سلامت شاغلین محور توسعه پایدار

رییس مرکز سلامت محیط و کاروزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام این که طب کار ایران در خاورمیانه بی نظیر است، گفت: سلامت کارگران و شاغلین محور توسعه پایدار کشور است.

سلامت شاغلین محور توسعه پایدار

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، دکتر خسرو صادق نیت در همایش روز جهانی ایمنی سلامت محیط و کار و در آستانه 111 اردیبهشت روز جهانی کارگر، که در تالار امام (ره) مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: تامین نیروی کار سالم و ماهر یکی از پرهزینه ترین کارهای یک جامعه مولد و در حال توسعه است.
وی افزود: نیروی کار باید از بدو تولد تا مرگ تحت نظر باشد تا علاوه بر مهارت و داشتن یک زندگی شرافتمندانه بتواند با سلامت زندگی و کار خود را سپری کند.
رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت بیان داشت: کم هزینه و پرفایده بودنِ سلامت شاغلین و نیروی کار برای جامعه امروزه بر کسی پوشیده نیست. ولی متاسفانه در عمل چندان توجهی به این امر مهم نمی شود.
وی ادامه داد: عموم مردم به دلیل زود بازده بودن درمان، به درمان بیش از پیشگیری توجه می کنند زیرا بهداشت و پیشگیری نیاز به برنامه ریزی داشته و نتیجه اش در طولانی مدت نمایان می شود.
صادق نیت گفت: در دولت تدبیر و امید سلامت یکی از اصلی ترین محورهاست. به طوری که از سال 93 تاکنون در زمینه جذب متخصصان و به کارگیری نیروهای تازه نفس و متخصص در بخش دولتی و از بخش خصوصی، تأمین تجهیزات به روز برای نظارت های دقیق تر و راه اندازی سامانۀ جامع ثبت اطلاعات شاغلین، اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.
رییس مرکز سلامت محیط و کاروزارت بهداشت بیان داشت: به روز شدن اطلاعات شاغلین در سامانه ، بستر مناسبی برای برنامه ریزی فراهم می آورد.
وی افزود: توانمندی های انسانی خوبی در این عرصه وجود دارد و بیش از 2 هزار کارشناس و مهندس بهداشت حرفه ای در کشور مشغول به کار هستند.

صادق نیت با اشاره به این که 200 متخصص طب کار در مراکز تخصصی مشغول به فعالیت هستند، گفت: بیش از هزار پزشک عمومی در حوزه طب کار فعالیت می کنند و ایران از نظر علمی و تجهیزات و بستر سامانه ای خوشبختانه در وضعیت خوبی قرار دارد.
رییس مرکز سلامت محیط و کاروزارت بهداشت، توسعه کشور بدون نیروی کار سالم را غیرممکن دانست و خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت از این بستر حمایت و پشتیبانی می کند تا نیروی کار به حداکثر سلامت و بهره وری برسد زیرا با توجه به گسترش صنعت کاهش بیماری ها را باید بیش از گذشته مدنظر قرار دهیم.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار