ناکامی تیم‌های ملی، اسپانسرها را از هندبال دور کرد

سرمربی تیم هندبال شهرداری کاشان می‌گوید ناکامی تیم‌های ملی هندبال و بی‌ثباتی در مدیریت فدراسیون سبب دور شدن اسپانسرها از این رشته ورزشی شده است.

ناکامی تیم‌های ملی، اسپانسرها را از هندبال دور کرد

علیرضا حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد مطالبات بازیکنان تیم شهرداری کاشان، اظهار کرد: با مسوولان تیم شهرداری کاشان جلسه‌ای داشتیم، آن‌ها قول مساعد دادند که تا آخر این ماه بخشی از مطالبات بازیکنان این تیم را پرداخت کنند.
این مربی با سابقه هندبال ایران در پاسخ به این پرسش که راه حل برطرف شدن این مشکل چیست؟ گفت: این مشکل تنها برای این تیم نیست و تعداد زیادی از تیم‌های لیگ برتری با این مشکل روبه‌رو هستند. رفع این مشکل کار بسیار سختی است و تنها راه‌حل این موضوع، بهتر شدن وضعیت اقتصادی است.
او با بیان این که بیش‌تر حامیان هندبال ارگان‌های دولتی هستند، افزود: در لیگ برتر هندبال، ‌اسپانسر خصوصی نداریم. به نظر می‌رسد باید مقداری وضعیت اقتصادی بهتر شود تا دست حامیان مالی که وابسته به ارگان‌های دولتی هستند برای حمایت هر چه‌ بیش‌تر باز باشد. بیش‌تر ارگان‌های دولتی همانند نفت و گاز گچساران، فولاد مبارکه سپاهان، شهرداری کاشان و هپکو اراک در هندبال سرمایه‌گذاری می‌کنند. حتی برخی از تیم‌ها با بضاعتی اندک، تحت عنوان هیات هندبال در لیگ‌ها حضور دارند. با بهتر شدن شرایط اقتصادی مطمئنا شرایط هندبال هم بهتر خواهد شد.
حبیبی با بیان این که یکی دیگر از عوامل دور شدن اسپانسرهای خصوصی، ناکامی تیم‌های ملی هندبال است، گفت‌: البته بخشی دیگر از این مشکلات، به دلیل بی‌ثباتی در مدیریت فدراسیون هندبال است. خدا را شکر بعد از کلی نابسامانی فدراسیون هندبال به ثبات رسیده است و برای چهار سال آینده مدیر خود را شناخته است. در دو، سه سال گذشته ‌اسپانسرهای زیادی از لیگ برتر هندبال کناره‌گیری کردند که این موضوع به موفق نبودن در تیم‌های ملی نیز بر می‌گردد.
او خاطرنشان کرد: اگر تیم‌ ‌ملی هندبال جواز حضور در مسابقات جهانی فرانسه را به دست می‌آورد یا تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان موفق عمل می‌کردند، قطعا حامیان مالی بیش‌تری جذب این رشته می‌شدند. بعد از این ناکامی‌ها، رغبت از میان ‌اسپانسرها رفت و هندبال نسبت به سایر رشته‌های توپی متمایز شد.
این مربی هندبال به فاصله گرفتن هندبال از سایر رشته‌های توپی اشاره و بیان کرد: سال‌ها قبل هندبال و بسکتبال به موازات یکدیگر حرکت می‌کردند و تنها والیبال کمی شرایط بهتری نسبت به این دو داشت، اما ثبات نداشتن مدیریت، خارج شدن ‌اسپانسرها و ناکامی‌های تیم‌های ملی هندبال سبب شد که اختلاف زیادی بین هندبال و سایر رشته‌های توپی ایجاد شود.
علیرضا حبیبی در مورد زمان مناسب، برای برگزاری لیگ برتر فصل جدید هندبال گفت‌: فدراسیون دو برنامه به باشگاه‌ها داده است. این هفته‌ جلسه باشگاه‌ها را داریم و قرار است درباره تقویم ارائه شده و مشکلات پیش روی تیم‌ها و باشگاه‌ها صحبت کنیم. با توجه به برنامه‌ریزی که انجام شده است مقرر است لیگ برتر هندبال ایران، در اوایل شهریورماه و هم‌زمان با لیگ‌های اروپایی آغاز شود. البته باید رویدادهای بین‌المللی را نیز در این تقویم در نظر بگیریم. رویدادهایی همانند حضور دو نماینده ایران در باشگاه‌های آسیا و جام ملت‌های آسیا که انتخابی جهانی ۲۰۱۹ است باید در نظر گرفته شود.
به گزارش ایسنا، اکنون بعد از گذشت بیش از یک ماه از پایان لیگ برتر هندبال، تیم شهرداری کاشان تنها ۷۰ درصد از مبالغ قرارداد بازیکنان خود را پرداخت کرده است و ۳۰ درصد از مبلغ قرارداد و هم‌چنین ۳۰ درصدی که برای قهرمانی تیم قولش را داده بود، هنوز پرداخت نکرده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار