هجدهمین نشست بررسی ظرفیت های قانونی کشور برای تحقق بخشی حکمروایی خوب شهری

هجدهمین نشست از سلسله نشست‌های راهبردهای شهرسازی و معماری با موضوع « بررسی ظرفیت های قانونی کشور برای تحقق بخشی حکمروایی خوب شهری » ۱۶ اردیبهشت ماه در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

هجدهمین نشست بررسی ظرفیت های قانونی کشور برای تحقق بخشی حکمروایی خوب شهری

به گزارش خبرنگار ایمنا، در هفدهمین برنامه از سلسله نشست‌های راهبردهای شهرسازی و معماری، موضوع «بررسی ظرفیت های قانونی کشور برای تحقق بخشی حکمروایی خوب شهری» "بررسی می‌شود.

مشاور معاونت شهرسازی و معماری و رئیس اداره مطالعات و برنامه ریزی شهری در این باره گفت: در میان رویکرد های گوناگون مطرح شده در عرصه مدیریت شهری، حکمروایی خوب شهری از مطرح ترین رویکردهاست و این الگو در زمان حاضر از منظر مجامع بین المللی و محافل کارشناسی تنها راه خروج از بن بست فقر و توسعه نیافتگی شهرهاست.

فریاد پرهیز تأکید کرد: مدیریت شهری چاره ای جزء اجرای این رویکرد ندارد، زیرا اثربخش ترین، کم هزینه ترین و پایدارترین شیوه اعمال مدیریت است در این راستا کلان شهرها دارای موقعیت ویژه و نیازمند توجه خاص هستند و تحقق حکمروایی خوب شهری در مدیریت کلانشهرهای ایران و از جمله شهر اصفهان مستلزم عینیت بخشیدن به مشارکت شهروندان در ابعاد گوناگون است.

وی افزود: مدیریت جدید شهری با محور قرار دادن محلات شهری قصد دارد با درک نیازهای شهروندان محلی با آگاه ساختن سطوح بالاتر از خواسته های آنان و به عبارتی دیگر همسو کردن آنها، هم مدیران شهر را در تامین نیازهای ساکنان شهر یاری دهد و هم شهروندان به نحوی موثر در سرنوشت خود دخالت کنند و زمینه مساعدی برای رضایت بیشتر آنان فراهم آید.

مشاور معاونت شهرسازی و معماری و رئیس اداره مطالعات و برنامه ریزی شهری ادامه داد: مدیریت شهری برای توسعه محلات و ارتقاء سطح حکمروایی خوب باید برخوردار از ملاک هایی چون شفافیت، پاسخگویی، مشارکت طلبی، قانون مداری، مسئولیت پذیری و از طرف دیگر کارآمدی، اجماع گرایی و عدالت محوری باشد تا بتواند از تمام شرایط فزاینده شهرنشینی در راستای توسعه محله ای و حکمروایی خوب بهره گیرد.

پرهیز تأکیدکرد: به منظور آشنایی مدیران شهری و کارشناسان مسائل شهری، معاونت شهرسازی و معماری در هجدهمین سلسله نشست راهبردهای شهرسازی و معماری به موضوع «بررسی ظرفیت های قانونی کشور برای تحقق بخشی حکمروایی خوب شهری» با سخنرانی دکتر حسین حاتمی نژاد، استاد برجسته دانشگاه تهران خواهد پرداخت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار