چند کتاب به چاپ رسیده‌اند که یکی از آن‌ها «تک‌چهره‌ها» است و دیگری کتابی مفصل با مقدمه‌ای از داریوش شایگان که کارهای این نقاش را از آغاز تا سال ۱۳۷۳ به چاپ رسانده است.

از جمله کتاب‌های این هنرمند و کتاب هایی که در مورد او نوشته شده می‌توان به این موارد اشاره کرد:

«از خوشی‌ها و حسرت‌ها» برگزیده مقاله‌ها ۱۳۵۳-۱۳۷۰، انتشارات کتاب آبان ، «آقا لطفعلی صورتگر شیرازی» دربارهٔ لطفعلی شیرازی نقاش دوران قاجار ، «سال‌های آتش و برف» کارهای مربوط به مجموعه‌ای با همین نام، انتشارات کتاب آبان ، «از پیدا و پنهان» مجموعه مقالات در رابطه با سینما و جشنواره‌های خارجی که آغداشلو به آن‌ها سفر کرده است ، « گفتارها و گفتگوهای دیگر» برگزیده مقاله‌ها و گفتگوها، ۱۳۷۸-۱۳۸۱، انتشارات کتاب آبان ، «آسمانی و زمینی» نگاهی به خوشنویسی ایرانی از آغاز تاکنون، گفتگوی بلند با قاسم هاشمی‌نژاد، انتشارات کتاب آبان ، «این دو حرف» مجموعه مقالات وی در زمینه‌ها و زمان‌های گوناگون در مجله‌ها و روزنامه‌ها، «از دور و نزدیک» ۴۵۵ مقاله و گفتگو دربارهٔ سینما، ۱۳۵۳-۱۳۹۰، انتشارات کتاب آبان ، «نیمه دیگر» مجموعه کارهای سنتی و مرمت‌گری آغداشلو شامل نمونه‌هایی از کارهای وی در موزه رضا عباسی ، « حرف آخر» مجموعه مقالات از ۱۳۵۳ تا ۱۳۹۳، انتشارات کتاب آبان.

گفتنی است، مراسم امضای آثار آیدین آغداشلو در حاشیۀ این نشست در اصفهان برگزار می شود.

علاقمندان برای شرکت در این نشست می توانند ۱۳ اردیبهشت ماه رأس ساعت ۱۵ به کتابخانۀ مرکزی اصفهان مراجعه کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار