خطر فاجعه پلاسکو در ساختمان های اصفهان

نایب رییس اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان گفت: با بکارگیری افراد فاقد مجوزهای لازم برای اجرای تاسیسات ساختمان باید منتظر حوادثی فاجعه بارتر از پلاسکو در اصفهان باشیم.

نایب رییس اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان گفت: با بکارگیری افراد فاقد مجوزهای لازم برای اجرای تاسیسات ساختمان باید منتظر حوادثی فاجعه بارتر از پلاسکو در اصفهان باشیم.

جواد جعفری فشارکی در گفتگو با ایمنا با بیان اینکه یکی از مهمترین بخش های ساختمان، تاسیسات آن است که نقش قلب ساختمان را دارد، اظهار کرد: اجرای تاسیسات، امری پیچیده و مهم است که باید توسط افراد ماهر و دارای مدارک شغلی، فنی و تحصیلی مرتبط انجام شود، اما اکنون این امر با توجه به عدم کنترل و بکارگیری مجریان ذی صلاح ساختمان انجام نمی شود.

وی تاکید کرد: با بکارگیری افراد فاقد مجوز لازم برای اجرای تاسیسات ساختمان، باید منتظر حوادثی فاجعه بارتر از پلاسکو در شهر باشیم.

نایب رییس اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان با تاکید بر اینکه با وجود پیگیری اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان مبنی بر بکارگیری مجریان دارای پروانه کسب در اجرای تاسیسات، متاسفانه اداره کل راه و شهرسازی و نهادهای اجرایی دیگر هیچ همکاری در این زمینه انجام نمی دهند، افزود: حتی با پیگیری این اتحادیه، تفاهم نامه پنج جانبه ای ما بین سازمان آب و فاضلاب، فنی و حرفه ای، نظام مهندسی، راه و شهرسازی و سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه تاسیسات مکانیکی نوشته شد و حتی جلسات زیادی برای نحوه اجرایی آن برگزار شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه تاکنون این تفاهم نامه که به تایید رسیده به علت عدم همکاری اداره راه و شهر سازی به مرحله اجرا نرسیده است، گفت: اجرای خطیر تاسیسات ساختمان و موتورخانه ها توسط اتباع خارجه (افغان) یا نیروهای فاقد مجوز رسمی از اتحادیه، سازمان فنی و حرفه ای و اداره اماکن اجرا می شود که این موجب باعث مشکلات زیادی برای مردم شده است.

جعفری فشارکی افزود: این اتحادیه روزانه بیش از ده ها شکایت از مجریان فاقد پروانه کسب دارد که متاسفانه به دلیل نداشتن مکان مشخص و شناخت اتحادیه از آنها، مردم با خسارت هایی که این افراد به ساختمان هایشان وارد کرده اند، بلاتکلیف هستند.

وی از مسئولان خواست تا برای ساماندهی این افراد سیار و فاقد پروانه کسب و جلوگیری از مشکلات جانی و مالی در شهر، دستورات لازم را برای رفع این مشکل را صادر کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار