حمل و نقل ریلی راهگشای ترافیک شهری

استاد تمام و عضو هئیت علمی دانشگاه زوریخ سوئیس با حضور در سلسه نشست های ایستگاه ترافیک از اهمیت خطوط حمل و نقلی ریلی در کاهش ترافیک شهرها سخن گفت.

حمل و نقل ریلی راهگشای ترافیک شهری

به گزارش خبرنگار ایمنا ، «شو» استاد تمام و عضو هئیت علمی دانشگاه زوریخ سوئیس با حضور در سلسه نشست های ایستگاه ترافیک که در محل سالن اجتماعات قطار شهری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: پراکندگی جمعیت کشور سوئیس به اندازه یک چهلم ایران است به همین دلیل افزایش حمل و نقل ریلی در این کشور اروپایی مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ۷۰ میلیون نفر در اطراف خط های ریلی سوئیس زندگی می کند که این محور را به مراکز اقتصادی و حمل و نقلی تبدیل کرده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه رسم زندگی در اروپا بر پایه حمل و نقل ریلی استوار شده است، گفت: همه بار حمل و نقل را نمی توان بر عهده حمل و نقل جاده ای قرار داد و اینجاست که اهمیت حمل و نقل ریلی مشخص می شود تا بخشی از بار حمل و نقلی شهر را به دوش بکشد چراکه به هرحال ظرفیت جاده ها محدود هستند.

وی افزود: در آلمان سرانه مالکیت خودروها ۶۰۰ تا ۷۰۰ خودرو برای هر هزار نفر برآورد شده است اما در کشور سوئیس که تنها ۳۰ درصد آن قابل اسکان است و یک کشور ترانزیتی محسوب می شود باید آینده نگری بیشتری به خرج داد.

«شو» با اعلام اینکه پیشنهادهای متعددی برای استفاده بهینه شهرهای کشور آلمان برای سیستم حمل و نقلی داده شده است، عنون کرد: بر همین اساس ساخت 2 تونل در محور شمال و جنوبی آلمان برای حمل و نقل بار و شرق به غرب برای مسافر پیشنهاد شده است.

وی خاطر نشان کرد: چالش های زیادی برای رسیدن به ایده آل های این طرح قرار دارد که باید با همراهی دولت و مردم آن را حل کرده که پیش بینی می شود این امر تا سال ۲۰۳۰ به سرانجام برسد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار